Archief - graka upgrade voor battlefield 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LifeAspect

Legacy Member
Atm heb ik dus een radeon hd 6870 in mijn pc zitten en ik zit eraan te denken om volgende maand (of de maand nadien na launch van BF3) mij een nieuwe grafische kaart te steken. Vroeger had ik dus 2x 6870's maar ik was niet echt te spreken over de prestaties van deze kaart in crossfire (vooral battlefield bad company 2 had last van crossfire).

Nu is de vraag welke kaart je kan aanraden: een sli configuratie met de 560/570 of 1 single 580? Of een AMD crossfire / single card setup. Ik heb atm een 850 watt voeding dus dat zou geen probleem zijn om een high end card in crossfire/sli te zetten later?

Alvast bedankt

LA

Devian

Legacy Member
LifeAspect zei:
:bow:
dus jij zou voor een single gtx 580 gaan voor later een 2de bij te steken?

en pakt ook nen nen i7 2600k en clock hem naar 50 ghz, anders gaat je cpu bottleneck zijn ze

Nighthawk

Legacy Member
ik zou zoiezo direct voor dual 580 gaan dan hoef je je geen zorgen te maken

Devian

Legacy Member
nee serieus, pakt dan sli 560 gtx, is beter dan 1 580 gtx.
maar dan ist beter da je nen amd 6950 in crossfire zet, goeie prestaties. En scalen veel beter

Nighthawk

Legacy Member
ik zou persoonlijk niet voor de 560gtx in sli gaan in ne nieuwe pc
ga dan voor die 6970,daarmee zou je wel safe moeten zitten voor bf3
en dan kan je achteraf nog een 2de kopen als je nog betere gfx wilt daar dat niet meer gaat als je als een sli opstelling hebt

mdgf

Legacy Member
Wat dacht je van wacht tot BF3 uit is en kijk of CF deftig marcheert...
2x6870=150€
1x580 = 400€-90€ (verkopen 6870) = 310€
2x6870>>>1x580

Ik vraag me af of het niet handig zou zijn van gewoon alle threads die battlefield 3 vermelden in aankoopadvies te sluiten en infractions te geven aan de TS, wacht toch tot dat stom spel uit is voordat je advies komt vragen voor hardware voor iets dat er nog niet is.

ga dan voor die 6970
Een 6970 is ochere een paar procentjes sneller dan een 6950 voor 50% extra kosten, niet doen dus.
Zelfde geld voor de 570, alleen is het daar nog erger, want voor 200€ minder heb je CF6950 die sneller is.

LifeAspect

Legacy Member
mercie voor de vriendelijke en hulpzame antwoorden ^^
vooral die van mdgf

jm188

Legacy Member
mdgf zei:
wacht toch tot dat stom spel uit is voordat je advies komt vragen voor hardware voor iets dat er nog niet is.

mdgf ik vind da gij gelijk hebt in 99% van de dingen da ge hier zegt op dit forum, maar zon uitspraken willen we hier niet meer horen eh!

TrsH

Legacy Member
michielsjoris zei:
mdgf ik vind da gij gelijk hebt in 99% van de dingen da ge hier zegt op dit forum, maar zon uitspraken willen we hier niet meer horen eh!


wrom niet? iedere dag lees je hier dezelfde zever, terwijl er al 1000 topics geopend zijn ivm BF3...

ik vind dat hij een punt heeft.

TrsH

Legacy Member
michielsjoris zei:
twas e grapke ej!


ah ok :P

ma toch heeft hij een punt :P

strax komen ze af welke hardware ze nodig hebben om in 2020 battlefield 17 te spelen en welke VR bril ze hiervoor best kopen.

jm188

Legacy Member
ma hij heeft idd een punt, ik ga ook een nieuwe pc kopen, en ben al 90% zeker van wat, maar ik wacht tot de beta benchmarks :p

R3L4X

Legacy Member
Hoogstwaarschijnlijk voldoet één 6870 al wel voor BF3, wacht gewoon tot BF3 uit is, het is hier al honderden keer gezegd..

fortuneke

Legacy Member
ben het al beu om te antwoorden op BF3 threads ! heb nog een maand geduld , kan uw pc het niet aan en hij ontploft .... dikke pech !

B - MAXX

Legacy Member
fortuneke zei:
ben het al beu om te antwoorden op BF3 threads ! heb nog een maand geduld , kan uw pc het niet aan en hij ontploft .... dikke pech !

pas op wa ge zegt jong :eek:

sebiet allemaal, "zal mijn huidige pc ontploffen met bf3?" topics ! :p

mdgf

Legacy Member
LifeAspect zei:
mercie voor de vriendelijke en hulpzame antwoorden ^^
vooral die van mdgf

Ik weet dat het allesbehalve vriendelijk overkomt, maar scan eens vluchtig de laatste 6 pagina's, minstens 20 threads in de trand van: "nieuwe hardware kopen voor BF3", dan hoop ik dat je begrip hebt voor mijn felle reactie :).

mdgf ik vind da gij gelijk hebt in 99% van de dingen da ge hier zegt op dit forum, maar zon uitspraken willen we hier niet meer horen eh!
Ik snap gewoon niet waar al die heisa voor dient, er zijn toch veel interessantere dingen dan BF3 :p.
(en ja, ik weet dat het niet gemeend was ;))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan