Archief - Afwerken nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sw4rchy

Legacy Member
Ik ben van plan een computer te kope hier even de details:
geconfigureert bij http://www.tones.be

Gamer Hardcore
NEC 4570 16x zwart dvd-rw
corsair twinx 2024mb pc3200 (2x1024mb)
western digital 200gb- 8mb 9200rpm
AMD 4600+ dual-core processor
microsoft windows nl xp home
voor de grafixcard twijfel ik tussen de 7900gtx (nvidia) of x1900xtx (ati d8 ik:oink: )
er zit maar 5€ verschil op dus ja...
--> samen zo rond de €2225:D zonder scherm,toestenbord en muis ( zal nog kijke voor perfecte gameplezier, idee iemand??)

Wat denke jullie? goed, slecht, "ik heb een betere!!" ??? Iemand een betere ( goekopere:p ) config?

graag wat hulp
merci!! :D

Davion

Legacy Member
Kzou enkele dinges veranderen
- De NEC door de BenQ DW-1650 veranderen.
- Een AMD A64 X2 4400+ pakken
- welk mobo?
- welke case, voeding?
- Kzou de 7900GTX pakken.

Yank

Legacy Member
Eerder volgende config, stukken goedkoper en enkel cpu 200Mhz trager:
AMD box Athlon64 4200+ X2 Dual Core socket 939 € 395,00 € 395,00 [Wissen]
Antec TX1088AMG zilver met 480W TruePower voeding € 150,00 € 150,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 42,00 € 42,00 [Wissen]
Gskill 2 x 1 Gb PC3200 CL2.5-3-3-6(F1-3200USU2-2GBHS) Samsung chips € 210,00 € 210,00 [Wissen]
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 96,00 € 96,00 [Wissen]
Gigabyte K8NF-9 nForce4 socket 939 € 90,00 € 90,00 [Wissen]
FDD NEC zwart € 8,00 € 8,00 [Wissen]
XFX 7900GTX 512 DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 529,00 € 529,00 [Wissen]
Windows XP home edition NL met SP2 € 94,00 € 94,00 [Wissen]
Assemblage PC + installatie windows € 35,00 € 35,00 [Wissen]
Totaal: € 1.649,00 bij jaha.be

Sw4rchy

Legacy Member
Davion zei:
Kzou enkele dinges veranderen
- De NEC door de BenQ DW-1650 veranderen.
- Een AMD A64 X2 4400+ pakken
- welk mobo?
- welke case, voeding?
- Kzou de 7900GTX pakken.
Kk, besluit staat bij de 7900GTX en AMD 4400+.

mobo is een MSI K8N SLI FI moederbord met Nforce4 chipset, behuizing een ANTEC TX640 behuizing en voeding een 400W ANTEC voeding.
Ik kan wel niets aan de mobo, case en voeding veranderen want het is een geconfigureerde versie van de gamer hardcore op tones.be, kijk maar eens.:)

Iemand een betere online winkel?:oink: wil graag de beste pc kope tot nu toe ( is wel vo in de zomervakantie ) zodat em eel lang kan meegaan. ( in de gamesindustrie wel te verstaan, is begonne omdat me huidige pc TES IV:Oblivoin nie kan afspele :cry: )
Graag ook een goedkopere ( met zelfde of beter specs.) zodat ik nog geld kan besteden aan goede monitor, boxen, tobo en muis. ( Idee?)

Merci aan iedereen die moeite vo me wille doen! :p
Gulder maken immers een jongetje ( van 14:p ) eel gelukkig!

sash1m1

Legacy Member
ma bedoelde dat ge die pas in de zomervakantie gaat kopen
dan kunde beter wachten tot amd m2 uit is

Davion

Legacy Member
Kzou een K8N Neo4-FI pakken, SLI gade prolly toch niet gaan en dan komt het nog goedkoper uit, maar ge komt beter in de zomer nog eens terug als ge em dan pas gaat kopen

Sw4rchy

Legacy Member
sash1m1 zei:
ma bedoelde dat ge die pas in de zomervakantie gaat kopen
dan kunde beter wachten tot amd m2 uit is
Is em beter mss? en ja kmag em pas in de zomervakantie kope ( bij een goed rapport ma das gene probleem mé een strevertje gelijk ik:D , moet wel de 80% halen...:( ké altijd 79 en dan wé 78à77 en dan were 79...).

@ Davion
kga wel enkele weken voor de zomervakantie vrage welke onderdele ik dan zou moete kope.
thnx everyone. ge moogt gerust nog ideeën poste:) want kmoet en zal een van de beste pc's ebbe vo te game!!!
BTW iemand xfire? voeg me toe swarchy:p

Yank

Legacy Member
sash1m1 zei:
ma bedoelde dat ge die pas in de zomervakantie gaat kopen
dan kunde beter wachten tot amd m2 uit is
AM2 is veel minder goed dan je denkt: het brengt nauwelijks extra performance.
Wachten op Intel Conroe lijkt me de boodschap, die zet een stuk betere resultaten neer.

edit: voor "een van de beste pc's vo te gamen" moet je stukken van mensen betalen (3000-4000 voor enkel case met inhoud) en ze zijn nauwelijks hun geld waard. Je bent veel beter af met configs van 1500-2000€ die qua prijs/performance een stuk beter scoren en je dan later een upgrade doet.

Dayofdead

Legacy Member
Tegen de zomer zijn er al nieuwe grafische kaarten, CPU's, ... uit. Op enkele maanden tijd verandert er veel in de hardware wereld (prijzen oa).
En stoeft op een ander met u goeie punten :D;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan