Archief - Graka upgraden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flare

Legacy Member
Mijn huidige systeem:

Intel Core2Duo E8400 @3Ghz
4 GB RAM
Ati Radeon HD3870 X2
Asus P5E3 mobo
Corsair TX 750W power supply
Windows 7 64bit
22 inch scherm

Zou graag de graka upgraden naar iets recenter. Is de HD6950 een goede keuze? Hier heb ik al veel goede commentaren over gelezen qua prijs/kwaliteit.

ATI

Legacy Member
Is goede keuze ja,maar zou die cpu dan wel nog wat sneller laten lopen.

amd hd6950 2gb dirt 3 ofzo,maar je gaat wel botllneck hebben.

Flare

Legacy Member
Is die CPU eenvoudig te overclocken? En over hoeveel sneller spreken we dan? Ben niet zo thuis in het overclocken :)

Zou dit een grote bottleneck opleveren? Er zal zowiezo toch wel een sterke verbetering zijn tov de huidige kaart, niet?

ATI

Legacy Member
Is heel eenvoudig,maar je moet goede cpu koeler hebben ,anders overhit die cpu.

3.6 a 3.8ghz ofzo laten draaien.Voor welke games is het de laatste nieuwe ala BF3?

Het beste is wel van cpu enal te veranderen naar i5 2500 ofzo .Ik vrees dat uw cpu niet echt meer meekan.(toch niet bij volgende generatie games)

MrBungle

Legacy Member
Koop voor €200 een HD 6950 1GB versie. Binnen een dik jaar ga je je CPU en mobo toch willen vervangen en is er al een nieuwe generatie graka's uit..
Pas op dat die HD 6950 in je kast past.

Geckmeister

Legacy Member
verreckie zei:
Koop dan op z'n minst een 2Gb versie...

waarom?

HD6950 is een prima keuze. De cpu is inderdaad niet meer van de jongste, maar voor 95% van de games is de GPU de belangrijkste factor en het is niet dat je met een Pentium 4 ofzo zit dus..
CPU zou ik nog niet upgraden, tenzij je geld genoeg hebt, dan wel natuurlijk :D

Het is zeker ook de moeite waard om is eerst ff op de tweedehandsmarkt rond de kijken.

MrBungle

Legacy Member
Flare zei:
Zou dit een grote bottleneck opleveren? Er zal zowiezo toch wel een sterke verbetering zijn tov de huidige kaart, niet?

Je windows 7 64 bit en DX 11 maken al veel goed.
Enkel de setting ultra (en er net onder) zal voor de meeste nieuwe games geen optie zijn..

Flare

Legacy Member
Het zou eigenlijk vooral voor SW:TOR zijn. Dat draait momenteel al wel degelijk, maar ik begin toch te merken dat m'n kaartje moeite begint te krijgen met hogere settings.

Ben inderdaad van plan binnen +/- een jaartje ook de CPU te vervangen, tot die tijd zal een upgrade van de graka toch al wel een merkbare verbetering zijn dacht ik :)

Overigens enige suggesties van goede webshops om de kaart aan te schaffen? Heb in het verleden m'n pc bij JAHA besteld, daar was ik wel zeer tevreden van.

Is er overigens een groot verschil tussen de 1GB en 2GB versie van de 6950? Net eens gekeken op de site van forcom, daar is de 2GB slechts 30 EUR duurder.

MrBungle

Legacy Member
Ja hoor, kan zeker geen kwaad ;)
Misschien volstaat een HD 6850 dan gewoon wel.
Een 6950 is echt een monster !

Maakt allemaal zoveel niet uit, zolang het maar een Ati Radeon is :-).

Ga anders eens naar tweakers.net en typ het model dat je zoekt onder 'pricewatch

PS En laat me weten wat je uit. kiest :p

verreckie

Legacy Member
Geckx zei:

Toekomstgericht, en nuttig bij hogere resoluties.
Nu heeft dit misschien nog niet zoveel belang, maar games zullen steeds meer aan geheugen gebruiken, dus waarom niet meteen iets meer future proof zitten.

Flare

Legacy Member
Misschien dat ik dan inderdaad wel voor de HD6850 ga...scheelt toch al 80 EUR met de HD6950 1GB en echt zo'n bom van een graka heb ik niet nodig.

ATI

Legacy Member
Geckx zei:
Dat gaat geen verbetering opleveren, integendeel...

Toch wel quad cores ala 9450 zijn beter dan dual core e8400,zoek maar wat op! En bewijs maar is dat ne e8400 dual core veel beter is dan ne Core 2 Quad 9450!

Nu dit is nog getest in crysis,hier zie je nog niet veel verschil met dat heel oud spel is,maar de nieuwere games maken meer gebruik van Quad cores dus zal het prestatie verschil stuk hoger liggen.

http://www.hardwarecanucks.com/charts/index.php?pid=62,65&tid=2

http://www.hardwarecanucks.com/charts/index.php?pid=62,65&tid=1

Flare

Legacy Member
Kheb een Radeon HD6850 1GB besteld bij forcom. Het hoefde voor mij niet de allerbeste kaart te zijn, en met deze heb ik voor een 150 EUR toch goed materiaal denk ik.

Nu hopen dat ze snel geleverd wordt en dat ik ze geïnstalleerd krijg :p Heb nog nooit zelf een graka vervangen, maar echt moeilijk kan het niet zijn lijkt me.

Is het overigens zeer belangrijk om zo'n armbandje tegen statische electriciteit te dragen bij het vervangen van de kaart? Heb een paar filmpjes bekeken en daar vermeld men het steeds.

Twinturbo

Legacy Member
Voor 150 euro heb je al een AMD 6870, die nog een pak sneller is. Maargoed...

Neen, armbandje is niet nodig. gewoon even ontladen door de aarding van een stopcontact aan te raken.

FlameDB

Legacy Member
gewoon eens het metalen pinnetje van een stopcontact aanraken en dan de gpu installeren.

Was persoonlijk wel voor een 6950 2gb gegaan, alleen al om in de toekomst een tweede bij te steken voor een prikje met u tegen dan nieuwe cpu & mobo. Was toch iets toekomstgerichter geweest, maarja als jij tevreden bent dat is het belangrijkst :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan