Archief - Aankoop fancontroller

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

=Slim=Shady=

Legacy Member
Ik heb mij zonet een Antec P180B aangeschaft, maar omdat ik het ietwat omslachtig vindt om de fanspeed te regelen (je moet namelijk alle zijwanden weghalen) zou ik overwegen om een fancontroller te plaatsen.

Heeft iemand een idee van een fancontroller die past voor deze case. Mijn budget ligt rond de 45-50€.

koendg

Legacy Member
Ik ben ook naar zo'n fancontroller op zoek... Maar het probleem is dat ik graag die 3 tricool fans zou kunnen regelen... Maar bij de meeste controllers is er maar één aansluiting voor de system fans... (in het geval van de p180 zijn dat er 3), de overige controllers zijn voor hdd, cpu, graka...

=Slim=Shady=

Legacy Member
hmmm is inderdaad waar. Ja ik ben eigenlijk ook op zoek naar een fancontroller voor die 3 tricool fans.

Davion

Legacy Member
met die Enermax kunde ook 3 fan's regelen ze, wel op 3 apparte knopkes.

koendg

Legacy Member
@Davion: In welke winkel is die fan controller verkrijgbaar? Hij lijkt me interessant, en waar heb je de thermische sensoren geplakt :)?

Davion

Legacy Member
Ik heb em van bij Hofline.

De HDD sensos onder de motor HDD, eentje op de graka, eentje op de CPUen eentje op de chipset.

=Slim=Shady=

Legacy Member
@ Davion: Je bent er dus zeker van als ik zo'n fancontroller koop dat hij zeker gaat werken met mijn case?
Is dit dan ook makkelijk te installeren?

BMW lover

Legacy Member
=Slim=Shady= zei:
@ Davion: Je bent er dus zeker van als ik zo'n fancontroller koop dat hij zeker gaat werken met mijn case?
Is dit dan ook makkelijk te installeren?

dat zal de grote zijn van een cd lade

instaleren heb ik eigenlijk nog nooit gedaan

Davion

Legacy Member
Id even groot als een CDROM lade idd, gewoon molex derin, fans derop en gaan.

boostah

Legacy Member
cooler master en diene enermax als ge flashy+ scherm enzo wilt

zalman rheobus en akasa als ge stijl hebt

grapke he, ma da zijn de bekenste, en echt andere stijlen kwa uiterlijk, tis maar wa ge wilt

SMa

Legacy Member
Als het regelbare fans zijn zal zo'n fancontroller er niet mee kunnen omgaan.
Bovendien heeft zowat iedere fancontroller plaats voor minimum 4 systemfans, niet enkel die Enermax ;)


Ikzelf heb nog een vraag die hiermee verband houdt,
Ik heb hier een potentiometer gelijkaardig aan deze,
als ik die helemaal openzet meet ik 12.11v, volledig normaal dus. Maar vanaf daar een fan (load) aanhangt zakt die waarde tot 6.33v. Is die regelaar stuk?

Davion

Legacy Member
Ik vrees van wel ja, ofwel kan hij niet genoeg vermogen geven, mss eentje die maximaal 0.1A aankan ofzo?

SMa

Legacy Member
Davion zei:
Ik vrees van wel ja, ofwel kan hij niet genoeg vermogen geven, mss eentje die maximaal 0.1A aankan ofzo?
Heeft het altijd al goed gedaan.
Ik vind het gewoon raar dat hij onder load geen normale voltages kan geven.

=Slim=Shady=

Legacy Member
Als ik overga tot een aankoop van zo'n fancontroller zal het waarschijnlijk zo'n zalman zijn. Heb gezien dat hij geen stukken van mensen kost en dat hij perfect zou werken in mijn case. Bedankt voor de info!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan