Archief - Best cpu cooler voor amd64 x2 4400 ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fortuneke

Legacy Member
what zou zowat de beste cpu cooler zijn voor een x2 4400 ??

Kenshi

Legacy Member
Ik veronderstel luchtkoeler ?
Thermaltake Big Typhoon is alleszins een van de betere zeker op vlak van geluid / koelprestatie (42€ bij jaha.be)

Iets goedkoper: Freezer 64 Pro (+- 25€)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ik heb ne arctic freezer 64 pro op ne 3800+ x2 Voor zijne prijs is het de beste en stilste die ik gehad heb momenteel

Yank

Legacy Member
Beste prijs/kwaliteit: Arctic Freezer 64 Pro, Big Typhoon (maar die is wel wat duurder)
Beste prestatie: Sunbeam Tuniq Tower 120, Scythe Ninja + luide 120mm fan (die veel lucht verzet natuurlijk)

JackF

Legacy Member
De beste luchtkoelers zijn de Thermaltake Big Typhoon 120mm ( 40 euro), de Sunbeam Tunic Tower en de Scythe Ninja.
Prijs/kwaliteit is de Arctic Freezer 64 PRO de beste koop.

fortuneke

Legacy Member
had er beter bij gezet beste cooling and low noise :d , prijs maakt niet echt veel uit :d
en tis voor op een MSI k8n diamond + :)

Kenshi

Legacy Member
Zeker de Big Typhoon dan ;)
Heb me deze onlangs ook gekocht ter vervanging van mn freezer64.
Kmoet hem wel alt nog installeren

SMa

Legacy Member
Arctic Freezer 64 pro is imo op alle vlak de beste koop
de Zalman CNPS 9500 levert gelijkaardige prestaties, maar is wel dubbel zo duur

koelers als de Big Typhoon of Tunic Tower zullen wel beter koelen, maar maken ook meer lawaai

JackF

Legacy Member
De Big Typhoon is heel erg stil hoor . Daar zit een 120mm Yate Loon fan op van zeer goede kwaliteit. De Freezer 64 en zeker de Zalman maken meer lawaai. Als geld geen rol speelt : Big Typhoon, Scythe Ninja of Tunic Tower nemen

Kenshi

Legacy Member
Dacht wel dat de Big Typhoon met 17dB wel stiller is dan de Freezer hoor.

<edit> sry tegelijk gereplied. Zoals JackF zegt dus ;)

SMa

Legacy Member
ja, maar koelt hij wel evengoed dan?
op 100% koelt hij enkele graden beter, maar maakt ook meer lawaai

een 9500 & 64pro zijn als gelijk te bestempelen (zowel prestatie als dB)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Als ge niet echt een budget hebt zou ik voor een thermalright xp-120 gaan gecombineerd met een 120mm papst. Stilte verzekerd

peter79

Legacy Member
Ik heb de boxed koeler met heatpipes, ziet er goed uit, en is voor mij stil en efficient genoeg. Enkel zelf goeie pasta gebruiken ...

EndjA

Legacy Member
Als het is voor op een MSI diamond plus, zou ik wel zien of die gaat passen met de cooler van het mobo die er net onder staat.

grtz

HappyMan

Legacy Member
Als je niet gaat overclocken is de Zalman 7700 CU wel een goeie keus... als je die met de bijgeleverde fanmate op 1000 toeren zet hoor je em gewoon niet... (tenzij je een stetoscoop bij de hand hebt..) en als je dan toch iets zwaar met je cpu gaat uitspoken kan je em manueel verhogen tegen een vrij acceptabele geluidsverhoging... 35 Db MAX.. en das nie zo veel :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan