Archief - ik heb samsung 40ES6800 wil draadloze woofer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hendrik_huggie

Legacy Member
hey gasten,


ik heb een samsung es6800 gekocht zalige tv maar ben op zoek naar draadloze woofer MAAR wil/kan geen bakje maar bijplaatsen tenzij maar 4 cm hoog. voor 2.1 systeem. tenzij echt moet.

bestaat er niets dat je enkel een draadloze subwoofer kan aansturen en plaatsen?
dus de boxen van tv + subwoofer.
liefst niet te veel geld ook.:$

bedankt
:hug:

hendrik_huggie

Legacy Member
Audio

Dolby Digital Plus / Dolby Pulse
SRS TheaterSound HD
Dts 2.0 + Digital Out aanwezig
Geluidsvermogen (RMS): 10 W x 2
Down-firing + Full Range
Automatische volumeregelaar aanwezig

Connectiviteit

3 x HDMI
3 x USB
1 hoofdtelefoonuitgang
Ingebouwde Wireless LAN aanwezig
1 componentingang (Y / Pb / Pr)
1 composietingang (AV) (standaard gebruikt voor Component Y)
1 digitale audio-uitgang (optisch)
1 Scartaansluiting
1 RF-ingang (antenne / kabelingang)
1 RF-ingang (satellietingang)
1 DVI-audio-ingang (mini-jack)
1 x Ethernet (LAN


kan je hier uit afleiden?

dit sta me eigenlijk wel aan.

Mr. Humphries

Legacy Member
Je kan er een surroundsysteem op aansluiten, maar geen aparte subwoofer.

NoControl

Legacy Member
Euh, dacht toch wel dat als je een scart aansluiting hebt, je deze kan gebruiken om de klank uit je tv te krijgen.
De woofer waar ik naar link heeft de mogelijkheid om full freq pre-out signaal van de scart binnen te nemen en hier de sub frequentie uit te halen, dus je kan perfect een sub aansluiten.


Ter verduidelijking:
"Onboard Polk Digital LogicTM uses advanced auto-sensing to determine the signal your system is sending (LFE or Line Level), and it instantly responds, selecting the appropriate low-pass filter. "

hendrik_huggie

Legacy Member
ik ga hier eens naar kijken, dus zonder de pre -out moet het lukken omdat ik met scart van setup box naar draadloze woofers bakje? jhuist? en kijken via hdmi?

NoControl

Legacy Member
Op mijn huidige tv gebruik ik de scart output om die naar mijn versterker te lussen,
zodat ik het geluid via de speakers van de versterker kan sturen ipv die van de tv te gebruiken, dus ik zie niet in waarom dit bij jou dan niet zou werken.

Rood en wit uit op de scart aansluiten op dat bakje; daar zal de keuze tussen LFE of pre-out blijkbaar automatisch gaan zodat de juiste frequenties naar de sub gaan.
Aangezien die actief is zou dit zonder probleem moeten lukken.

Eventueel eens kijken of er ergens in de omgeving een dealer is zodat je dit kan bevestigen met hen, maar dit moet normaal gezien lukken.

KenHas

Legacy Member
Heb het niet opgezocht maar kan me niet voorstellen dat een moderne tv een scart out heeft. En als ik het goed voorheb, dan wil de TS de boxen van zijn tv gebruiken icm een subwoofer. Maar als je scart out gebruikt, dan wordt het geluid van de tv toch uitgeschakeld ? Of iedere tv die ik vroeger gehad heb met scart out, werkte het toch zo.
Kan verkeerd zijn van dat laatste maar in ieder geval denk ik toch dat een scart out op een moderne tv niet voorkomt

Ik zie dat er opeens sprake is van een setup box (waarschijnlijk settop). Zitten er dan geen rood-witte aansluitingen op ? Op mijn digicorder zitten die toch dacht ik.

Staat de tv of hangt ie aan een muur. Hangt ie aan de muur, dan is dit de perfect oplossing: HW-E450 - OVERVIEW | SAMSUNG
Dan heb je toch een stuk beter geluid dan enkel maar uit die pruts speakertjes van de tv. Dacht dat ze die in verschillende breedtes hadden zodat ie mooi past bij de tv en dat het er niet uitziet als aparte toestellen

NoControl

Legacy Member
Ah, zouden ze dit serieus er uit gehaald hebben? Hier, op mijn goeie oude Samsung CRT, krijg je zowel geluid via de ingebouwde speakers als via de versterker, zelfs al gebruik je de scart out.
Dan inderdaad best eens testen of laten bevestigen in de winkels...

hendrik_huggie

Legacy Member
ik heb digicorder en dacht ook dat er rood en wit op zat. ik kijk via HDMI voor beeld kwalitiet dat serieus verschil heeft buiten scart.

mijn tv(nieuwe) heeft geen scart out. digicorder wel natuurlijk.

het voorstel van HW-450 vind ik super maar mijn tv staat. Dammmm en achter den tv is natuursteen van 2 cm dus dat breekt al ik zou boren. zou wel achter de voet kunnen plaatsen maar de trekt om niets.
ik vind het geluid van den tv niet slecht enkel de diepe klanken mis ik.

kan ik met rood wit van digicorder naar draadloze woofer bakje? zonder dat mijn geluid op den tv weg valt?

KenHas

Legacy Member
Volgens mij wel. Als je ergens een oude stereo versterker staan hebt, is het snel getest natuurlijk. Het enigste dat ik kan bedenken als probleem voor "geluid via rca, beeld via hdmi" is dat er vertraging kan zijn. Als je analoog en digitaal gaat door elkaar gebruiken, denk ik dat de kans groot is dat er wel ergens een halve seconde verschil op zit. Misschien zijn er wel reviews te vinden over dat bakske dat NoControl aanraadde en waar er zoiets ter sprake komt

Is al jaar of drie geleden maar heb toen geholpen met "minder technische aangelegde" mensen en toen waren er beugels te koop om die soundbar aan de tv zelf te monteren. Van opzij zag je dat het twee zaken waren die bovenop mekaar stonden maar van voor gezien was het precies één toestel. Design van tv en soundbar is volledig op mekaar afgestemd. Was wel geslaagd. Maar op het eerste zicht vind ik er geen voor deze soundbar maar heb dan ook nog niet echt kunnen zoeken.

ik vind het geluid van den tv niet slecht
Tot je het geluid hoort via een surround set ;) Zo'n soundbar is natuurlijk ook geen vervanging voor volwaardige luidsprekers maar kan je toch al serieus wegblazen.

hendrik_huggie

Legacy Member
iedereen weet als je met hdmi aansluit dat je je geluid niet kan aanpassen met telenet afstandsbediening maaaar er is een audio in op tv dus van ik van rood wit naar audio in om tv gaan en zo wel het geluid met 1 bakje bedienen?

KenHas

Legacy Member
Dacht dat de AD2100 digicorder wel volume regeling via hdmi kon. Maar helemaal zeker ben ik niet. Als je enkel je tv en je digicorder hebt, kan je toch je tv bedienen met de telenet afstandsbediening ?

Je zegt nu dus om met rood/wit van je digicorder naar je tv te gaan. Hoe ben je dan van plan om naar da subwoofer bakske te gaan? Via Audio Out?

Denk dat het moeilijk zal zijn om hetgeen jij in gedachten hebt, te verkrijgen. Je werkt met een combinatie van digitaal en analoog. Bij digitaal is er altijd een "signaalverwerkingstijd". Voor je begint met alles, zou ik al eens kijken of er op de tv de mogelijkheid is om op de klank of het beeld een delay te zetten. Volgens mij ga je dat nodig hebben.
Zal het misschien deze namiddag eens proberen met mijn installatie. Nu loopt alles via hdmi naar versterker die dan naar tv gaat. Maar zal eens zien om digicorder rechtstreeks aan te sluiten via hdmi op de tv en het geluid via rca kabeltjes.

KenHas

Legacy Member
Heb het bovenstaande dus eens geprobeerd en zoals verwacht zit er ongeveer een halve seconde verschil op geluid en beeld.
Mijn Samsung tv is ondertussen wel al jaar of drie oud. Misschien dat nieuwere tv's meer opties hebben voor het syncroniseren.
Bij mij was het ook wel zo dat, toen ik rca kabeltjes aansloot op de audio out van mijn tv, de luidsprekers werden uitgeschakeld. Is misschien ergens een instelling. Heb niet verder gezocht wegens tijdsgebrek
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan