Archief - Graka + algemeen PC advies aub :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

isucksOhaRd

Legacy Member
Hoi,

Het is me dus eindelijk gelukt wat geld bijeen te scharrelen (+/- 900-950€), en tis dringend tijd voor me om eens een paar vernieuwingen in m'n PC van toch al een 3-tal jaar oud te steken.
Aangezien ik totaal niet zo een PC-kenner ben (eigenlijk VERRE van :s), kom ik hier wat advies zoeken.
Wat basisinfo van m'n pc:

Intel Pentium 4 CPU 3.00Ghz
1023(x1)GB RAM (spijtig genoeg no clue welke fabrikant atm)
NVIDIA GeForce FX 5900 Ultra 256MB

Koelers ed. heb ik om eerlijk te zijn geen flauw benul van maar dat werkt allemaal nog perfect, doch alles is toch al een kleine 3jr oud. Heb vooral advies nodig rondom de 3 bovenvermelde delen...Moet ook nog vermelden, deze PC is een Alienware.
-Tegenwoordig is 3.00Ghz "medium", dus ik denk dat er daar een upgrade nodig is? Wat zouden me jullie aanraden?

-Over de RAM weet ik ook niet echt zoveel, maar ik ga er vanuit dat tegenwoordig meer als 1GB RAM al streamline is? Dus dat wordt ook upgraden, indien ja, geef enig goede info over welke RAM te nemen, enz =)

-En als 3de, de graka is tamelijk outdated op dit moment, ik heb m'n ogen gezet op een XFX 7900GTX Extreme Edition, na reeds verschillende artikels/vergelijkingen ed. gelezen te hebben blijkt deze de snelste kaart te zijn.
Maar met mijn 3.00Ghz zal m'n PCtje waarschijnlijk niet meekunnen met die kaart? Mja daar gaat eigenlijk deze post over...enfin, moest iemand hier iets meer over weten, het zou me echt enorm helpen.
Moest er iemand ook weten waar je deze graka zo "goedkoop" (ik weet ook dat het enorm duur is) kan verkrijgen, zet dat aub neer. Of is het toch beter te wachten op nogmaals een next-gen graka?

De bedoeling is dus om uiteindelijk veeleisende games zoals HL², Q4, FEAR, TES:Oblivion, enz....te kunnen spelen op een hoge resolutie met alle toeters en bellen open; wat ik dus op dit moment ECHT NIET kan :)
Sorry voor de nogal newbie omschrijving, maar als het op PC kennis komt...ben ik niet van de sterkste.
Alvast bedankt!

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Wat ik zou doen is een latje van 1024 bijsteken en een 7800gs kopen. (je hebt een agp slot)

Als ge echt geld teveel hebt zou ik cpu, ram, mobo en graka verkopen.

En met dat geld een nieuw mobo, een cpu (3800+ of 4400+ x2) 2*1024ram en een 7900gt kopen

PhAnToM^

Legacy Member
MSI K8N NEO4-FI (800 MHz nForce4 - ATX - S939)
AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939 - Hypertrans) BOX
PC3200 - 1 GB - DDR - Corsair Value Select
XFX 7900 GT XXX - 512 MB - PCIe - TV+DVI

iets in die zin mss? :)

Yank

Legacy Member
XFX 7900GTX 512 DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 529,00 € 529,00 [Wissen]
Gigabyte K8NF-9 nForce4 socket 939 € 90,00 € 90,00 [Wissen]
AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939 € 312,00 € 312,00 [Wissen]
Totaal: € 931,00 bij jaha.be

Als je dit neemt, heb je wel geen extra ram, want 2GB is bij nieuwste games wel nuttig en ook geen nieuwe voeding, wat mss nodig is (afhankelijk hoe sterk die is dat je nu hebt).

potloodslijper

Legacy Member
Koop ineens een voledig nieuwe pc voor dat geld, bij Powerbits of Forcom (Tones is op dit forum populair maar is verschrikkelijk duur). Dan kan je de PC's in LAN zetten en tegen je broer of zo gamen. Bij Forcom heb je volgende config voor 950 euro:
Chieftec Medium Tower CX-01 Black 420W USB/Firewire 1 € 99
Assemblage + uittesten vh systeem 1 € 62
AMD Athlon64 3200+ 64bit Boxed Sckt939 (venice) 1 € 159.96
Coolermaster Case Fan 120x120 Ultra Silent 1 € 11
Asus A8N-E PCI-E Nforce4 1 € 90
Liteon DVD 16/52 Black 1 € 19.95
Creative SB X-FI Music 1 € 113.64
Gainward Geforce 6800GS 256Mb Tv/DVI 1 € 239.01
Corsair 1Gb (2 x 512 Mb) PC-3200 Dual channel kit 1 € 84.95
Maxtor 80GB Sata II 7200rpm 1 € 56.38

Totaal : € 935.89

En bij powerbits zijn er goeie PC's die je kan laten aanpassen.

koendg

Legacy Member
Jaha.be, allinonesystems.be, descom.be en forcom.be vind ik de goeiekoopste winkels :)

potloodslijper

Legacy Member
KoeKaTsJoE zei:
Tones verschrikkelijk duur? :|

verklaar

Kijk onder je post, koendg vindt Forcom ook goedkoper, en Tones is gewoon duur. Dat is niet subjectief, maar echt een objectieve vaststelling, vergelijk de prijzen maar eens.
Als je kijkt naar de voorgebouwde PC's van Tones, dan schaam ik mij in hun plaats. Vergelijk ze en je zal het zien, tenzij je een Tones-fanboy bent. Kies een PC op powerbits.be en pas die aan aan je eigen wensen, en bouw die eens bij Tones, je zal verschieten van de Tones-prijzen.

SMa

Legacy Member
PhAnToM^ zei:
MSI K8N NEO4-FI (800 MHz nForce4 - ATX - S939)
AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939 - Hypertrans) BOX
PC3200 - 1 GB - DDR - Corsair Value Select
XFX 7900 GT XXX - 512 MB - PCIe - TV+DVI

iets in die zin mss? :)
lijkt me hier het beste voorstel te zijn :niceone:
imo beter dan een volledig nieuwe pc

ook al heb ik mijn twijfels over het al dan niet bestaan van een 7900GT met 512mb geheugen...

isucksOhaRd

Legacy Member
Merci voor de hulp allesinds :) t' Zal me zeker goed op weg helpen.

Maar domme vraag incoming:
Ik zie hier iedereen AMD Athlons aanbevelen, geen Intel PV4's? Is AMD dan toch zovele beter voor games, of niet?
Ik dacht dat bvb een AMD Athlon 64 X2 4400+ maar op 2.2Ghz kloksnelheid draait, terwijl een P4 3.8 dat dan ook doet op 3.8Ghz? Of mis ik iets/ben ik verkeerd?
Wat zijn de voordelen ervan?

Enfin, nogmaals bedankt =)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
zucht! Kijk eerst nekeer rond..... Elke dag wordt er gezegd waarom amd beter is in gamen dan een pentium

Cliff

Legacy Member
Ik stak 1gb ram bij, nieuwe graka à la 7800gs

En ik overclockte cpu ;) !

Tis neh 3.0 ghz imo kan die met neh oc nog wel ff mee, tis natuurlijk wel een feit als ge ff later een nieuw mobo etc koopt zult ge gene agp meer hebben en die graka niet meer kunnen gebruiken dus kijk wat ge wilt en beslis dan ...

Grtz,

Cliff
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan