Archief - Een Turion X2 laptop de moeite ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JockAsz

Legacy Member
Deze had ik in gedachte voor slechts 1000 euro :niceone:

1. Ik wilde zowel dual core als 64 bit voor de opkomende vista (mischien is die cpu tegen dan lang deprecated ...)
2. Zou deze goed werken met ubuntu dapper drake?
3. any reviews of ervaring ?
Al die turions x2 lijken wel verstopt in die land ofzo.

Specificaties:

A6TC-AP015H 15.4" TFT WXGA Color Shine (1280x800) AMD Turion II TL 50
1.6G (L2: 256KB*2) NVIDIA GeForceT Go 7300 256MB TurboCacheT 1024MB
DDRII 667(1Gx1) 80GB 5400rpm 8X DVD Super Multi Double Layer Win XP Home
10/100 Base WLAN 802.11g "1.3M CMOS Camera (Bag/Mouse)"

duploxxx

Legacy Member
er zijn er inderdaad nog maar weinig te vinden

tones heeft er al een paar in zijn gamma staan
http://www.tones.be/shop_producten.php?sort=&dir=&cat=300

er is een review geweest van een franse site met een x2 en core duo daaruit bleek dat ze ongeveer gelijke performance en verbruik hebben, kan in sommige games wel enkele fps schelen.

als je zowel 64bit wilt en dualcore is de turion de enige keuze en naar mijns inziens een zinvolle gedachte naar de toekomst toe, zou hetzelfde doen, maar er zijn der hier altijd op forum die er anders over denken

duploxxx

Legacy Member
ja wacht nog een half jaar op merom... kan je ineens zeggen wacht op de k8l voor laptop die is daar weer een paar maanden na etc etc

en nee ge hebt inderdaad geen keus, de intel marketing laat mensen nog steeds dingen kopen zonder toekomst

saikoboarder

Legacy Member
zonder toekomst is zwaar overdreven denk ik.
vista zal ook bollen op 32bit cpu's. en tegen de tijd dat 64bit programma's doordringen voor gewone gebruikers zijn we toch alweer een heel tijdje verder.
en k8l is nog altijd voor eind 2007 naar het schijnt (toch nog nergens zien veranderen op een amd roadmap)
en een half jaar is ook overdreven 2 maanden ongeveer is correcter

eniac

Legacy Member
Tegen dat je met een 32-bit systeem minder kan doen dan met een 64-bit systeem, zijn de huidige laptops toch alweer gedegradeerd tot maximum een tekstverwerkernotebookje op een studentenkot. Dus daar zou ik je keuze niet direct van laten afhangen.

duploxxx

Legacy Member
eniac zei:
Tegen dat je met een 32-bit systeem minder kan doen dan met een 64-bit systeem, zijn de huidige laptops toch alweer gedegradeerd tot maximum een tekstverwerkernotebookje op een studentenkot. Dus daar zou ik je keuze niet direct van laten afhangen.

klopt volledig, maar het is geweten dat vista niet zomaar een 64 bit compile is van 32bit, dus er wordt performance winst verwacht (netzoals in 2003 btw). dus als performance/prijs ongeveer gelijk is kun je kiezen, wetende dat de ene misschien iets sneller is nu en binnenkort gewoon wat trager is.

Davion

Legacy Member
Jup, maar atm zuigt de X64 editie van Vista nog, check het Win forum maar eens.

saikoboarder

Legacy Member
duploxxx zei:
klopt volledig, maar het is geweten dat vista niet zomaar een 64 bit compile is van 32bit, dus er wordt performance winst verwacht (netzoals in 2003 btw). dus als performance/prijs ongeveer gelijk is kun je kiezen, wetende dat de ene misschien iets sneller is nu en binnenkort gewoon wat trager is.
idd en tegen de tijd dat hij wat trager is heb je nog altijd een latop die langer meegaat qua autonomie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan