Archief - CHECK: samengestelde pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Depken

Legacy Member
Volgende zou ik graag willen samenstellen
Moederbord -> ASRock 870 Extreme3 R2.0 = €69,90
CPU -> AMD Athlon II X4 645 = €96,90
RAM -> Kingston ValueRAM 4GB DDR3-1333 = €15,99
HDD -> Maxtor SMT31000528AS (1GB) = €99,90
PSU -> OCZ ModXStream Pro 500W = €56,90
GPU -> Club 3D CGAX-68524 CoolStream Dirt3 EF3 = €134,90
Behuizing -> Antec VSK-2000 = €44,99
DVD -> Samsung SH-222AB = €14,99
Monitor -> Acer B193WGOymdh = €129,90

In totaal zou deze setup mij €664,37 euro bedragen.
Normaal zou de prijs van de HDD zakken tegen ik hem koop.
Zou ik eventueel enige veranderingen doorvoeren of zijn er dingen die goedkoper kunnen? Alle prijzen en onderdelen zijn via alternate.be .
Ik hoop met deze setup toch de nieuwste games op high te kunnen spelen, en een pc te hebben die goed future-proof is.

Pedroo

Legacy Member
Hoort eigenlijk bij aankoopadvies!
Verouderde hardware....
HDD's van een merk da (ik persoonlijk vind) op niets trekt... (vind 'm zelfs ni bij alternate)
Case waar ge geneens cables kunt managen...
Een scherm van 134 euro voor 19"??

En bovendien; tegen dat de HDD's in prijs terug gezakt zijn, is deze 'nieuwe' hardware ook weer een stuk goedkoper... (tegen april/mei dus)

Aub;

Mobo -> MSI H61M-E33 (B3)
CPU -> Intel® Core™ i5-2300
RAM -> Kingston ValueRAM 4GB DDR3-1333
HDD -> / (WD EARS, Samsung Spinpoint F3 of Hitachi Deskstar)
PSU -> OCZ ModXStream Pro 500W
GPU -> SAPPHIRE HD6850
Behuizing -> NZXT Source 210
DVD -> Samsung SH-222AB
Monitor -> Samsung LS22A100N

Nieuwprijs 580 euro. (zonder HDD)
= +- 680 euro me een 2ehandsschijf van 2TB als ge chance hebt (me iemand dat dus niet "profiteert" van de huidige prijzen)

HD: desnoods tweedehands in afwachting van de nieuwe (goedkopere) prijzen.

Depken

Legacy Member
Enkele opmerkingen over je setup;
1) Moet ik hier geen betere koeler bij installeren? 2.8 Ghz lijkt mij niet zo veel voor i5, misschien voor een i5-2500K gaan? Of kan ik via de standaardkoeler ook nog redelijk overklokken?
2) SAPPHIRE HD6850, ik heb al redelijk lelijke dingen gehoord over Sapphire, maar voor die prijs is de HD6850 wel mooi.
3) Misschien een andere case?

phate_13

Legacy Member
Zo'n mooie case en je vraagt voor een andere terwijl je eerst zo'n monster had, gek, welja over smaken valt niet te discussiëren zeker.

Anyway, zet ook de prijzen bij je onderdelen. Anders kan er geen deftig advies gegeven worden. Het advies van Pedroo is al goed, alleen zou ik ook voor een ander moederbord en voeding gaan.

Depken

Legacy Member
phate_13 zei:
Zo'n mooie case en je vraagt voor een andere terwijl je eerst zo'n monster had, gek, welja over smaken valt niet te discussiëren zeker.

Anyway, zet ook de prijzen bij je onderdelen. Anders kan er geen deftig advies gegeven worden. Het advies van Pedroo is al goed, alleen zou ik ook voor een ander moederbord en voeding gaan.

Prijzen zijn erbijgezet.
Welk mobo en PSU raad jij dan aan?

phate_13

Legacy Member
Bij de Intel setup als moederbord : ASRock H61iCafe. (Wel USB 3.0 ed.)
Als PSU : Antec 380 EA-green. (Meer dan ruim genoeg, en zeer kwalitatief.)

Pedroo

Legacy Member
- koeler hoeft niet, aangezien je toch niet kan overclocken. Ik heb ""budget"" mobo en CPU genomen omdat je precies het rond de 600 euro wou houden. Indien overclocken;
- i5 2500K + scythe mugen 2 (de 3 is geen super verbetering)
- een Z68 mobo (ASUS, ASROCK, MSI) als ge wilt OC'n
- Met die case kan je tenminste iets doen Cablemanagement is belangrijk, zeker in een gamesysteem.
- Elk merk van videokaarten heeft wel eens problemen. Als geld niet echt een probleem is zou ik eeder de HD6870 DCII nemen voor 164 euro.
- Antec 380 EA-green is idd genoeg maar niet als hij gaat oC'en

phate_13

Legacy Member
Waarom zou dat niet voldoende zijn als hij zou gaan overclocken? Gaat hij er 3 cpu's insteken of wat? Sorry hoor, maar die pc zal nog geen 250Watt verbruiken, dus 130Watt spatie voor een overgeclockte cpu is niet voldoende?

Pedroo

Legacy Member
Mja was verward met de HD6850, verbruikt idd geen ***... En was verward met Tdp van 130w vr i7 9xx reeks ;) Mijn systeem (sig) verbruikt bij het gamen ~350W (GTA4 atm bv)
380 zal dus idd meer als genoeg zijn. Alleen vrees ik dat die kabels te kort zijn om ze mooi weg te werken (is meestal bij zo'n "standaard psu's")

phate_13

Legacy Member
Dit is niet de goedkoopste reeks van Antec, daarnaast is het toch geen fulltower of dergelijke dat hier gaat aangeschaft worden lijkt me. Lijkt me dus niet direct een issue te zijn.

Snel even opgezocht : De kabels van de Antec Basiq zijn al langer dan deze van de OCZ ModXstream Pro.

Pedroo

Legacy Member
phate_13 zei:
Snel even opgezocht : De kabels van de Antec Basiq zijn al langer dan deze van de OCZ ModXstream Pro.

LOL :D

Full tower niet, maar sommige voedingen hebben al last et een gewone atx case... Ne maat van mij: antec 300 + Be quiet 430Watt en geeft al problemen om perfect weg te werken. (zijn dan al zo duur). 'k vind dieje NZXT dus geen slechte oplossing :) (is ook kwaliteit, heb ik zelf ondervonden) Indien kwaliteit ni boeit kunde ook sharkoon nemen (maar is duidelijk mindere kwaliteit)

Depken

Legacy Member
Adhv jullie reacties kom ik zoiets uit
Mobo -> ASUS P8Z68-V LX = € 98,90
CPU -> Intel® Core™ i5-2500K = €199,90
koeler -> Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100 = €34,99
RAM -> Kingston ValueRAM 4GB DDR3-1333 = €15,99
HDD -> /
PSU -> Antec EA-380 GREEN = €48,49
GPU -> SAPPHIRE HD6850 = €124,90
Behuizing -> NZXT Source 210 ~ €30 (niet vermeld op alternate)
DVD -> Samsung SH-222AB €14,99
Monitor -> Samsung LS22A100N = €129,90

moet neerkomen op €698,06. Zeker tevreden over het budget.
Opmerkingen?

superbus

Legacy Member
Ziet er een goede setup uit, vergeet je HDD dan ook wel niet :P

FlameDB

Legacy Member
Ik zou persoonlijk Iets minder geld steken in de CPU en iets meer in de graka...

phate_13

Legacy Member
ASRock P67 Pro3 SE --> Een nog iets goedkoper moederbord.

En misschien wel waar : Neem misschien een ASRock H61iCafe + I5 2300 + HD6870.

Depken

Legacy Member
phate_13 zei:
ASRock P67 Pro3 SE --> Een nog iets goedkoper moederbord.

En misschien wel waar : Neem misschien een ASRock H61iCafe + I5 2300 + HD6870.
Zonder de Scythe Mugen dan?

superbus zei:
Ziet er een goede setup uit, vergeet je HDD dan ook wel niet :P
Door de recente prijsstijgingen verkies ik om later een HDD te kopen. Ik heb hier nog wel eentje liggen dat goed zal zijn tot de prijzen zakken.

phate_13

Legacy Member
Gebruik de edit-functie. ;)

En als je niet gaat overclocken en niet zeer hard op geruisloosheid gesteld bent, laat dan de Mugen zeker vallen ja.

Depken

Legacy Member
Mobo -> ASRock H61iCAFE = €71,90 (misschien dan toch voor Z68 gaan, kwestie future-proof?)
CPU -> Intel® Core™ i5-2300 = €164,90 (toch voor 2300 gegaan, direct een pak goedkoper + 2,8 Ghz is deftig)
RAM -> Kingston ValueRAM 4GB DDR3-1333 = €15,99
HDD -> /
PSU -> Antec EA-380 GREEN = €48,49
GPU -> SAPPHIRE HD6870 = €149,90
Behuizing -> NZXT Source 210 ~ €30 (niet vermeld op alternate)
DVD -> Samsung SH-222AB €14,99
Monitor -> Samsung LS22A100N = €129,90

totaalbedrag = €626,07

Pedroo

Legacy Member
- Als ge niet gaat overclocken e.d moet ge geen Z nemen. (is uiteindelijk duurder voor iets dat ge niet gaat gebruiken)
- i5 2300 is idd meer als genoeg.
- Die Sapphire HD6870 kost 160...(ipv 150 zoals jij noteert) beter de XFX dual Fan versie nemen, betere koeling... (ALTERNATE - null - XFX HD6870 Dual Fan (HD-687A-ZDFC))
- case cost 42 euro, wel degelijk vermeld op alternate... (http://www.alternate.be/html/product/Behuizingen_Midi_Tower/NZXT/Source_210/566738/?)
- Het scherm dat ge aangeeft kost 100 euro, niet 130..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan