Archief - DVD-writer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jay-pee

Legacy Member
Aangezien mijn Benq1620 juist de geest heeft gegeven, zou ik een nieuwe drive willen steken. Welke drive raden jullie aan? Ik zelf zou de Nec4550 black nemen. Is deze goed of kan het nog beter? Graag een paar meningen.

magnusjb1

Legacy Member
gebruik de search, er zijn hier denk ik elke week wel meerdere topics over

deven

Legacy Member
Heb een review gelezen van alle schrijver en de Plextor was gewoon de beste met als 2de BenQ en dan liteon.

Dus deze info koimt uit het pc boekje > koopgids van pcm denk.

Beste > Plextor PX-740A > 65 € > 63 punten > brandkwaliteit van +rw kan beter

2de > BenQ DW1640 > 45 € > 62 punten > langzaam bij rippen -video

3de >Philips DVDR16448P > 55 € lightscribe > 65 € >60 punten > wat minder snel dan de IDENTIEKE BENQ 1640

4de > liteon SHW 1635S (mijne :D ) > mja prijs nog niet bekend sta hier > heb mijne 80 € betaald toen dus nu pak minder. > 59 punten >resultaten bij +rw mogen wat beter.

Ja zijn in totaal 30 branders in die boek > ga ze nie allemaal zeggen > dit zijn gewoon de beste sta hier.

De brander die jij zegt sta niet in deze lijst > wel de NEC4540A en krijgt 55 punten en als - punt verslikt zich in -r double layer

Davion

Legacy Member
-R Double Layer is geen probleem voor nen 4550 zenne, al sinds de 3520 zit dat derin :)

De Plextor is zeker niet de beste atm, de beste is de BenQ DW-1640 gevolgt door de NEC ND4550.

eniac

Legacy Member
De BenQ DW-1640 is identiek aan de Plextor PX-740A (en idd ook aan die Philips), maar de BenQ heeft dan wel betere firmware (die ondermeer de brandkwaliteit serieus ten goede komt).

Meer geld uitgeven aan die PX-740A is dus niet zo slim.

Trouwens, wat dat rippen van video betreft: dat gaat toch wel heel snel hoor, onlangs nog getest met mijn DW-1640...

Scan van m'n eigen BenQ:
1640_T02_99_HET_EILAND_4.jpg


(ja, Het Eiland is legaal in m'n bezit, voor diegenen die twijfels zouden hebben bij de dvd-titel)

deven

Legacy Member
Davion zei:
-R Double Layer is geen probleem voor nen 4550 zenne, al sinds de 3520 zit dat derin :)

De Plextor is zeker niet de beste atm, de beste is de BenQ DW-1640 gevolgt door de NEC ND4550.

Da boekske zegt de plextor > dan geloof ik da boekje :D > denk niet dat die mensen daar 30 schrijvers gaan testen om dan maar iets uit hun duim te zuigen.

Mja siot ik ben tevreden met mijn liteon en heb daar eigenlijk nog geen last mee gehad > schrijf wel geen duoble layers > kost veel te veel.

eniac

Legacy Member
Clioke16v zei:
Da boekske zegt de plextor > dan geloof ik da boekje :D > denk niet dat die mensen daar 30 schrijvers gaan testen om dan maar iets uit hun duim te zuigen.

Aan "boekjes" schort vaak wel het een en ander. Hebben ze bvb intensief aan C1/C2 error testing gedaan of bleef het vooral bij snelheidstests?
De BenQ IS beter dan de Plextor. Hij is identiek hetzelfde qua hardware, en heeft betere firmware-ondersteuning. Of waarom denk je dat de optical drives freaks al hun Philipsen, Plextors en etc crossflashen met BenQ firmware? :)

Zeg me anders eens hoe snel die Plextor een volle 9GB film ripte, dan doe ik wel eens de test ;)

Ga liever naar deftige sites als www.cdfreaks.com of www.cdrlabs.com , ben je zeker van professionals die weten wat ze doen. (want, no offence aan blaadjes als PCM, wie zal het beter weten: zij die niets anders doen, of zij die eens vanalles gaan testen?)

matthias

Legacy Member
dus die BenQ DW1640 zou de beste koop zijn ???
kan die ook double layer schrijven ?
moet je daar dan eigelijk speciale dvd's voor kopen ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan