Archief - Compatibiliteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ducdevil

Legacy Member
Dit zal mijn desktop worden, ik ben geen fervente gamer maar af en toe speel ik wel eens en denk wel dat dit zwaar genoeg zal zijn zeker(bv om Tombraider Legend te kunnen spelen). Voor de rest is het vooral programmeren en internetten. Is alles wel compatibel met elkaar?

CPU AMD 64 - 4000 Box S939 with cooler
MB-Epox-9NPA3SLI AMD S939 2*PCI-E
DDR RAM 1GB 400 (3200)/DC-DE
Middle Tower IN Win C720T black 450 watt
Maxtor 250GB DiamondMax 10 16MB SATA
Nec DVD-writer 3550A +RW -RW Dual White
Asus Extreme N7900GT 2DHT 256M nVidia GeForce 7900GT 256DDR3 TV/Out 2DVI-I 2V
D-Link DWL-G520 PCI 54/108Mbps
Neovo 19" R12

Dank u

Yank

Legacy Member
Alles is compatibel, maar ik zou als CPU een X2 3800+ nemen en eventueel ook kijken voor recentere writer van NEC, ze zitten nu toch al aan de 4570, die normaal niet echt meer kost.

boostah

Legacy Member
Yankee zei:
Alles is compatibel, maar ik zou als CPU een X2 3800+ nemen en eventueel ook kijken voor recentere writer van NEC, ze zitten nu toch al aan de 4570, die normaal niet echt meer kost.

i agree, hoewel het te zien valt hoe snel ge opnieuw wilt upgraden voor die proc, voor de moment is de 4000+ beter in games (toch in de meeste), maar ik zie da ge wilt programmeren, dan kan de X2 intressant zijn, het een compilen terwijl je zonder snelheids vertraging kan surfen (ik raad dus ook x2 aan)

over die dvd idd, neem recentere, kosten normaal toch allemaal rond de 45 euro dacht ik, en nog een goed/gelijkwaardig alternatief is de benq dw1650

ducdevil

Legacy Member
Mja kheb ook getwijfeld tussen dual of single core maar momenteel ben je niet veel met die dual core omdat ze lager geclocked zijn en zal nie echt sneller gaan dan de 4000+.Tenzij je natuurlijk voor de duurdere versies van de dual core's gaat, maar die zijn nog redelijk geprijsd. Best nog afwachten tot er echt grote verschillen zullen zijn met de single core en het echt nuttig is.

Thx ;)

boostah

Legacy Member
idd, maar ge moet rekenen dat als je 2 dingen tesamen doet, de x2 een pak vlotter werkt

pak nu encoden (als voorbeeldje geldt voor alle intensieve cpu dingen): stel met de 4000+ doe je der 50 sec op (fictief), maar ondertussen kan je helemaal niks ander doen, met de 3800+X2 ga je der 60sec's op doen, maar ondertussen vrolijk aan volle snelheid kunnen surfen, en das natuurlijk iets dat je persoonlijk moet uitmaken

SMa

Legacy Member
kzal wrs weer tegenwind krijgen, maar het moet toch gezegd worden :p
Intel komt binnenkorte met prijsverlagingen tot 50% op zen dualcores...

ik vind de dual core reeks zowiezo al goedkoop ivg met AMD...
lees er maar eens wat tests op na tussen een X2 3800+ & PD 920
en bekijk dan de prijs

aangezien je niet van plan bent intens te gamen, vond ik het wel nodig om dit te posten

nuja, zie zelf wat je ermee doet ;)

Davion

Legacy Member
Hij heeft zijn proc al gekozen!
Opmerkingen:
- Kzou een ander mobo pakken, een MSI K8N Neo4-FI of een ASUS A8N-E.
- Kzou 2x1024Mb pakken, of 1x1024Mb, maar geen 2x512Mb.
- Kzou zeker een ander merk HDD pakken, WD, Seagate, Hitachi ofzo
- Moderne writer idd, BenQ DW-1650
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan