Archief - Het conroe systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

knoflook

Legacy Member
Aangezien ik een paar weken geleden moest wacht en er nu op de site van bytesatwork de conroe processors staan met prijzen heb ik eens pctje bijeen gezocht.
budget --> kleine 2000 euro


--> Intel Core 2 Duo E6600
Skt. 775 1066FSB 2,40Ghz 4MB
Prijs: € 323.00
--> Asus EN7900GT 256MB PCI-e
Prijs: € 323.00

of

-->Asus EN7900GTX/2DHT 512Mb PCI-e
Prijs: € 479.00
-->G-Skill DDR II PC6400 5-5-5-15 2X 1024MB NS ( INTEL ONLY!! )
Prijs: € 209.00
-->BenQ DW1650 DVD-rewriter black OEM
Prijs: € 44.00
-->ASUS N4L-VM DH ViiV mATX S479
Prijs: € 154.00

-->Seagate 300GB 7200RPM S-300 16MB (ST3300622AS)
Prijs: € 108.00
-->Sound blaster X-Fi Fatal1ty FPS
Prijs: € 213.00

of

--> Sound blaster Audigy 4 OEM
Prijs: € 54.00


-->Aerocool ExtremEngine 3T Black BBA
Prijs: € 97.00
--> LC Power LC6560C - Titan 560W
Prijs: € 65.00
-->Logitech® X-530
Prijs: € 63.00
-->Logitech® G15 Gaming Keyboard QWERTY
Prijs: € 79.00


= 1813 voor het duurste systeem


Enkele vragen
- De 7900 GtX geeft die grote prestatiewinst tov 7900 Gt ?
En is het slim om nu nog een van de duurdere kaarten te kopen ( 7900gtx) die wss binnen een half jaar niet zoveel waard meer zijn.
- De geluidskaart , ik speel nu veel met een headset een plantronics gamecom pro 1. Ga ik daar het verschil horen tussen de twee geluidskaarten en is die fatality overkill , ik bedoel maar te duur voor zijn prijs ?
- Gooi ik hier ergens bij een component geld weg ?
- En wa tis een degelijke koeling ?

boostah

Legacy Member
ik zou zeggen de 7900gtx (of als je ati wilt x1900xtx) en dat met een audigy4, vindt het prijsverschil zwaar overdreven voor iets dat je amper merkt tov de xfi

misschien dat andere mensen er anders over denken

en voor uw graka tja eigen wel dat je geld weggooit, maar enkel als je van plan bent om bij de dx10 generatie vrij snel over te stappen (en dus dx10 games in dx10 wilt spelen), maar das een afweging die jij moet maken

geld weggooien: heel misschien uw ram, voor amper iets duurder heb je 4-4-4-12, maar of dit van belang is bij de conroe weet ik niet

degelijke koeling: bij bytes at work: stilte: nexus zou zelfs stiller zijn als papst met de zelfde luchtverplaatsing, ander tja enermax, antec allemaal goeie fans

Davion

Legacy Member
- Pak en 7900GT, prijs/kwal zeer goed
- Pak ne audigy 2 of 4, verschil merkte neit met de XFi ze.
- Bij die XFi.
- Zalman en Arctic Cooling zijn degelijke luchtkoelers.

Yank

Legacy Member
moederbord en cpu passen niet en 't gaat wel nog tijdje duren voordat cpu in stock komt, wordt pas gelaunch op 23 juli

knoflook

Legacy Member
mja sorry ik dacht door dit lijntje
Intel® Core™ Duo and Core™ Solo processor
dat het wel pastte maar is dus intel core 2 duo.

k met dus in gedachte dat moederbord voor conroe ook 150 euro zal kosten komt die systeem op met audigy 4 / 7900 GT op 1600 met deftige koeler bij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan