Archief - 4400+ of 4600+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
4400+ imo, 4600+ is de meerprijs niet waard, is Aankoopadvies btw, moved :)

Gogeta

Legacy Member
k nogn vraaghje

2x6600gt 256mb in sli of

1x Gigabyte X800XL 512Mb Silent Pipe

GVRX80L512V

dj insulin

Legacy Member
een sli opstelling kopen vanaf het begin lijkt mij zeker geen goed idee. je koopt best een sli-capabele kaart die tegen de limiet van je budget kost, en koopt er later dan nog een 2de. ik heb dat ook gedaan. hou er wel rekening mee dat je of een nvidia of een ati opstelling moet kopen he, het is niet mogelijk om 2 ati's op een nforce 4 mobo te laten lopen

Davion

Legacy Member
Koop u nu nen 6800GT, is even goed als SLI 6600GT en dan kunde later nog een kaart bijsteken.

M0rpheus

Legacy Member
Als ge voor den 4400+ gaat, ook eens naar het verschil kijken met nen 4200+..
Prijs groot verschil (+- 100€)!
Prestatie, weinig verschil.. (zie eens naar "The mother of all CPU benchmarks op tomshardware)

En voor dat verschil kunde dus nen GB ram extra steken, of een straffere grafische kaart..

Gogeta

Legacy Member
jah zo kunde beginne afzwakken en dan isr nogmeer prijs verschil ;) en 2gig is genoeg imho:)

pfft ondertussen heeft mijn pc zen geest gegeven, maar ik weetniet oft het mobo is ofde cpu, pc gaat 5 seconden aan en dan val hij trug uit, (niet booten maar gewoon aan, lichtjes branne, fans aan, ik heb alles afgekoppeld, graka, harde schijven etc, geen verschil...

als ik de cpu er dan nog uit neem en probeer, dan blijft de voeding draaien,(valt dus niet uit na 5 seconden)

rare was dat de pc (voor hij het begaf) begon te zagen dat er problemen waren met zen usb (aparaat kan niet geconfigureerd worden) dit terwijl ik niets ectra had ingestoken, en na een tijdje besloot mijn muis het te begeven en ietslater het toetsenbord ook (muis is usb, toetsenbord is ps2)

dus is het nu het moederbord da jaak is of de cpu? :S

M0rpheus

Legacy Member
Gogeta zei:
jah zo kunde beginne afzwakken en dan isr nogmeer prijs verschil ;) en 2gig is genoeg imho:)

Ik had niet gezien dat ge al 2GB ram wou steken.. Dan kunde het verschil gebruiken voor een betere grafische kaart en ofwel laat ge het op uw rekening staan ;)

Decay

Legacy Member
Koop u gewoon de 4400+ das echt een zalig dingske. Je kan u een 4200+ kopen maar ik denk dat je dan makkelijk zult denken van damn had ik die 4400+ toch maar niet gekocht. De 4600+ daarentegen is pure geldverspilling. Ik zou bij je eerste idee blijven (vaak is dat het beste, maar niet altijd hoor!) op vlak van processor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan