Archief - Aankoop nieuwe PC: wie helpt aub?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

P****Fred

Legacy Member
Hey,

kan iemand me helpen een pc samen te stellen aub?
ik zoek hetvolgende:

- vrij snelle processor
- 1024 ram (wel nog uitbreidbaar)
- GOEDE grafische kaart
- DVD writer
- USB poorten
- 15" of 17" flatscreen
- basic geluidskaart, maar mag ook iets beter zijn...
- 160 of meer gb hd
- muis hoeft niet
- de rest mag je kiezen

budget 800-1000 € (als dit lukt tenminste :-) )

Alvast bedankt!

Fred

Davion

Legacy Member
Antec Sonata II 450W
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 3500+ Venice
2x512Mb DDR PC3200 ValueSelect.
GeForce 7800GT
WD HDD 200GB SATA WD2000JD
BenQ DW-1640

Alleen scherm nog kiezen :)

P****Fred

Legacy Member
een waarmee ik alle huidige games kan draaien, en liefst een jaar of 2 mee voortkan...

zou wel moeten lukken zeker met 256 mb?

alvast bedankt voor de reacties!
(btw, van waar komt die prijsofferte?)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
P****Fred zei:
Zoiezo ben je het best af met zelf een systeem samen te stellen.

Ik zou voor Davion's config gaan, maar dat zal wss net buiten je budget liggen.
Duffman's config ziet er ook dik in orde uit, iets minder krachtig wel.. Kzou wel een MSI K8N Neo-4 F(I) nemen als mobo.
Qua RAM-geheugen mss voorlopig één latje nemen van 1GB en later dan eentje bijsteken.

n0sTRa

Legacy Member
Antec Sonata II ATX Black 450Watt
MSI K8N NEO4 F S939
AMD Athlon 64 3200+ Venice s939
MSI NX6600GT-TD128E PCI-E
Corsair 1024MB DDR400 Value Series CAS3
Maxtor 160GB 8MB SATA150 7200
NEC 4550 16X Black OEM DVD-RW
Neovo F-417 17

Totaal: €984.44

Eventueel de 6600GT vervangen door een 6800GT (€1 154.45) of een 7800GT ( €1 198.44).
Alles komt van hofline.be

JackF

Legacy Member
Kheb ook iets voor je samengesteld:

Aplus Qbic case zwart
LC Power 550W Silent Giant 14cm fan
OCZ 2 x 512 mb DDR PC3200
Seagate 160 Gb SATAII 7200 rpm 8mb
Gigabyte K8NMF9 Nforce4 socket 939 moederbord
XFX 6800GS 256mb DDR DVI/TV-out PCI-express
AMD Athlon64 3200+ Venice
NEC ND-3550 16x DVD-/+RW Dual Layer zwart
BenQ FP71G+ 17 " TFT 8ms

Totaal : 1069 euro

Yank

Legacy Member
Ook nog configje gemaakt:
Chieftec Medium Tower CX-01 Black 420W USB/Firewire 1 € 99
AMD Athlon64 3200+ 64bit Boxed Sckt939 (venice) 1 € 175
MSI K8N Neo4-F 1 € 86.86
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4550 Black 1 € 48
Sapphire ATI X800GTO2 256Mb Square GDDR3 TVO/DVI-I 1 € 219
Samsung 710N Silver 12ms Slimline 1 € 239
Kingston DDR 512MB PC 3200 2 € 89.9
Maxtor 200GB 16Mb Sata 7200rpm 1 € 90.95

Totaal : € 1047.71 bij forcom.be

De X800GTO² kun je flashen naar een X850XT.

De config van JackF is zoals gewoonlijk ook heel goed.

@Davion: wel beetje naar budget kijken he, ik kom voor pc zonder scherm al aan +-1000€ voor die config.

P****Fred

Legacy Member
woops die link van dell werkt dus idd ni... sorry daarvoor

hier de configuratie

Dimension 9150 SILVER (D02912) Aantal 1
Intel® Pentium® 4 640 (3.2GHz, 800FSB, 2MB Cache), Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 Prijs per eenheid Excl. BTW € 794,00
Processor Intel® Pentium® 4 640 (3.2GHz, 800FSB, 2MB Cache)
Microsoft besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2X512MB)
Toetsenbord Dell basis USB Keyboard (AZERTY)
Monitor Dell E176FP 17" Midnight Grey (TCO99) Flat Panel Monitor
Grafische Kaart 256MB ATI Radeon® X600 HyperMemory graphics card
Harde Schijf 250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
Overige opslagmedia Internal 13-in-1 Media Card Reader
Optische drive 16x max. DVD+/-RW Drive
Geluidskaart Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audi



TOTAAL Excl. BTW:€ 794,00 = +- 1061 € incl. btw en transport

--------------------------------------------------------------------------------

het ram geheugen is uitbreidbaar tot 4 gb...

Yank

Legacy Member
Voor te gamen ben je toch veel beter af met de andere configs die hier staan. Een 6800GS/X800GTO² is veel sterker da neen X600.
Ook is een A64 3200+ in gmaes wat sneller dan een P4 3.2Ghz.

P****Fred

Legacy Member
die configuraties hierboven, zijn die dan compleet?
welke kosten komen er dan nog bij? (assemblage, etc.?)

jullie hebben me toch al een stapje geholpen! bedankt!

Duffman-

Legacy Member
Ja voor te gamen is het algemeen bekend dat AMD iets sterker staat (voor zover ik weet toch)

Een AMD dis ook goedkoper ...

Yank

Legacy Member
Qua hardware zijn ze compleet, software en besturingssysteem (Windows in meeste gevallen dus) zit er niet bij. Ook assemblage niet.

Maar als je nu al een Windows XP hebt, kun je die ook gebruiken voor nieuw systeem.
Assemblage kun je ofwel zelf/door kennis (laten) doen ofwel in de winkel. Kosten daarvan zijn afhankelijk van winkel tot winkel, meestal 30-40€.

P****Fred

Legacy Member
maar hier zitten toch geen usb poorten op dan??
en een geluidskaart?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan