Archief - Deze laptop geschikt voor games?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamb|t

Legacy Member
Dus mijn vraag: Is deze laptop geschikt voor games, DVD's en allerhande tekstverwerking en internet applicaties?

Aspire 1694 WLMib 256 intel Mobile pentium processor Centrino 2.0GHz (Dothan 760/2MB/533MHz) Mircosoft Xp Home, 15,4"WXGA Acer ChristalBrite, 1024 MB DDRII Ram (2x256MB) 100GB HDD (5400RPM) Double Layer DVD-RW (slot) Lilon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11b/g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, Bluetooth, ATI X700 256 MB, AZB

klennepette

Legacy Member
hmm, zeker dat die info klopt?
"1024 MB DDRII Ram (2x256MB)" lijkt me niet te kloppen

voor laadtijden mss opteren voor een 7200rpm disk
de graka is wel ok voor de meeste games maar persoonlijk zou ik het scherm te klein vinden.

wat is je budget? misschien heeft iemand een beter idee.

Gamb|t

Legacy Member
correctie (2x512)

Budget MAX 1800€


Mss opteren voor deze??? Maar mij lijkt 2.0GHZ vrij weinig, niet?

Aspire 9504 WSMib DL intel Mobile pentium processor Centrino 2.0GHz (Dothan 760/2MB/533MHz) Mircosoft Xp Home, 17"WXGA Acer ChristalBrite, 1024 MB DDRII Ram (2x512MB) 100GB HDD Double Layer DVD-RW (slot), 8 cell Lilon, 56K modem, Gigabitlan & Wireless 802.11b/g Lan, 5 in 1 card reader, no FDD, Bluetooth, ATI X700 256 MB, AZB, Hybrid TV tuner (w/HW MPEG) + remote control, voip bt phone bundle

Natsu

Legacy Member
Moogt da bij ne laptop bijna maal 2 doen ..
Heb da toestel zelf ook en ik ben er heel tevreden van :)

SMa

Legacy Member
ziet er een degelijk toestel uit
en 2.0GHz voor een Centrino is al héél snel (vergelijk het met een P4 @ 4GHz)

ik zou de eerste nemen, doordat hij een kleiner scherm heeft (15.4" ipv 17")
en bij laptops gaat het hem imo nog altijd om gewicht en grootte ;)

Yank

Legacy Member
Met dat budget zou ik voor de Dell Inspiron 9400 gaan met Centrino Duo CPU, 1GB geheugen, 7800Go,...
Voor 1800€ heb je daar zeker al mooi laptopje, voor games een stuk beter dan die Acers.

Die Acers zijn ook niet slecht, maar de grafische kaart en CPU moeten toch wel onderdoen.

Davion

Legacy Member
Zeer goede laptop, wel snel zijn, die zijn EOL (End Of Life) dacht ik.

Gamb|t

Legacy Member
Xtermie zei:
Moogt da bij ne laptop bijna maal 2 doen ..
Heb da toestel zelf ook en ik ben er heel tevreden van :)

Spreken we dan over den 1ste of den 2de die ik heb gepost?
Davion 1ste of 2de? Er zit wel een prijsverschil op
1ste= 1.549€
2de= 1.899€

Yankee heb geprobeerd via site van Dell die 9400 te bestellen maar die links om te bestellen zijn dood. Drm dat ik nu acer probeer en hier in de buurt ne winkel van is.

the boogyman

Legacy Member
Ik heb een 1694WMLi en zeer tevreden van! :applause: :woohoo: 17" bij een laptop is echt wel HUGE en voor mij overkill...

Yank

Legacy Member
Gamb|t zei:
Yankee heb geprobeerd via site van Dell die 9400 te bestellen maar die links om te bestellen zijn dood. Drm dat ik nu acer probeer en hier in de buurt ne winkel van is.
'k Heb idd gezien dat site niet helemaal in orde is, maar je kunt ook telefonisch bestellen ;)
'k Zou het gewoon te dom vinden dat je eigenlijk niet de laptop bestelt die je wilt omwille van zoiets.

PussyDuster

Legacy Member
Yankee zei:
'k Heb idd gezien dat site niet helemaal in orde is, maar je kunt ook telefonisch bestellen ;)
'k Zou het gewoon te dom vinden dat je eigenlijk niet de laptop bestelt die je wilt omwille van zoiets.

Nooit telefonisch bestellen bij dell, dan vervallen kortingen zoals dubbel ram etc...

SMa

Legacy Member
Gamb|t zei:
Spreken we dan over den 1ste of den 2de die ik heb gepost?
Davion 1ste of 2de? Er zit wel een prijsverschil op
1ste= 1.549€
2de= 1.899€

Yankee heb geprobeerd via site van Dell die 9400 te bestellen maar die links om te bestellen zijn dood. Drm dat ik nu acer probeer en hier in de buurt ne winkel van is.
Keuze hangt af van de gewilde schermgrote, het zijn namelijk dezelfde laptops qua prestatie.
Als je van plan bent om veel te gamen met het scherm van je laptop neem je mss beter de 17", in alle andere gevallen zou ik je de 15.4" aanraden

boostah

Legacy Member
PussyDuster zei:
Nooit telefonisch bestellen bij dell, dan vervallen kortingen zoals dubbel ram etc...

kzou durven zeggen altijd bellen, zeggen dat je twijvelt tussen hun comp en nog 2 van andere merken (bv acer), allezins dan vragen of hun kortingen ook gelden voor jouw (als ze ni direct akkoord gaan beetje zagen) en dan nog proberen prijs te drukken door constant te vergelijken met de andere computers (die dan 1 beter spec hebben en de rest slechter ofzo en dan op die ene spec proberen korting te krijgen)

zo hebben wij onze desktop 2 jaar geleden van 1800euro op hunne site voor uiteindelijk 1450 euro kunnen bestellen

natuurlijk wel vragen voor dan een offerte per mail, zodat je het op mail staan heb

Xoliul

Legacy Member
Bij 17 inch moet je wel nogal inboeten aan mobiliteit he. De 15.4 schermen van Acer voldoen zeker hoor, heb ik zelf ook

Davion

Legacy Member
15.4" is idd al zeer nice om op te werken, heb ik ook tijdje geleden getest, werkt zeker even confortabel als een 19" CRT.

BlueBear

Legacy Member
Ik heb pas de inspiron 6000 gekocht (15,4"). Ik heb even getwijfeld om de 9400 (17") te nemen.
Ook als was de 9400 nauwelijks duurder, ben ik toch content dat ik de 6000 genomen heb. 15.4" is wel het maximum om echt portable te blijven imo.

Ik ga nu niet zeggen dat 15.4" even comfortabel werkt als een 19" CRT, maar het zal toch wel tussen 17 en 19" CRT in zitten.
Het scherm is 33cm breed, tegenover 36cm op mijn 19" CRT. Ik heb het WSXGA-scherm genomen met een resolutie van 1680*1050, en dat is heel aangenaam.
Een 17" verbruikt trouwens ook meer dan een kleiner scherm => minder battery life

Kortom: als ge op zoek zijt naar een desktop replacement kunt ge even goed gaan voor een 17"-laptop, maar als ge een beetje mobiel wilt blijven zou ik dus niet boven de 15.4" gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan