Archief - Cooler voor Athlon64: stil, performant en ni te duur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BMF|Johan

Legacy Member
Sjah, topic says it all :)
Ik ben op zoek naar een goeie koeler voor s754 en s939. Ik heb ervaring met een Arctic Freezer 64 (linkje: http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=80&disc= ), en da's alvast nen hele goeie, maar misschien zijn er nog betere?

Mijn eisen:
* Stil: sjah, PC's staan hier op m'n kamer, en ik laat die graag 's nachts aanstaan. De boxed cooler maakte nogal veel lawaai.
* Performant: Ik gebruik mijn CPU's graag overclocked, de boxed cooler schoot daar toch ietsje tekort...
* Goeikoop: Die freezer kost iets van een 25 euro, dat lijkt me nog een gezonde prijs.

So... suggesties?

Davion

Legacy Member
Zeer goede keuze, andere betere coolers coolen 1 a 2°C beter, maar kosten 50€, en zijn dat (imo) niet waard, dus ik zou het op die houden!

Hoort op Aankoopadvies, moved.

Mr. M

Legacy Member
ik heb ook een arctic freezer 64 pro en ben echt zeer zeer tevrede ervan
het verschil met de boxed cooler was echt zeer groot :)

JackF

Legacy Member
Nog beter dan de Arctic Freezer 64 PRO en stiller : Cooltek Auras 92 @ 29 euro

SMa

Legacy Member
zeker dat die beter is?
ik vind niet meteen een goede vergelijkende review

zikje

Legacy Member
Het stilste is de Scythe Ninja. Maar die is van een duurdere klasse. Stil en goedkoop, daarvoor moet je bij die Arctic Cooling koelers zijn.

BMF|Johan

Legacy Member
Bedankt allemaal.
Op't eerste zicht is die freezer64pro dus zeker geen slechte keuze, maar ik zal die anderen in het achterhoofd houden voor als ik die ergens zou tegenkomen ;)

belgarath03

Legacy Member
http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/scythe-cm-spire.html, in deze recente review worden high-end coolers besproken, zowel de scythe samurai z en de koperen katana komen heel goed uit tests, de samurai is 30€ bij jaha en katana-cu is 34€ bij jaha...
edit: zojuist deze review bekeken op techpowerup: http://www.techpowerup.com/reviews/Thermaltake/MiniTyphoon/4, de performance van de thermalright blue orb is wel nie mis, hij verslaat blijkbaar de katana-cu, deze is 29€ bij jaha

belgarath03

Legacy Member
check de review maar eens, die blue orb verslaat hem wel degelijk, het is miniem maar hij verslaat hem, alleen is hij wat luidruchtiger dan de katana-cu

Gothrek

Legacy Member
hum, kijkt gij dan maar eens goed :)
op idle is em beter, maar daar zijde niks mee
op load wint de katana

belgarath03

Legacy Member
my bad, Gothrek ge hebt gelijk:) bij 2200Mhz is er een verschil van 0.6°C, bij 2400Mhz is er een verschil van 0.9°C, bij 1800Mhz verslaat de blue orb wel degelijk de katana en dit met 0.4°C, ownage:wtf:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan