Archief - Goedkoopste pc: mogelijk aan +/-100€?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deadmaster

Legacy Member
Hey,

Ik vroeg me af of een pc kopen aan maximaal 100€ mogelijk was. Het is voor iemand die het niet breed heeft.
Een beeldscherm, muis, printer en toetsenbord is al aanwezig. Komt er dus op neer om alleen de 'desktop' te kopen.
Ik denk dat je deze dingen moet kopen: nieuwe kast, moederbord, harde schijf,...

Is dit mogelijk? Dan wel via 2de hands? En wat kan je er nu dan voor krijgen?

Dank bij voorbaat,
deadmaster

bernardo

Legacy Member
100 € vind ik toch heel weinig, nieuw ga je zeker zo niks vinden.
Tweedehands wat rond surfen is beste wat je doet, wat je daar voor kan krijge zou ik niet weten misschien kan je best van kennissen zoiets kopen of krijgen, zodat je meer krijgt als bij iemand die hem echt verkoopt.

Ik zou op buy and sell een post zette als ik jou was, het kan zijn dat iemand zijn oude pc weg geeft als je wat geluk hebt.

SMa

Legacy Member
mss wachten op de Conroe?
ik verwacht niets anders dan dat relatief nieuw materiaal massaal zal aangeboden worden, wat zal leiden tot spotprijzen
zeker op eBay zal dit te merken zijn

GhO$T

Legacy Member
Als je 2de hands kijkt (op dit forum, in de koopjeskrant, op 2dehands.be, op kapaza.be,...) ga je massa's pc's vinden voor minder dan 100€, denk dat er ook veel pc's een stuk onder de 'normale' prijs aangeboden worden omdat het aanbod gewoonweg zo groot is dat er heel veel mensen zijn die gewoon niet van hun oude pc vanaf raken.

Pak voorbeeld deze pc waar ik laatst prijs voor gevraagd heb op het prijsschattingsforum; https://www.beyondgaming.be/archive...lledige-pc-amd-1800-512mb-ram-r9600pro.412608

Blijkt dus in theorie nog zo'n 150€ waard te zijn, dit exemplaar is nu wel niet te koop maar stel dat iemand zoiets probeert te verkopen voor 125€ zonder scherm, veel kans dat er bitter weinig interesse komt en dat hij dus al tevreden is als jij een bod doet van 100€

Dan heb je een pc die windows xp zéér vlot draait, perfect is voor internet, tekstverwerking,... ik speel er zelfs nog games op zoals gta san andreas, de laatste nieuwe need for speed,... je krijgt dus nog veel waar voor u geld volgens mij.

In apparte onderdelen kopen kan ook, maar betwijfel als dat echt goedkoper gaat uitkomen, zo'n oude dingen doen de meeste waarschijnlijk liever in 1x buiten (als volledige pc) ipv onderdeel per onderdeel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan