Archief - Budget Pc - any help bitte?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Snoggy

Legacy Member
Hey,

Een vriendin van mij zou graag een nieuwe pc kopen. Voor wat heeft het nodig you ask? Ze studeert nog dus het zou dienen voor wat muziek op te draaien, papers te schrijven (schoolstuff dus), internet and thats it. No games ofzo.

Ze heeft nog niets dus zou ze alles moeten kopen. Als scherm wilt ze nog wel gaan voor crt als dit goedkoper zou zijn.

Ze dacht aan max 900 maar liefst zo cheap mogelijk. Uiteraard moet het wel een deftige pc zijn... bang for the buck sort of speak.

Zou iemand haar kunnen helpen, want zowel zij als ik zijn niet echt thuis hierin.

Thnx.

msn797204

Legacy Member
voor 900 heb je +- een game pc :s

Kzal eens kijken voor een budget..

Insaniacx

Legacy Member
MS Windows XP Home OEM NL/FR 1 € 95
Twinmoss DDR 512MB PC-3200 1 € 38.95
Floppy Drive 1.44 Black 1 € 8
Asus A8V-E SE PCIe SATA 1 € 73.79
Logitech Cordless Desktop EX 110 Black 1 € 32.79
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4550 - PROMO ! 1 € 39
Maxtor 80GB Sata II 7200rpm 1 € 56.38
Logitech S200 2.1 speakers 1 € 29.95
Gainward 6500 256Mb Tv/DVI 7562 1 € 61.66
AMD Athlon64 3000+ 64bit Boxed sck 939 Venice 1 € 124.9
Philips 170S6FG 17inch TFT Design 12ms 1 € 224.95

Totaal : € 785.37

Voila complete pc, scherm, keyboard, speakers, windows,... Kan hier en daar wel goedkoper maar denk dat dit prijs/kwaliteit zeker niet slecht is. Heb een aparte videokaart genomen, dan heb je DVI aansluiting, TV out, eventueel dual monitor, het neem geen systeemgeheugen weg en is sneller dan zo'n onboard dus.

Yank

Legacy Member
@Insaniacx:
- geen case?
- athlon64 voor muziek, internet en word?
- 6500 is ook wel pure overkill

OT: 'k zou voor zoiets gaan:
Aopen QF50C Silver + Airguide 300W € 55,00 € 55,00 [Wissen]
AMD Box Sempron64 2800+ socket 754 € 80,00 € 80,00 [Wissen]
Gskill 1Gb DDR PC3200 CL3-4-4-8 (F1-3200PHU1-1GBNT) € 83,00 € 83,00 [Wissen]
Seagate 80 Gb SATAII 3.0 GB/S 7200rpm 8mb € 55,00 € 55,00 [Wissen]
Asrock K8NF4G micro ATX socket 754 € 58,00 € 58,00 [Wissen]
Neovo F-417 17" TFT zwart/zilver 12 ms € 235,00 € 235,00 [Wissen]
Logitech Media Keyboard zwart € 14,00 € 14,00 [Wissen]
Logitech UltraX optical midnight black € 14,00 € 14,00 [Wissen]
Ozaki EM616 4W RMS zwart € 9,00 € 9,00 [Wissen]
FDD NEC zwart € 8,00 € 8,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 42,00 € 42,00 [Wissen]
Totaal: € 653,00 bij jaha.be

- 'k Zou 1GB nemen, 'k vind het aangenamer werken, maar 512MB is ook genoeg.
- extra grafische kaart lijkt me niet nodig voor gewone pc

Ironpole

Legacy Member
msn797204 zei:
voor 900 heb je +- een game pc :s

Kzal eens kijken voor een budget..

Voor 900 € heb je geen game PC, zij moet nog een scherm enalles hebben.

Insaniacx

Legacy Member
Yankee zei:
@Insaniacx:
- geen case?
- athlon64 voor muziek, internet en word?
- 6500 is ook wel pure overkill

OT: 'k zou voor zoiets gaan:
Aopen QF50C Silver + Airguide 300W € 55,00 € 55,00 [Wissen]
AMD Box Sempron64 2800+ socket 754 € 80,00 € 80,00 [Wissen]
Gskill 1Gb DDR PC3200 CL3-4-4-8 (F1-3200PHU1-1GBNT) € 83,00 € 83,00 [Wissen]
Seagate 80 Gb SATAII 3.0 GB/S 7200rpm 8mb € 55,00 € 55,00 [Wissen]
Asrock K8NF4G micro ATX socket 754 € 58,00 € 58,00 [Wissen]
Neovo F-417 17" TFT zwart/zilver 12 ms € 235,00 € 235,00 [Wissen]
Logitech Media Keyboard zwart € 14,00 € 14,00 [Wissen]
Logitech UltraX optical midnight black € 14,00 € 14,00 [Wissen]
Ozaki EM616 4W RMS zwart € 9,00 € 9,00 [Wissen]
FDD NEC zwart € 8,00 € 8,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 42,00 € 42,00 [Wissen]
Totaal: € 653,00 bij jaha.be

- 'k Zou 1GB nemen, 'k vind het aangenamer werken, maar 512MB is ook genoeg.
- extra grafische kaart lijkt me niet nodig voor gewone pc

Case vergeten blijkbaar,

Kan hetzelfde van u zeggen he, waarom een 2800+? voor internetten en type kom je met een 700Mhz,256ram ook toe... Redenen genoeg voor die aparte videokaart staan in comment(was de laagste PCI-E die ik drekt zag, met een 6200TC ben je ook wel zoet en kost 35€ ofzo), . En gij zijt uwen windows vergeten :p. trouwens liever nu 50€ meer voor een pc die nog een goeie tijd meekan. Als vista er binnen een jaar is ofzo kun je die ook nog vrij soepel op mijn config draaien, met een latje 512 extra. Vind trouwens dat je het verschil tussen een sempron en echte A64 vrij hard voelt en kosten amper meer...

belgarath03

Legacy Member
waar woon je? www.jaha.be heeft budget systemen staan en je kiest er nog een muis, toetsenbord bij en tis in orde, ik kan de winkel zeker aanbevelen, goeie service en een goeie prijs
edit: 425€ voor een mooi budgetsysteem en dan heb je nog wat geld voor zelfs een tft te kopen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan