Archief - externe hd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Th3 aLmIgHtY

Legacy Member
Ik ben al een tijd opzoek naar een externe hd, vooral omdat ik gescheiden ouders heb, en om bij vriende vannalles rond te halen :p dus vooral voor te leechen en eigelijk constant op de pc aan te sluiten

nu ik vraag mij af wat de levensduur van zo een externe hd is ? :)
en waar wat te kopen
in de makro staat nu 1 van maxtor 109 euro 200gb
nu ge kunt der in tones ook kopen WD met 8mb cashe, wel 'maar' 160 voor 109 euro
ofwel steek ik er zelf een in elkaar ook bij tones :), maar dan zou ik graag weten,
moet ik dan sata pakke of ide ? als het voor usb 2 is (ben niet zo op de hoogt van die dingen, en dan bedoel ik in verband met prijs/kwaliteit :p)


hd bij tones
hd in de makro

thx

snake5555

Legacy Member
heb me laten wijsmaken dat het niet uitmaakt of het sata of ide is omdat het over usb gaat,wak wel weet dat ide goedkoper is
heb mezelf deze week een extern gekocht van wd 320gb met icy box en meer dna 145 euro geeft dat niet gekost

skampy

Legacy Member
sorry voor den hijack, maar weet er iemand de max. capaciteit voor een externe HD zonder extra voeding, dus alleen voeding via usb/firewire?

Gisteren even gekeken in MM en daar was 't max. 80 GB. Nu kostte die wel al 180 €, terwijl ge dus voor die prijs ook 200-300 GB netstroom gevoede HD's vindt.

Yank

Legacy Member
Zonder netstroom moet je voor een enclosure met 2.5" hd nemen (zelfde model als in laptops), grootste model dat ik zo op eerste model vind is 160gb (alternate.nl), wel vrij duur en zal ook wel trager zijn dan een gewoon model.

Davion

Legacy Member
Idd, das zeer duur, het beste is dat ge u een ICY BOX koopt met een WD in van 200/250/320Gb ofzo, is het beste imo.

saikoboarder

Legacy Member
80 gig extern heb ik 2.5" laptop schijf heb er 100€ voor betaald.
en die zijn niet trager dan exteren 3.5" modellen (usb is beperkede factor)

pussylord

Legacy Member
snake5555 zei:
heb me laten wijsmaken dat het niet uitmaakt of het sata of ide is omdat het over usb gaat,wak wel weet dat ide goedkoper is
heb mezelf deze week een extern gekocht van wd 320gb met icy box en meer dna 145 euro geeft dat niet gekost

Dat maakt weluit mijn beste. Ik heb 2 weken geleden een Maxtor 300 GB SATA gekocht, niet met een Icy Box, maar met een VANTEC Nextar .3 omhulsel. Voordeel hierbij is dat deze beschikt over een eSata aansluiting die je rechtstreeks op je moederbord kan aansluiten.

Details van forcom website :

The NexStar 3 features eSATA (external Serial ATA) and USB 2.0 interfaces offering speeds up to 3Gbps or 480Mbps respectively. This flexibility allows you to use your hard drive at its full performance where eSATA is available and still have the option of using USB.

Heeft me dus samen maar 154 euro gekocht en werkt perfect.

P.S. Ja idd een Maxtor harde schijf. :bow: Werk al meer dan 10 jaar met Maxtor en nog nooit problemen gehad. En ja, die schijven zien serieus af bij mij. Want tegenwoordig is het in om te zeggen dat maxtor niet goed is.
Dit terzijde :)

skampy

Legacy Member
saikoboarder zei:
80 gig extern heb ik 2.5" laptop schijf heb er 100€ voor betaald.
en die zijn niet trager dan exteren 3.5" modellen (usb is beperkede factor)

Waar heb je die gevonden?

saikoboarder

Legacy Member
www.eurosys.be (openen met IE)
80 gig 2.5" hd -> 85€
en hier op forum van psychodweep een encl gekocht voor 2.5" hd's voor 12€ incl verzending ->97€

FalcoX

Legacy Member
bestaan er ook extrene behuizingen met fan's om de HD af te koelen? ik zoek er ene voor SATAII en liefst met esata aansluiting, welk merk heeft zulke?

saikoboarder

Legacy Member
ja die bestaan
ik had een SPIO valueselect en die had koeler,sata,esata en usb2.0
weet wel niet waar ge die kunt kopen maar er bestaan zeker en vast nog andere merken .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan