Archief - » Philips 190C6FS 19 inch TFT 8ms

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_mocking][bird_

Legacy Member
Binnenkort ga ik me waarschijnlijk een 19" TFT aanschaffen om aan te sluiten als 2de scherm op mijn laptop.
Ik weet niet of dit op zich beperkingen met zich meebrengt?
Het hoofddoel is het kijken van films. Gamen is van ondergeschikt belang. Het komt voor mij niet op die 'enkele' milliseconden. Ik weet niet of ik het verschil tussen 8ms en 4ms zou merken.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar de Philips 190C6FS van Philips, een 19" SXGA LCD-monitor. (http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?fhquery=fh_secondid%3D190c6fs_00_be_consumer%26fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fnl_BE%2Fcategories%3Ccatalog_be_consumer%2Fcategories%3Cmonitors_pc_peripherals_gr_be_consumer%2Fcategories%3Clcd_monitors_ca_be_consumer%26&productId=190C6FS_00_BE_CONSUMER&activeCategory=MONITORS_PC_PERIPHERALS_GR_BE_CONSUMER&fredhopperpage=detail.jsp&language=nl&country=BE&catalogType=CONSUMER&proxybuster=PDY1SJNQR2AJ1J0RMRCSHQNHKFSESI5P)

Dit scherm spreekt mij vooral enorm aan kwa design.

Maar ik wilde toch graag even jullie oordeel, omdat ik hier maar weinig adviezen heb gezien waarin philips vermeldt werd.

De prijs is iets meer dan €300. (Dat is ook het budget dat ik voor ogen had).
Andere voorstellen mogen natuurlijk ook.

Vitabis

Legacy Member
ik heb altijd gelezen da < 12 ms nie zo goed is voor films
+ ik zou breedbeeld pakken als het toch voor films bedoeld is

brc

Legacy Member
ik moet zeggen dat ik ook al dat scherm heb opgemerkt voor de door jou opgegeven prijs.

8ms zou al zeker goed moeten zijn om te gamen, een kameraad heeft een 12ms die zelfs geen probz geeft tijdnens het gamen.

dat scherm met met 8ms is imo zeker geen slechte keuze voor dat geld.

grtz

brc

Legacy Member
:confused:
Vitabis zei:
ik heb altijd gelezen da < 12 ms nie zo goed is voor films
+ ik zou breedbeeld pakken als het toch voor films bedoeld is

minder dan 12ms ??? niet goed voor films ???? leg me da eens uit aub ? :confused:

Vitabis

Legacy Member
brc zei:
:confused:

minder dan 12ms ??? niet goed voor films ???? leg me da eens uit aub ? :confused:

weet ik nie, maar ik heb in meerdere reviews gelezen dat te lage reactietijd nie zo goed is voor films (16 ms was goed)
kan zijn omdat het contrast en helderheid nie zo hoog waren dan bij tragere schermen
maar met de nieuwere schermen is da niemeer
ik weet het nie, ben efkes aan het opzoeken

/edit vind er nie direct iets van terug, maar ik denk da het gewoon met da contrast en helderheid te maken had

maar ik zou toch proberen te sparen voor breedbeeld eigelijk :)

brc

Legacy Member
Vitabis zei:
weet ik nie, maar ik heb in meerdere reviews gelezen dat te lage reactietijd nie zo goed is voor films (16 ms was goed)
kan zijn omdat het contrast en helderheid nie zo hoog waren dan bij tragere schermen
maar met de nieuwere schermen is da niemeer
ik weet het nie, ben efkes aan het opzoeken



tragere reactiesnelheid betekent wel een groter getal ==> bijvoorbeeld een 12ms is trager dan een 8ms (ms staat voor mili-seconds, dit is dus de tijdseenheid)
dus je < zou moeten > zijn ;)

als je reageert binnen de 8ms ben je vlugger dan als je reageert binnen de 12ms ;) dit even terzijde

dus een 12ms zou al goed zijn en daar die Philips 8ms heeft is dat imo een deftig schermke voor een scherpe prijs

Vitabis

Legacy Member
brc zei:
tragere reactiesnelheid betekent wel een groter getal ==> bijvoorbeeld een 12ms is trager dan een 8ms (ms staat voor mili-seconds, dit is dus de tijdseenheid)

dus als je reageert binnen de 8ms ben je vlugger dan als je reageert binnen de 12ms ;) dit even terzijde

dus een 12ms zou al goed zijn en daar die Philips 8ms heeft is dat imo een deftig schermke voor een scherpe prijs

kweet wel wat da allemaal betekent :)
ik bedoelde dat de eerste schermen met 12 ms een nogal laag contrast en helderheid hadden, dus nie zo'n goei kwaliteit, tegenover schermen met een hogere reactietijd

brc

Legacy Member
Vitabis zei:
kweet wel wat da allemaal betekent :)
ik bedoelde dat de eerste schermen met 12 ms een nogal laag contrast en helderheid hadden, dus nie zo'n goei kwaliteit, tegenover schermen met een hogere reactietijd
ok ok maar het gaat hier dus over een scherm met 8ms, dit is dus lager (en vlugger) dan 12ms ( en zeker 16ms) waardoor ik niet in zie waarom het niet goed zou zijn voor films of games

nu ja tot daar....

brc

Legacy Member
als ge nog een klein beetje geduld hebt.... ik bestelde deze tft trouwens voor een nieuwe pc.... zal die dan ff aan een testje onderwerpen en je laten weten

Mee

Legacy Member
Als ge misschien toch nog nen breedbeeld wilt kopen kunde is zien in de Makro naar nen Fujitsu-Siemens Scaleoview W19-1. Op die hunnen site staat nen kortingsbon van €80 (zelf af te printen) waardoor da scherm nog €319 kost.
Voor een 19" breedbeeld tft met 8 ms responstijd is da echt nie slecht hè ;) (heeft zelfs DVI - kabel zit er bij - en al).
Ik heb zelf zo één nen tijd geleden gekocht en ben er heel content van.

Voor nen review (wss den enigste da ge kunt vinden) kijk is hier.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan