Archief - Aankoop nieuwe Pc -config controle-

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zaffah

Legacy Member
Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen. Dit met een budget van rond de 1500 € (minder mag altijd)

Ik ben geen echte gamer dus de videokaart moet niet uberpro zijn, maar ik wil wel occasioneel eens gamen dus moet het wat tussenin zitten :)
Mijn streefdoel is om toch een vrij stille en koele pc te hebben. (heb geen overclock intenties)

Ik had aan deze config gedacht:

WINKELWAGENTJE
Naam Aantal +/- Prijs
Floppy Drive 1.44 Black 1
€ 8
Chieftec Medium Tower CX-01 Black 420W USB/Firewire 1
€ 99
Asus Nvidia EN6800TD 256mb DVI 1
€ 252.17
AMD Athlon64 X2 4400+ 64bit Boxed Sckt939 1
€ 488.68
Liteon DVD 16/52 Black 1
€ 20
Asus A8N-SLI Premium SATA/Raid/1394/2xGlan/2xPCIe 1
€ 164.9
Twinmos 1Gb DDR-400 Dual Channel Kit 2
€ 189.9
Maxtor 160GB Sata II 7200rpm 2
€ 153
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4571 LabelFlash Black 1
€ 46.5

Totaal : € 1422.15

Wat denken jullie ervan? Lijkt dit goed? Wat zou je veranderen en waarom? :)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Davion

Legacy Member
- Kzou een AMD A64 X2 3800+ pakken.
- DVD Lite-On ozu ik weglaten
- Neem een MSI K8N Neo4-FI mobo.
- Das toch 2x1024Mb RAM en niet 4x512Mb?
- Neem een ander merk HDD.
- Neem een BenQ DW-1650 als DVDRW.

messiah´

Legacy Member
Davion zei:
- Kzou een AMD A64 X2 3800+ pakken.
- Neem een ander merk HDD.
Akkoord. Met 't geld dat ge uitspaart op de processor zou ik nen betere en stillere cooler gebruiken, ipv den boxed cooler.

Yank

Legacy Member
- als ram zou ik een van volgende nemen:
Twinmos 2Gb DDR-400 Dual Channel Kit € 194.96
OCZ 2Gb (2 x 1024 Mb) PC 3200 Dual Channel kit € 198.99
- als graka een 6800GS, die is goedkoper en beter dan de gewone 6800
- 4400+ vind ek nie echt interessant, de 4200+ is 100€ goedkoper...

messiah´ zei:
Akkoord. Met 't geld dat ge uitspaart op de processor zou ik nen betere en stillere cooler gebruiken, ipv den boxed cooler.
De boxed koelers bij de X2 is +- even goed als een XP90 ;)
De stilste is het mss wel niet, maar met een stillere fan heb je zeker een deftige koeler.
Bron: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&number=1&artpage=1596&articID=399

zaffah

Legacy Member
Davion zei:
- Kzou een AMD A64 X2 3800+ pakken.
ga ik doen !

Davion zei:
- DVD Lite-On ozu ik weglaten
zal ik mss ook nog doen, maar voor die 20 euries kunde eigelijk ni sukkelen

Davion zei:
- Neem een MSI K8N Neo4-FI mobo.
Dit moederbord staat niet op Forcom.be??

Davion zei:
- Das toch 2x1024Mb RAM en niet 4x512Mb?
OCZ 2Gb (2 x 1024 Mb) PC 3200 Dual Channel kit <- Ik ga dit geheugen nemen

Davion zei:
- Neem een ander merk HDD.
2x Western Digital 160Gb 7200rpm Sata II - PROMO tot 15/03/06 of OP=OP!

Davion zei:
- Neem een BenQ DW-1650 als DVDRW.
Staat er niet tussen


Nieuwe config:

WINKELWAGENTJE

Naam Aantal Prijs
Floppy Drive 1.44 Black 1 &#8364; 8
Chieftec Medium Tower CX-01 Black 420W USB/Firewire 1 &#8364; 99
AMD Athlon64 X2 3800+ 64bit Boxed Sckt939 1 &#8364; 315.01
Liteon DVD 16/52 Black 1 &#8364; 20
Asus A8N-SLI Premium SATA/Raid/1394/2xGlan/2xPCIe 1 &#8364; 164.9
Gainward Geforce 6800GS 256Mb Tv/DVI 1 &#8364; 239.01
Western Digital 160Gb 7200rpm Sata II - PROMO tot 15/03/06 of OP=OP! 2 &#8364; 138
OCZ 2Gb (2 x 1024 Mb) PC 3200 Dual Channel kit 1 &#8364; 198.99
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4570 Black 1 &#8364; 44.5

Totaal : &#8364; 1227.41

Forcom.be

2.DIE.4

Legacy Member
AMD Athlon64 X2 3800+ "box" 2x512kB, 200 MHz FSB, S.939 sofort lieferbar 285,55 € 285,55 €

Seagate Barracuda 7200.9 250GB 8MB,SATA-II,NCQ,ST3250824AS Liefertermin unbekannt 84,53 € 84,53 €

Thermaltake Soprano schwarz VA1000BWS ohne Netzteil verfügbar ab 21.03.2006 61,86 € 61,86 €

MSI NX7900GT-VT2D256E NVIDIA 7900GT, 256MB, PCIe Liefertermin unbekannt 290,58 € 290,58 €

Laufwerk 1.44 MB,3.5" schwarz sofort lieferbar 4,78 € 4,78 €

Benq DW1650 bulk schwarz DVD+-RW/+-R-Laufwerk IDE verfügbar ab 21.03.2006 43,43 € 43,43 €

MSI K8N Neo4-F, S 939 NVIDIA Nforce4 4x, ATX, PCI-X sofort lieferbar 73,97 € 73,97 €

1024MB DDR Corsair PC3200/400 CL 2,5 Corsair Valueselect Kit sofort lieferbar 72,81 € 145,62 €

Summe: 990,32 €

En daar dan nog een LC-Power 550W bij van bij www.jaha.be
Rest van de prijzen komt van www.hardwareversand.de

JackF

Legacy Member
Kheb ook iets samengesteld :

Aplus Qubic case blue LED zwart zonder voeding
LC Power voeding 550W Silent Giant 14cm fan
AMD Athlon64 X2 3800+ boxed met cooler
Arctic Freezer 64 PRO CPU cooler
BenQ DW-1650 16x Dual Layer DVD-RW
Gskill 2 x 1024 mb DDR PC3200 CL2.5-3-3-6
MSI K8N Neo4 FI Nforce 4 Ultra socket 939 moederbord
Seagate 250 GB SATA II 7200rpm 8mb harddisk
XFX 6800GS 256mb DDR PCI-express videokaart

Totaal : 1072 euro
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan