Archief - budget game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rizlah

Legacy Member
Heb hier een pc samengesteld, voornamelijk om games zoals counterstrike te spelen.
Ook bv. BF2, maar op medium graphics dan.

Lijkt deze config daarvoor voldoende ? (en zijn het compatible onderdelen?)

- cpu: amd athlon 64 3800+ S939 boxed
- mobo: asus A8S-X (met pci-e 16x, gbit lan, s-ata en sound)
- ram: g.skill F1-3200PHU2-1GBNT 2 x 512MB CL2.5
- dvd: benq dvd-rom 1650V 16x/50x
- hdd: maxtor 80GB 7200rpm 8mb cache S-ATA II
- vga: Point of view GF7600GT PCI-E 256mb
- case: Delux MD371 met 400W voeding

Nieuw kan ik dit alles aankopen voor 640 euro.

Davion

Legacy Member
- Pak een MSI K8N Neo4-Fi mobo
- Pak 2x1024Mb of 1x1024Mb, maar geen 2x512Mb.
- pak een ander merk HDD.
- Pak een deftige case met voeding.

Rizlah

Legacy Member
jaja, maar wat prijs zitten we dan ? Hij zou eigenlijk nie meer mogen kosten. Het is de bedoeling dat er een 10-tal van deze worden aangekocht voor een klein internetcafé.

Dat asus mainboard heeft toch wat het moet hebben, ben ook altijd heel tevreden geweest van asus bordjes. En veel verschil zal het nie maken om 1x1024mb te nemen, of 2x512mb, toch?

HighWire

Legacy Member
Voor een klein internetcafe? dan neem ik aan de je van plan bent winst te maken? dan zou ik toch investeren in hetgeen Davion zei...

Aleja...

stormsman

Legacy Member
Rizlah zei:
Ook bv. BF2, maar op medium graphics dan.

- cpu: amd athlon 64 3800+ S939 boxed
- mobo: asus A8S-X (met pci-e 16x, gbit lan, s-ata en sound)
- ram: g.skill F1-3200PHU2-1GBNT 2 x 512MB CL2.5
- dvd: benq dvd-rom 1650V 16x/50x
- hdd: maxtor 80GB 7200rpm 8mb cache S-ATA II
- vga: Point of view GF7600GT PCI-E 256mb
- case: Delux MD371 met 400W voeding

Nieuw kan ik dit alles aankopen voor 640 euro.
1*DDR2 1024MB pakke, en AM2.
En met die systeem moet je bf2 tog voltje op hoge details kunne draaien.

smason

Legacy Member
ja idd, nu met die serieuze prijsdrop van singlecore AM2 CPU's ...

edit:


ANTEC NSK4400-EC ZWART EN ZILVER BEHUIZING 380 WATT € 85,90
MSI K9N NEO F SOCKET AM2 € 81,99
AMD 3800+ 64BIT ATHLON AM2 BOXED € 148,00
OCZ OCZ26671024VP 1024MB 667MHZ DDR2 VALUE PRO SERIES € 92,00
WESTERN DIGITAL 80GB 8MB SATA150 7200RPM € 51,00
NEC DVD BLACK DV5800 € 22,50
ASUS EN7600GT/2DHT 256MB PCI-EXPRESS 7600 GT € 189,00

Totaalbedrag € 670,39

En dan nog bij Tones, dat kan je dus wel ergens goedkoper vinden...

Yank

Legacy Member
Liteon DVD 16/52 Black 1 + - € 19.95 Delete
AOpen QF50D ATX Black/Silver 350W USB+Audio 1 + - € 55.9 Delete
Asus EN7600GT 2DHT 256Mb Tv/DVI HDTV 1 + - € 189.95 Delete
AMD 3800+ 64bit Athlon Boxed AM2 1 + - € 148 Delete
Twinmos DDR2 1024MB 667MHz 1 + - € 89.95 Delete
Maxtor 80GB Sata II 7200rpm 1 + - € 46.95 Delete
Gigabyte GA-M51GM-S2G 1 + - € 85 Delete
Verwijderen Bestellen Totaal : € 635.7 bij forcom.be

SMa

Legacy Member
zeker AM2 nemen!

een internetcafe moet ook upgraden, s939 zal sneller veroudert zijn dan AM-2

Rizlah

Legacy Member
Thanks voor de goeie info.

versie 2 van de config:

- amd athlon 64 3800+ AM2
- msi k9n-neo-f mainboard
- kingston 1024mb ram
- benq dvd-rom 16x
- western digital 80gb s-ata
- geforce 7600gt pci-e
- case met 400w voeding

Kan aan die klant geleverd worden voor 621 EUR (prijs bij mijn eerste config was trouwens fout, moest 587 euro zijn)

Het kingston geheugen is misschien niet de beste keuze, maar ik zit momenteel beperkt tot 1 distributeur. En die heeft momenteel alleen ddr2 geheugen van kingston.

Davion

Legacy Member
Lijkt me al een pak beter, al dak vrees dat ge een cheap brol voeding gebruikt.
En ook nog: Heeft een internetcafé 7600GT's nodig? Is een 6600 ofzo niet voldoende eigenlijk? Gamen word daar toch niet op gedaan denk ik.

Rizlah

Legacy Member
Het is de bedoeling dat enkele jongeren is kunnen afspreken om een avondje te komen cs'en ofzo... dus wel degelijk om te gamen. Maar een 6600GT zou eigenlijk ook al voldoende moeten zijn denk ik. Ik heb thuis ook zo één, en da's toch genoeg om vlot te kunnen gamen.

Davion

Legacy Member
Voor CS en CoD is da genoeg, maar als er ook zwaardere games gaan gespeeld worden en het budget er blijkbaar toch is, is een 7600GT een veel betere keuze.

SMa

Legacy Member
neem toch maar een 7600GT ;)
die zal langer meegaan dan een (verouderde) 6600GT
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan