Archief - CHECK: desktop pc te upgraden...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
Oke, met wat sta ik hier.

ASUS A8V moederbord
AMD athlon 64 3200+
2*512 DDR ram (corsair)
ATI x800 all-in-wonder 256mb
geluid on board
maxtor 250gb harde schijf

nu zou ik binnen dit en 2 maanden (naar gelang eventuele vakantiejob of niet) mss wel iets aan m'n systeem willen upgraden... maar nu vroegek mij zo wa af, wa zou ik het beste eerst doen? de pc wordt voornamelijk gebruikt om te gamen: Oblivion (kak framerates atm met betrekkelijk lage settings) - Battlefield 2 (goede framerate maar middelmatige settings) en 3d/grafische applicaties (3D studio max en photoshop)...
Kzou al sowieso 100 euro uitspenderen aan een gig ram (best 2*512 (goedkoper) of toch een latje van 1gig??), maar dan zit ik wat met een ei... spendeer ik 480 euro aan nen amd 4400+ dual core, of hang ik m'n centen aan een nieuwe graka (Sapphire ATI X1900XT 512MB, of pakkek dan beter nen x1900cf of nen x1900xtx)...
dit natuurlijk ook allemaal op voorwaarde da m'n moederbord da allemaal aankan...

het woord is aan jullie, wat zou ik het beste eerst upgraden

-Timo-

Legacy Member
- Verkoop u ram en koop een 2 GB setje
Volgens mij kan het best je graka up graden en later pas je cpu. Neem dan een 7900GT en kan je mss nog altijd een cpu upgrade doen

Davion

Legacy Member
- Verkoop u RAM en koop u 2x1024MB PC3200 ValueRAM
- Verkoop ook u ATI AIW (gaan redelijk wa geld, zijn goei kaartjes) en koop u een 7900GT ofzo

-Timo-

Legacy Member
Davion zei:
- Verkoop u RAM en koop u 2x1024MB PC3200 ValueRAM
- Verkoop ook u ATI AIW (gaan redelijk wa geld, zijn goei kaartjes) en koop u een 7900GT ofzo
Na-aper :p :)

Exit

Legacy Member
SveltestSword zei:
toch een intel kaart kopen??? waarom geen ati kaarten meer?
waar haalt gij vandaan om Intel te kopen?
ze zeggen Nvidia.
ATI kan natuurlijk ook.

PineMangoes

Legacy Member
Als je er het geld voor over hebt zal de X1900 een betere optie zijn, maar de 7900 GT is zeker een deftige kaart. Je cpu zou ik houden, veranderen naar een 4400 zal een kleiner verschil zijn dan naar een nieuwere graka.

Bram

Legacy Member
@exit: ja tuurlijk nvidia, sorry ff vergist van naam

PineMangoes zei:
Als je er het geld voor over hebt zal de X1900 een betere optie zijn, maar de 7900 GT is zeker een deftige kaart. Je cpu zou ik houden, veranderen naar een 4400 zal een kleiner verschil zijn dan naar een nieuwere graka.
mm, ma van nen 3200+ naar nen dual core 4400, gaat ge da nie vree voelen?? nuja, m'n cpu kan idd nog wel ff mee met de games, nief graka is idd mss meer dringend... hopen dak van de vakantie toch nog wa centjes kan verdienen... klote tweede zit

-dawnz-

Legacy Member
of eerst upgraden naar PCI-E en dan pas nieuwe kaart kopen met X1900XTX of 7900GTX en X2 4400+

-Timo-

Legacy Member
Das just, nu je het zegt, die heeft nog AGP. Dan zal je toch nog een nieuw mobo moeten kopen als je een 7900GT wil.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan