Archief - config upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Councy

Legacy Member
Llo,

Ik ben van plan om een socket 939 mobo + cpu + pci-E kaart te kopen, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien :)

Ik had volgende zaken in gedachte:

  • Asus A8N-SLI PCI-E Nforce4 (is SLI beter toekomstgericht ? of is dat eerder overkill ? )
  • AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice)
  • Sapphire ATI X800GTO2 256Mb Square GDDR3 TVO/DVI-I OF iets gelijkaardigs / beters van zelfde prijs.

Enige opmerkingen ?

RealFlub

Legacy Member
ik zou ofwel voor de 6*** serie gaan van Nvidia, die hebben nieuwe technieken, wat die X8** serie niet hebben.

en het is PCI-E, niet PCI-X (is heel groot verschil!)

ik zou:
AMD Athlon64 3500+
ASUS A8N-E (zonder SLI)
Nvidia 6800GS

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Xvd zei:
sli is van nvidia en ati werkt daar ni mee :)
Idd, dus een SLI-mobo nemen met een ATI-kaart is een no-do. :)
SLI zou ik trouwens zoiezo niet nemen.
RealRoot's voorstel ziet er in orde uit. Mss een 3700+ aangezien het prijsverschil soms echt miniem is.
En als mobo zou ik een MSI K8N Neo4-F(I) prefereren hoewel die Asus ook niet slecht is.

Councy

Legacy Member
RealRoot zei:
ik zou ofwel voor de 6*** serie gaan van Nvidia, die hebben nieuwe technieken, wat die X8** serie niet hebben.

en het is PCI-E, niet PCI-X (is heel groot verschil!)

ik zou:
AMD Athlon64 3500+
ASUS A8N-E (zonder SLI)
Nvidia 6800GS

Aangepast, bedankt :niceone: .
En is de 6800 sneller dan de X8** serie ? Want ik zie hier 6800GS / XT / TD / ... Welke zou ik dan best nemen ?

Davion

Legacy Member
Pak een:
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 3500+/3700+
GeForce 6800GS

SMa

Legacy Member
een kaart van ati kan wel werken met een sli mobo
maar als je ooit op sli wilt overschakelen zul je wel 2 nvidia's nodig hebben

Ironpole

Legacy Member
sheep zei:
een kaart van ati kan wel werken met een sli mobo
maar als je ooit op sli wilt overschakelen zul je wel 2 nvidia's nodig hebben

...wat dus dom zou zijn en hij nu dus beter al direct een Nvidia koopt.

Councy

Legacy Member
Ironpole zei:
...wat dus dom zou zijn en hij nu dus beter al direct een Nvidia koopt.


idd, zeker als blijkt dat de nvidia kaartjes betere technologieën aan boord hebben. Mijn oog is nu gevallen op deze kaart XFX 6800GS. Omdat die precies standaard ook hoger geclocked zijn. Goede keus ? :)

SMa

Legacy Member
als het geen prijsverschil is met een "gewone" 6800GS is dat een goede keus
imo neem je best de goedkoopste, die kun je dan zelf tot die frequency's clocken

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Idd, kzou ook gwn de goedkoopste nemen.
Tenzij de bijgeleverde software bij een bepaald merk u ook aanstaat en het je de meerprijs waard vindt... Veel verschil is er echt niet tussen de verschillende merken van dezelfde kaart hoor. :)

Councy

Legacy Member
Dan ga ik deze nemen: Gainward Geforce 6800GS 256Mb Tv/DVI.

maar Kan er iemand me een link met stats van deze kaart geven ? Want op de site van gainward vind ik ze niet :confused:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan