Archief - advies gevraagd bij aankoop nieuwe hub

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FmTx

Legacy Member
Hoera Telenet ExpressNet Turbo @ 20Mbps! Helaas nog niet voor mij. Onze hub kan maar 10Mbps aan, dus heb ik geen reet aan die 20Mbps :p Als ik het internet rechtstreeks op mijn pc aansluit heb ik wel 20mbps. Maar dat is de bedoeling niet, wij wil met meerdere computers tegelijk kunnen surfen op het internet.

Ik heb al gekeken bij Tones.be (http://tones.be/shop_product.php?idx=101520)
US ROBOTICS 848004 Cable Router

welke hub/switch.. heb jij? en ben je daar tevreden over.

RealFlub

Legacy Member
hier een hub, niet echt aan te raden.. want je hebt beetje dataverlies bij een hub. en een router werkt veel beter.

FmTx

Legacy Member
ok en hoeveel kost zo'n router? gemiddeld.
kan er iemand mij een router aanraden

liefst een van www.tones.be OF beter nog www.forcom.be (is namelijk in de buurt)

edit #1: die US ROBOTICS 848004 Cable Router.. is toch een router ? :D

edit #2: ik lees bij specificaties het volgende:

Maximale bandbreedte:
Full-duplex: 200 Mbps (voor 100BASE-TX), 20 Mbps (voor 10BASE-T)
Half-duplex: 100 Mbps (voor 100BASE-TX), 10 Mbps (voor 10BASE-T)


...Wat bedoelen ze hier nu mee?

RealFlub

Legacy Member
ik denk dat ik het weet.
Half-Duplex is verzenden + ontvangen aan 100Mbps,
Full-duplex is Verzend OF ontvangen aan 200Mbps.. ;)

Yank

Legacy Member
Half duplex: ofwel verzenden, ofwel ontvangen, maar niet beiden tegelijk. Allebei aan 100Mbps
Full duplex: ontvangen en verzenden tegelijk, allebei aan 100Mbps. Die 200Mbps is verkooptruukje.

FmTx

Legacy Member
Wat bedoelen ze nu met 10-100 en 20-200...
internet-lan snelheden ofwa?

10Mbps internet - 100 Mbps lan
zo?

RealFlub

Legacy Member
nee, dat em 10Mbps aankan :) dat je hem zo kan instellen. maar je kunt em ook op 100Mbps zetten

FmTx

Legacy Member
?? ik denk dat je me ff verkeerd begrepen hebt. Waarom zou je als je een router hebt die 100Mbps aankan, die router op 10 Mbps instellen.

Sergeant_bob

Legacy Member
FmTx zei:
?? ik denk dat je me ff verkeerd begrepen hebt. Waarom zou je als je een router hebt die 100Mbps aankan, die router op 10 Mbps instellen.
reclame :p hoe meer dingen er bij staan hoe meer mensen het leuk vinden
de helft van die dinge die er bij staan zijn meestal dinge de ge nooit nodig hebt :)

ik denk zelfs da wij hier thuis dezelfde lekker ding trouwens :)
maar em maakt gelijk een zacht piepgeluid zo hetzelfde dat je hoort bij TV ik ben hier wel de enige die het hoort maar als je dat ook hoort bij TV's dat gepiep zet hem dan niet naast je ;)

Mr. M

Legacy Member
switch of router idd kopen
die zijn 'inteligent' en sturen de pakketjes alleen naar wie het pakketje moet gaan

een hub stuurt het pakketje naar iedereen die aan de hub hangt en zo hebt ge veel meer botsingen en pakketloss en overhead

donderz

Legacy Member
FmTx zei:
...waarom zou je die op 10 zetten als ie 100 kan?

is voor als je nog een oud element in je netwerk hebt zitten (bijvoorbeeld oude pc met een netwerkkaart van 10 Mbit), dat die dan ook ondersteunt wordt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan