Archief - computer samenstellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tha mercenary

Legacy Member
Ik heb een redelijk klein budget van 400€ en zou daarvoor
processor
moederbord
voor willen kopen.
muis scherm bak etc heb ik allemaal al. de adder is dat mijn grafische kaart (gforce 5200) enorm veroudert is.
De reden dat ik wil upgraden is omdat mijn huidige pc begint te mankeren. die is al meer als 4 jaar oud (zelfs tegen de 5 jaar geloof ik)
en ja ik gebruik mijn pc dus vooral om te gamen dus die heeft al enorm afgezien.

Ik wil dat mijn nieuwe pc de nieuwere games vlot aankan, zeker niet op maximale settings maar gewoon vlot kunnen draaien.
ik heb 512mb ram in mijn huidige pc steken dus die kan ik gebruiken in mijn nieuwe pc.
Ik weet zeker dat 400€ niet veel is voor een nieuwe pc maar ik ben een beetje beu dat mijn pc begint te mankeren...
http://www.mediasystems.be/index.html
http://www.atmedianet.be
dit zijn twee winkels in de buurt waar ik meestal mijn gerief koop. ik weet dat de tweed een dure winkel is dus... online bestellen doe ik niet, want als er iets aan mankeert aan die stukken, wat doe je dan?
nouja ik hoop op een rap antwoord

zaffah

Legacy Member
tha mercenary zei:
online bestellen doe ik niet, want als er iets aan mankeert aan die stukken, wat doe je dan?
nouja ik hoop op een rap antwoord

Opsturen naar die winkel? terugbrengen?

tha mercenary

Legacy Member
nee nee ik ben op een webwinkel bezig, zo ne webshop waarbij ze het enkel opsturen

koendg

Legacy Member
tha mercenary zei:
nee nee ik ben op een webwinkel bezig, zo ne webshop waarbij ze het enkel opsturen

Euhm, bij webwinkels kan je ook alles terugsturen hoor :) , en in bijna alle gevallen hebben die ook een afhaalpunt...

tha mercenary

Legacy Member
die drie ja
cpu
moederbord
grafische kaart. kom ik totaal niet met 400€
ach ja ne kerel kan altijd dromen toch :P?

PineMangoes

Legacy Member
AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice) 1 + - € 114.95 Delete
Gigabyte K8N SLI nVidia nForce4 1 + - € 89 Delete
Asus EN7600GT 2DHT 256Mb Tv/DVI HDTV 1 + - € 189.96 Delete
Totaal : € 393.91

Bij forcom.be

tha mercenary

Legacy Member
en deze samenstelling, hoelang gaat die mee, kan die recente games vlot aan?

-Timo-

Legacy Member
Die kan de recente games zeker vlot aan. Hoe lang die meegaat kan eigl niemand zeggen. Tot DX10 mss ?

ZaiZuney

Legacy Member
ik vrees wel dat je nieuwe ram zal moeten kopen, de kans dat je oude ram al ddr is is volgens mij vrij klein...

daarbij is 512 wel vrij weinig

tha mercenary

Legacy Member
Nogal een grote verandering
Mijn ouders willen mijn pc misschien overkopen. Ik zou dan een budget hebben van 650€

*-* Case
*-* ramgeheugen
*-* grafische kaart
*-* processor
*-* moederbord

Sander H

Legacy Member
omschrijving aantal per stuk totaal

AOPEN QF50D BLACK CASE AIRGUIDE 1.1 1 € 51,90 51,90

ASUS EN7600GT/2DHT 256MB PCI-EXPRESS 7600 GT 1 € 189,00 189,00

AENEON 1024MB DDR2 PC5400 1 € 95,00 95,00

MSI K9N NEO F SOCKET AM2 1 € 81,99 81,99

AMD 3500+ 64BIT ATHLON AM2 BOXED 1 € 116,00 116,00

Totaalbedrag € 533,89

nu ben ik wel nie zeker of da moederbord een goed is (als ne nForce5 goed is dus), misschien is 1 van VIA beter, moeten de anderen maar zeggen :p

ge zit nog ver onder uw budget ->
- ge kunt der nog zo een lat ram bijnemen -> 2GB ram
- een betere case nemen
- een snellere cpu nemen (3800+: € 147,00)
misschien zelfs een Geforce 7900GT nemen in de plaats

aan u de keuze? :)

Mette2

Legacy Member
nForce 5 is zeker goed

Moet het bij een van die 2 winkels zijn die je in je eerste post hebt vermeld want die verkopen nog nie eens AM2 processoren/moederborden... ?

tha mercenary

Legacy Member
nee niet echt, uiteindelijk je kan onderdelen altijd bestellen toch? :P
Nee ik wil gewoon de best mogelijke computer voor ofwel 400€ ofwel 650€.
Hoeveel denken jullie dat deze computer nog waard is: (volledige pc dus hé)
Case
512 mb ram
amd athlon 2200+
kloksnelheid 1.66 ghz
Gforce 5200
veel verwacht ik er niet van, maar de persoon die de pc zou willen overkopen zou er geen zware programmas op gebruiken. eerder gewoon surfen, mailtjes nakijken, dat soort zaken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan