Archief - DFI nF4-SLI Dr Expert

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gothrek

Legacy Member
voor de moment toch wat kleine probleempjes mee, wacht nog 2 maand voor je dit koopt

calimero

Legacy Member
dus beter het vorige model kopen, over welke probleempjes heb je het?

edit:

A couple of notes on the DFI:

1) There are some quirks setting up SLI. Best bet is to uninstall the video driver before setting up SLI, re-install the driver with the second in place, then enable SLI right out of the gate. Otherwise, the screen may go blank when you enter windows when the driver detects the new video card. You have to move the video plug to the second card to see anything, enable SLI, then move it back to the primary. And, where you turn it on in the BIOS is not very well documented. It is in the Genie menu near the bottom.

2) Make sure you put your DIMMs in slot 2 and 4, not 1 and 3. Otherwise, you are asking for a ton of instability issues (blue screens, no boot, etc). If they are in 1 and 3, you will not be able to run 1T. It is documented, but a simple foot note in the manual (which we all read, right?).

3) Memory timings. AUTO kind of sucks. You will need to do some homework on setting the memory. Best bet is to use A64 tweaker on your existing system (if possible) and screen shot all the settings. You will need to know almost every one of them to set up the BIOS. The information will give you a good starting point.

4) Processor OC. There are three voltage settings versus two for normal NF4 boards. Ignore the first, bump the CPU VID Control and CPU VID Special Control (the plus percentage setting). Do not use the first one listed (CPU Vid Startup). Some have set it to 1.550 V, but that means your other setting (CPU VID Special Control - percentage over VID) may spike at startup and kill your CPU. So, skip the first setting. Leave it at default.

http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1028692214#post1028692214

Davion

Legacy Member
Das een zeer goed mobo, ik zie geen enkele reden in om daarmee nog te wachten, kopen is de boodschap!
Lijkt me eerder Aankoopadvies: daarom moved :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Gothrek zei:
voor de moment toch wat kleine probleempjes mee, wacht nog 2 maand voor je dit koopt


dfi heeft altijd hier en daar kleine probleempjes :p

xyus89

Legacy Member
probleempjes:

iets met voltage scheelt er, kans is er dat u cpu opeens 4volt krijgt.


xyus

Violator

Legacy Member
Ik heb mij in ieder geval één besteld.

Kheb eigenlijk nog maar weinig slecht gelezen over dit Mobo, juist dat het moeilijk is om het deftig in te stellen.

RiCo-G

Legacy Member
Wij hebben er ookal paar verkocht.. tot nu toe geen problemen.. buiten crappy levertermijn

Gothrek

Legacy Member
Violator zei:
Ik heb mij in ieder geval één besteld.

Kheb eigenlijk nog maar weinig slecht gelezen over dit Mobo, juist dat het moeilijk is om het deftig in te stellen.
je kan dan ook alles instellen wat je maar wilt
persoonlijk wacht ik wel op AM2 voor up te graden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan