Archief - Alien vs Predator (Aankoopadvies)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamb|t

Legacy Member
Effe jullie mening over dit systeem (qua hardware, op een ander prijs/kwaliteit beter,...)

- CPU: Athlon 64 4200+ Dual core
- Nvidia 7800 GT SLI 256 MB DDR3 PCIE, 24 pixelpipelines
- Nvidia Nforce Ultra Neo4 Chipset
- 250GB Maxtor 16 MB Serial ATA
- LG Multi DVD RW Sual
- 1024 MB DDR Ram PC3200
- GB-Lan (1000MB/s)
- 7.1 Sound
- Aopen DVD RW Dual Chameleon
- Keybord.MM & 3btn opt. muis
- 6 USB 2.0 Ports, SATA output cars

En deze kast http://www.techsolo.net/acononCMS/upload/tc90_detail.gif

En uiteraard alle software die nodig is

Bedrag 1349€

FEW

Legacy Member
ge gaat 2 dvd writers van verschillende merken in uw pc steke?

steek er gewoon deze in:
Nec ND4551

voor de rest ziet da er wel mooi uit, alleen nog een voeding kope. een goeie kost +-90-120€

Davion

Legacy Member
Imo zouk een andere config pakken, eentje met X2 3800+/4400+ en 1 7900GT, met 2Gb RAM en een BenQ DW-1650 DVDRW.

RealFlub

Legacy Member
ziet er dure case uit... en lelijk voor me, maar ieder z'n smaak..

anders ziet er goed uit, maar doe 1 brander weg

jannick werckx

Legacy Member
er steekt ne 7800GT in terwijl er nu de nieuwe 7900GT uit is voor zelfde prijs maar snellere clocks..
En als ge alle software en dergelijke niet nodig hebt denk ik dat ge puur voor hardware+case met een budget van 1350€ wel meer kunt doen.
Bv een X2 4400+ en 7900GT
En maxtor is ook al een niet zo geprezen merk, beter WD of seagate of dergelijke nemen.

Jannick

Gamb|t

Legacy Member
de software hebk nodig.

ik denk nooit dat ik een Amd 4400+ 7900 GT, 250 Gb HD seagate, 1.024 Ram en derest da in die pc inzit goekoper kan kopen dan 1350 euro, tenzij jij mij anders kan bewijzen.

AMD 4400+: 488€
Beeldkaart: 336€

bron: Tones

Nu zitk al aan 824 €, dus hebk nog 525€ over voor al de rest (moederbord, HD, RAM, Case( voeding), Muis, toetsenbord, software, DVD brander, geluidskaart,...)

Ik betwijf sterk dat je dan onder de 1349€ zit

Yank

Legacy Member
Antec Sonata II 450 W € 118,00 € 118,00 [Wissen]
MSI NX7900GT-VT2D256E 256mb DDR PCI-express € 335,00 € 335,00 [Wissen]
Gigabyte K8NF-9 nForce4 socket 939 € 92,00 € 92,00 [Wissen]
Gskill Dual Channel Kit 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) € 189,00 € 189,00 [Wissen]
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 98,00 € 98,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 42,00 € 42,00 [Wissen]
AMD box Athlon64 4200+ X2 Dual Core socket 939 € 388,00 € 388,00 [Wissen]
Windows XP home edition NL met SP2 € 94,00 € 94,00 [Wissen]
Totaal: € 1.356,00

- Assemblage + installatie = 45€, dus als je dat zelf niet kunt heb je dat wel te kort
- 'k heb voor een 4200+ en 2GB ram gekozen ipv 4400+ en 1GB ram, 4400+ is 100€ duurder dan 4400+ voor enkel wat meer cache, imo niet z'n geld waard.

Gamb|t

Legacy Member
Yankee zei:
Antec Sonata II 450 W € 118,00 € 118,00 [Wissen]
MSI NX7900GT-VT2D256E 256mb DDR PCI-express € 335,00 € 335,00 [Wissen]
Gigabyte K8NF-9 nForce4 socket 939 € 92,00 € 92,00 [Wissen]
Gskill Dual Channel Kit 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) € 189,00 € 189,00 [Wissen]
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 98,00 € 98,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 42,00 € 42,00 [Wissen]
AMD box Athlon64 4200+ X2 Dual Core socket 939 € 388,00 € 388,00 [Wissen]
Windows XP home edition NL met SP2 € 94,00 € 94,00 [Wissen]
Totaal: € 1.356,00

- Assemblage + installatie = 45€, dus als je dat zelf niet kunt heb je dat wel te kort
- 'k heb voor een 4200+ en 2GB ram gekozen ipv 4400+ en 1GB ram, 4400+ is 100€ duurder dan 4400+ voor enkel wat meer cache, imo niet z'n geld waard.


Winkel?

jannick werckx

Legacy Member
3800+ kunde nog een pak hoger clocken dan een (standaard)4200+ ma die cache daar kunde nix aan veranderen, dus ik zou davion ze'n advies opvolgen ze, OF 3800+ Of 4400+ !
EN ga maar eens in duitsland kijken , daar hed ge misschien voor 1100-1200 al ene met 4400+ en 7900GT ze .

Jannick

Yank

Legacy Member
Gamb|t zei:
jaha.be

@jannick: ja, maar theoretisch gezien heeft 4200+ gemiddeld hogere oc he, dus ge hebt meest kans dat die die hoger kunt klokken,...

boostah

Legacy Member
7800GT met 24 pixelpipes, vindt ik toch wel vreemd (zelfs onmogelijk)

jannick werckx

Legacy Member
Jaja, ok ge geraakt dan theoretisch 200Mhz hoger met die X2 4200+ tov X2 3800+ , maar als ge pech hebt met de 4200+ (slechte stepping ofzo) dan geraakt ge met ne 3800+ misschien zelfs hoger..
Allemaal giswerk, en OC kunde nie echt theoretisch bekijken vind ik, OC'en verloopt voor iedere CPU anders.
ik sluit me aan bij davion, vind het niet waard om meer geld te geven aan een 4200+ ipv 3800+.

Jannick
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan