Archief - Beeldkaart upgraden de moeite?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hakske

Legacy Member
Hello allemaal!

Ik heb een dilemma (godver!), mijn beeldkaart (HIS Radeon 9800 PRO) is naar de zak aan het gaan, maar nu weet ik niet als ik een nieuwe pc zou kopen of enkel de beeldkaart upgraden! Probleem is dat ze AGP stillekes aan aan het uitmoorden zijn en dat PCI-E de nieuwe standaard is.

Effe de specificaties van mijn systeem:

P4S800D-X Skt 478
P4 2,6Ghz
2GB DDR400 RAM (2 x Corsair Twinx geheugen en 2 x Kingston) Dual Channel
2 x MAXTOR 160GB (1 Sata en één PATA)
Radeon 9800 Pro (AGP dus ... hoera)

Dus, wat zouden jullie doen in mijn plaats? Een nieuw systeem kopen of de allerlaatste AGP kaart (7800GTX heb ik vernomen) aanschaffen?

Merci!

Dakantochnie

Legacy Member
Koop u een mobo en een graka op PCI-E, dat gaat je later veel geld en miserie besparen. ;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Allerlaatste AGP-kaart is 7800GS.
Zeg es wat je budget is. Want een nieuw mobo met PCI-E betekent in jouw geval ook een nieuwe CPU en dan lig je direct aan een ele pak geld.
Trouwens, Davion , move deze thread es... I know you're reading it...
*edit* is idd verkeerd gepost, dit zou bij aankoopadvies moeten.

hakske

Legacy Member
Probleem is skt 478 PCI-E mobo vastkrijgen ... ik werk in een PC winkel en vind ze nergens bij ne leverancier ... enja, die stomme skt 478 is uiteraard al (in computertermen) OUD

Shit ,verkeerd gepost? (kom hier nie elke dag :-p)

Davion

Legacy Member
Moved naar Aankoopadvies.
Kzou een 6600GT AGP aanraden eigenlijk.

neomitochondria

Legacy Member
ik zou als ik u was sparen voor pci-e, en dan komt erbij natuurlijk ook een nieuw mobo en processor.

aangezien ik het prestatie verschil tussen een 6600 GT en 9800 Pro niet de moeite vind om up te graden en je processor ook niet van de sterkste is.

met de verkoop van je processor en mobo zal je wat extra geld hebben en zal je mss niet meer zo lang moeten sparen dan.

welk budget heb je nu?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ja idd, upgraden naar 6600GT is de moeite nie om geld aan uit te geven.
Je zou al minstens voor een 6800GS moetn gaan om duidelijk prestatieverschil te merken.
Maar dan blijf je wel met AGP zitten. Mss dat een Asrock Dual SATA2 dan oplossing kan bieden later voor een eventuele upgrade naar s939.

Maar wat versta je eigelijk onder "naar de zak aant gaan" ? Mss ligt het probleem niet aan de hardware zelf eh.

stormsman

Legacy Member
Als ik jou was zou ik een nieuw mobo, cpu, grafische kaart en voeding kopen. Je ram kan je nog gebruiken en je hdd's ook.
Je kan altijd proberen je oude cpu en moderbord te verkopen.

hakske

Legacy Member
Mijn budget is bespreekbaar :-) kosten gaan zowiezo bonven de 1000 eur liggen (als ik iets nieuws koop gaat dat de athlon x2 4400+ zijn met een Asus moederbod en de 7800) ... maar aangezien dat gene kak is zal ik da op afbetaling nemen ofzo ...

De rest kan ik altijd nog gebruiken, mijn kast, mijn voeding (650w), mijn schijven, mijn geheugen en heel die reutemeteut :-)

Witte8

Legacy Member
hakske zei:
Mijn budget is bespreekbaar :-) kosten gaan zowiezo bonven de 1000 eur liggen (als ik iets nieuws koop gaat dat de athlon x2 4400+ zijn met een Asus moederbod en de 7800) ... maar aangezien dat gene kak is zal ik da op afbetaling nemen ofzo ...

De rest kan ik altijd nog gebruiken, mijn kast, mijn voeding (650w), mijn schijven, mijn geheugen en heel die reutemeteut :-)



:offtopic: Geef aub nooit meer uit dan je hebt voor een pc...hou je geld dan aub bij voor meer noodzakelijk uitgave.

Witte8

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Allerlaatste AGP-kaart is 7800GS.
Zeg es wat je budget is. Want een nieuw mobo met PCI-E betekent in jouw geval ook een nieuwe CPU en dan lig je direct aan een ele pak geld.
Trouwens, Davion , move deze thread es... I know you're reading it...
*edit* is idd verkeerd gepost, dit zou bij aankoopadvies moeten.


Zou niet kloppen.ati en nvidia zouden toch nog agp kaarten willen gaan uitgeven...natuurlijk dat liedje gaat niet blijven duren en wil je het beste van het beste dan qua videokaart dan zul je ook naar pci-e moeten overstappen.

Ironpole

Legacy Member
Witte8 zei:
Zou niet kloppen.ati en nvidia zouden toch nog agp kaarten willen gaan uitgeven...natuurlijk dat liedje gaat niet blijven duren en wil je het beste van het beste dan qua videokaart dan zul je ook naar pci-e moeten overstappen.

Maar op dit moment is dat de allerlaaste en beste AGP-kaart.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Dat was eigelijk ook wat ik bedoelde... Nuja, slecht verwoord wss.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan