Archief - advies: AMD 2000+ mobo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NaaiT

Legacy Member
Hi,

vroeger had ik hier een amd 2000+ processorken. Jammer genoeg was mn mobo van slechte kwaliteit, en zijn mn condensatoren doorgebrand. Ik heb mij toen een nieuwe processor aangeschaft.

Nu is mn zus de deur uit, en zou ze wel een computer kunnen gebruiken. Ik denk eraan om een nieuw mobo te kopen voor die processor, maar daar zit ik nog met problemen:

1. het is niet zeker dat de cpu nog werkt. De ram op de doorgebrande mobo werkt wel nog, maar de cpu kan ik niet echt testen. Zijn de kansen dus groot dat hij nog werkt?
2. welke mobo zou ik mij dan moeten aanschaffen? Ik had een Epox EP-8KHAL, maar ik wil hetzelfde geen 2e maal meemaken.
3. Waarschijnlijk kan ik niet anders meer dan deze 2e hands aan te kopen? Of zijn er nog winkels die zulke oude items verkopen?

thx

Sven

RealFlub

Legacy Member
je hebt vast een Socket A mobo, in Duitsland kun je op e-bug de ASUS A7N8X-XE kopen voor 40€, net dezelfde dat ik hebt. is zeker goed bordje.

Davion

Legacy Member
1) Die AthlonXP's konden tegen een schokske, normaal werkt die nog.
2) Kzou ook een ASUS A7N8X-E Deluxe aanraden
3) Sommige winkels verkopen dat, doch zeer weinig, tweedehands zulde dat wel nog vinden.

RealFlub

Legacy Member
Davion, tussen de ASUS A7N8X-XE en de A7N8X-E deluxe is er groot verschil, namelijk de OC mogelijkheden, de E deluxe heeft die, de XE niet.
dat is het enige, maar grote verschil ;)

alternate verkoop nog zulke mobo's

NaaiT

Legacy Member
buycki zei:
ik ook, met factuur, splinternieuw,
check buy & sell :p
oh nice, maar ik denk dat je dan toch mss best dat ander bod volgt, met cpu & cooler incl :)
anders blijf je er nog mee zitten.

Ik heb hier denk ik nog een coolertje, enkel vind ik atm maar de helft terug. Koelstaven ok, maar waar is die fan nu gebleven :confused:


zeg anders mss je meeneemprijs voor mobo+cooler

RealFlub

Legacy Member
ah, koelblok zouk nog verstaan, maar da ziet er toch nie uit als ne staaf?

dit zijn staven voor mij : dit hier

NaaiT

Legacy Member
[miereneukermode]imo ziet zo een blok er uit als een geheel van meerdere staven.. vandaar de term 'koelstaven' :unsure: [/miereneukermode]
nyway, back ontopic. Ga eerst ff mn zus vragen of ze het nu wil riskeren om een nieuw mobo voor die cpu te kopen, of niet.

Dan ga ik voor de A7N8X-XE, aangezien mn zus idd ni gaat oc'en :p
Als de prijs niet echt verschilt, kan ik natuurlijk de A7N8X-E kopen.. u never know.

Allesinds bedankt allemaal voor dit ff op te helderen!

@buycki: ik hou je thread nog ff in het oog, maar denk niet dat ik die zal kopen :)

n0sTRa

Legacy Member
Ik kan de k7n2 aanraden van msi. Is een compleet mobo met alles erop en eraan. De prijs zal ongeveer het zelfde zijn zoals de Asus

NaaiT

Legacy Member
ok, met 2 verschillende boards wordt de keuze al wat moeilijker :)

nog iemand die redenen heeft om de ene boven de andere te verkiezen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan