Archief - Aankoop TV - hoever moet ik van mijn TV zitten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Digger

Legacy Member
Hallo,

Ik zou me ee 55" Samsung LED TV 400Hz kopen.
Dit is een mooie grote TV.

Alleen zit ik maar 3 meter van het scherm.

Gaat de TV dan niet te groot zijn ?
Gaat TV kijken dan niet ongemakkelijk worden ?
Zou ik beter voor een kleinere opteren ?

Vriendelijke groeten

demon326

Legacy Member
Digger zei:
Hallo,

Ik zou me ee 55" Samsung LED TV 400Hz kopen.
Dit is een mooie grote TV.

Alleen zit ik maar 3 meter van het scherm.

Gaat de TV dan niet te groot zijn ?
Gaat TV kijken dan niet ongemakkelijk worden ?
Zou ik beter voor een kleinere opteren ?

Vriendelijke groeten

Viewing Distance Calculator - Metric

Er zijn trouwens betere tv's vermoed ik, ook binnen de LED's..

Digger

Legacy Member
Het zou gaan om de

EU55D6530 (1499 €)

Welke zou je dan aanraden ?
Ik vind het beeld van een samsung beter dan de rest als ik zo in de winkel kijk.


2,5 meter als je 1080 kijkt.
Dus dit zal nog meevallen dan ?

demon326

Legacy Member
Digger zei:
Het zou gaan om de

EU55D6530 (1499 €)

Welke zou je dan aanraden ?
Ik vind het beeld van een samsung beter dan de rest als ik zo in de winkel kijk.


2,5 meter als je 1080 kijkt.
Dus dit zal nog meevallen dan ?

Ik kan geen advies over LED-tv's geven, dat zullen andere wel doen(check even andere tv topics!).

Maar ga nooit op het beeld van een tv af in een mediamarkt of eender welke groothandel...

Digger

Legacy Member
Bedankt om te moven, ik ging juist een PM sturen om te veranderen ... bedankt!

Waarom mag je niet afgaan op het beeld van een TV in een winkel ?

Davion

Legacy Member
In een winkel worden de TV's op een zogenaamde 'show'-modus gezet (kan je ook ingeraken meestal door op 2 bepaalde knoppen te drukken), dan zijn de kleuren altijd voller enz...

Digger

Legacy Member
Ok bedankt voor de info

Je moet ook rekenen dat we nu naar een Medion TV zitten te kijken HD-Ready 32" :-)
Dus denk (hoop) dat een samsung EU55D6530 een verbetering zal zijn.


Indien er andere TV's zijn rond dezelfde prijs, gelieve dit dan te vermelden, dan kan ik deze eens bekijken ...

Prijs bij iishop was 100€ duurder dan bij een andere winkel, en heb geen verdere reactie meer gekregen van iishop voor een eventuele prijszakking, anders ging ik die daar wel kopen :-)

Mr. Humphries

Legacy Member
Op die grootte zou ik niet voor een LED gaan hoor, en zeker al niet die Samsung.
Op dat formaat is de backlightbleeding en het matige contrast/zwartwaarden duidelijker zichtbaar dan een kleiner scherm. En als je zulk een bedrag gaat uitgeven, zou dit toch wel jammer zijn.

In de winkel moet je niet vergelijken, omdat daar de lichtomstandigheden niet zijn zoals bij jou thuis, en daar komt een LED/LCD altijd beter uit (in de winkel dus).

Je kan eens kijken naar de Panasonic 55VT30, of eventueel de GT30 reeks (die is iets goedkoper).

Van Hz en THX cijfertjes moet je niets aantrekken, want dat is allemaal marketingpraat.

Wat ga je er allemaal op aansluiten, mee doen? Gamen, films, digitale tv, mediaspeler ...

Digger

Legacy Member
Ik sluit erop aan

een PS3 waar bijna niet op gegamed word.
en mijn Telenet Box.

Voor de rest doe ik er niks mee, Geen BlueRay of DVD speler aanwezig.


Maar ben zo geen plasma fan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan