Archief - amd dual core setup

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DawG^

Legacy Member
yow,
ik ben van plan mijn pc te upgraden (indien ik nog genoeg krijg voor mijn huidige stukken)
ik wil hetvolgende:

  • AMD Athlon64 X2 4200+

  • DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D

twijfel tussen:

  • X850Pro of X850XT (indien het verschil miniem is en de pro te oc'en valt)

wat denken jullie?

Yank

Legacy Member
'k Vind het niet echt de moeite om upgrade te doen. Ook ga je veel verlies doen aan je grafische kaart, enkel om naar PCI-e over te stappen en weinig winst te maken.
Moest ik jou zijn zou ik wachten tot Socket AM2 uit EN betaalbaar is.

DawG^

Legacy Member
de reden waarom ik nu wil upgraden is:
normaal halfweg dit jaar gaan samenwonen met de vriendin. nu woon ik nog thuis en kan het mij permiteren, eens we samenwonen zullen we wel kosten genoeg hebben. nu krijg ik nog iets voor mijn "oud" gerief en als ik upgrade ben ik weer voor een tijdje zoet.

greetz

DawG^

Legacy Member
alzek een setup koop is het deze:
bij forcom tegen een schone prijs denk ik

  • DFI Lanparty UT nF4 SLI-D 159€
  • Asus Extreme x850pro PCI-E 219€
  • AMD Athlon64 X2 4200+ 399€

777€

wat denken jullie ervan ?

FEW

Legacy Member
uw cpu upgraden snap ik nog, maar uw graka. ge wilt upgraden naar iets wat nauwelijks meer presteert.
als ge veel fps winst wilt door graka, ga dan minstens voor een 7800gt ofzo

DawG^

Legacy Member
FEW zei:
uw cpu upgraden snap ik nog, maar uw graka. ge wilt upgraden naar iets wat nauwelijks meer presteert.
als ge veel fps winst wilt door graka, ga dan minstens voor een 7800gt ofzo

ik ben tevreden met mijn huidige kaart, maar aangezien ik niet anders kan dan een nieuwe kopen aangezien het pci-express is, moet ik een andere kopen. zwaar genoeg voor mij denk ik (en na wat oc'en wordt dat wel een xt of xt pe)

stormsman

Legacy Member
DawG^ zei:
alzek een setup koop is het deze:
bij forcom tegen een schone prijs denk ik

  • DFI Lanparty UT nF4 SLI-D 159€
  • Asus Extreme x850pro PCI-E 219€
  • AMD Athlon64 X2 4200+ 399€

777€

wat denken jullie ervan ?
Uw x800xt is sneller dan die x850 pro, dus zou niet echt slim zijn om daar geld aan te geven. Als je tog zonodig je grafische kaart wilt upgrade ga dan voor een 7800GT.

Yank

Legacy Member
X850Pro heeft 12 pipelines, X800XT 16 ;)

Voor grafische kaart zou ik gaan voor X800GTO² als je die nog vindt, kost evenveel bij forcom en is zeker flashbaar naar X850XT. Bij de X850Pro ben je niet zeker dat je alle pipelines kunt unlocken.

En mss ook Ultra-D versie van het bord nemen? Want met SLI ben je toch niets met een ATI-kaart he ;)

DawG^

Legacy Member
i know, maar die ultra-d hebben ze niet bij forcom, heb gemaild en kunnen ze niet bestellen ook.

mss dan beter de sapphire x850xt nemen? (249€)

Davion

Legacy Member
Allemaal mooi en wel, maar ge moet goed weten dat upgraden op deze moment GEEN ZIN heeft..

Tenzij ge naar u DFI nF4, met een X2 4200+ en een 7800GT gaat, maar terug dezelfde graka is wat dom imo.

DawG^

Legacy Member
voor mij is mijn huidige x800xt al genoeg, ik weet dat die nieuwe grafische kaart niet echt een upgrade is, maar mochtek mijn huidige kaart kunnen houden zou ik dat ook doen (en enkel mobo en cpu upgraden).
dit kan helaas niet aangezien ik moet overschakelen naar pci-e.
greetz

Roefus

Legacy Member
ge kunt beter wachten tot er nieuwe dingen uitkomen om up te graden, ik veronderstel dat uw systeem nog alle huidige dingen meer dan vlot draaien

als ge perse zou upgraden zou ik ook doen wat davion zegt en als ge echt uw geld wilt wegsmijten neem dan iets hoger dan een X2 4200 en doe er een 7800GTX in ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan