Archief - Celeron D of P4?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gravendelver

Legacy Member
Ik ben aan het twijfelen over welke s478 cpu ik het best zou nemen voor mediacenter (barebone).
Ik heb mij laten vertellen door iemand dat een Celeron D 2.8Ghz prescott ongeveer overeen komt met een P4 2.4Ghz Prescott en dat de celeron iets minder warm wordt. De celeron kost 90 euro nieuw, de P4 160 euro.
Mag ik hieruit dan concluderen dat je met de celeron een iets koelere cpu hebt voor 70 euro minder? Of klopt dit niet?

SMa

Legacy Member
waar kun je da nog kopen? een s478?

en schiet me niet dood als ik hier iets dom zeg
maar Celeron D heeft een FSB van 533MHz
en P4 van 800MHz
kloksnelheden mogen dan nog hetzelfde zijn, de FSB zal het afremmen

gravendelver

Legacy Member
sheep zei:
waar kun je da nog kopen? een s478?

en schiet me niet dood als ik hier iets dom zeg
maar Celeron D heeft een FSB van 533MHz
en P4 van 800MHz
kloksnelheden mogen dan nog hetzelfde zijn, de FSB zal het afremmen

er zijn nog vele shops die ze hebben ze, alternate bvb

maar wat bedoelt ge nu met kloksnelheden die verschillen, ze zijn toch zowiezo verschillend, het gaat om een 2.4ghz P4 en een 2.8ghz celeron (deze zouden volgens iemand ongeveer gelijk zijn in prestatie, daarom bovenstaande vraag)

SMa

Legacy Member
niet goed gelezen dan
tja, ik kan je dan dus niet echt verder helpen...

Davion

Legacy Member
Wat ik zou doen?
U nen S478 PIV NORTHWOOD CORE zoeken, die zijn een pak koeler en zijn ook heel goed, maar dan gade wel 2dehands moeten zoeken :)

gravendelver

Legacy Member
Davion zei:
Wat ik zou doen?
U nen S478 PIV NORTHWOOD CORE zoeken, die zijn een pak koeler en zijn ook heel goed, maar dan gade wel 2dehands moeten zoeken :)

Is geen optie, als ge ze nieuw vindt zijn ze veel te duur en 2dehands ALS ge eentje vindt ook veel te duur.

Maar ik dacht dat een celeron D prescott ongeveer even warm werd als een P4 northwood?

Davion

Legacy Member
Jup, maar ook trager dan hé, nen Norty is zeker zen geld waard imo.

gravendelver

Legacy Member
Davion zei:
Jup, maar ook trager dan hé, nen Norty is zeker zen geld waard imo.

Mja kgeef toch liever €75 aan een celeron D 2.8ghz nieuw met garantie enzo dan €75 voor een 2de hands 2.4 northwood die al jaren draait en geen garantie meer heeft.

Maar daarom dus de belangrijkste vraag die ik stelde en ik krijg er maar geen antwoord op (is er een antwoord op? of is da gewoon niet te vergelijken). Met welke P4 cpu kan ik de Celeron D 2.8ghz vergelijken?

eniac

Legacy Member
Reviewke die je ongetwijfeld zal helpen:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2093&p=1

The numbers don't lie: Prescott is very well suited for Celeron. Not only do the new Celeron 3xx line of processors perform better than the previous Northwood based Celerons, but even when hampered by a 400MHz FSB, the Prescott Celerons consistently showed improved performance over their predecessors. Even more impressive is the fact that the Celeron 3xx line is able to keep pace with AMD's 2600+ and under Athlon XP line.

Een 2600+ is sowieso sneller dan een P4 2.4, dus ik zou het dan wel weten.

gravendelver

Legacy Member
Dus is er eigenlijk veel onterechte kritiek op de Celeron D? Bedankt voor die review, heeft me zeker geholpen en het zal de celeron D 2.8ghz worden. Ik denk dat deze zeker voldoende zal zijn voor mediacenter.

eniac

Legacy Member
gravendelver zei:
Dus is er eigenlijk veel onterechte kritiek op de Celeron D?

Bahja, al bij al lijken me dat zeker geen slechte CPU's... Ze dragen gewoon het slechte imago mee van de vorige Celeron-lijnen.

en het zal de celeron D 2.8ghz worden. Ik denk dat deze zeker voldoende zal zijn voor mediacenter.

Dat denk ik ook wel ja :)

KUAN-YIN

Legacy Member
Koop u een celeron M + adapter
samen goedkoopst en beter dan eender welek a64 ook :)

gravendelver

Legacy Member
KUAN-YIN zei:
Koop u een celeron M + adapter
samen goedkoopst en beter dan eender welek a64 ook :)

ok mss wilt ge mij wel helpen enzo (troman? :p) maar lees aub toch eens de beginpost dan :)

KUAN-YIN

Legacy Member
gravendelver zei:
ok mss wilt ge mij wel helpen enzo (troman? :p) maar lees aub toch eens de beginpost dan :)
idd moedrbord ondersteund dat niet natuurlijk :doh:
my bad ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan