Archief - Keuze maken voor proc en graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

StimpyGoblin

Legacy Member
keuzes processor:
- AMD Athlon64 FX-55
- AMD Athlon X2 3800+
- AMD Athlon X2 4200+

keuzes graka:
- ATI Radeon X1900XT
- 2 x NVidia 7800GT (SLI)
- NVidia 7800GTX

Dit is vooral om te gamen ...
Welke combo (proc + graka) staat jou het meest aan ? en waarom ?

citrofenwick

Legacy Member
past dit niet beter op aankoopadvies?

De keuze hangt af van uw budget eh :)

smason

Legacy Member
extreem-niet-prijsbewust:
* X2 4800+
* ATI X1900XT

iets-meer-prijsbewust:
* X2 4200+
* nVidia 7800GTX 256MB

prijsbewust:

* X2 3800+ of 3700+ SD
* nVidia 7800GT

Davion

Legacy Member
Hoort op Aankoopadvies, moved.

Wat ik zou kopen:

- AMD A64 X2 3800+
- GeForce 7800GT

Sileced`

Legacy Member
kheb het al een paar keer gelezen dat het verschil van de 7800GT en GTX minimaal is kwa verhouding prijs performence, klopt dit ?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ja, tenzij je het zou hebben over de GTX 512MB

*edit* ohja, mijn mening;
X2 3800+ of X2 4400+
en ne 7800GTX 512MB of X1900XTX
en géén SLI !!!

SMa

Legacy Member
zonder oog op het budget:
X2 4400+ (vervang de 4200+ optie maar door 4400+ :p)
ATI X1900XT

zeker weten!

Sileced`

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Ja, tenzij je het zou hebben over de GTX 512MB

*edit* ohja, mijn mening;
X2 3800+ of X2 4400+
en ne 7800GTX 512MB of X1900XTX
en géén SLI !!!

waarom geen SLI :wtf: explain

SMa

Legacy Member
tenzij je echt geen limiet hebt op je budget, ben je beter af met 1 high-end single card

en @Terminator: een X1900XT kun je clocken tot een XTX, dus daar moet je geen geld aan uitgeven

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja, das ook een feit maar als je echt niet zou moeten kijken naar het geld...
Nuja.. over die SLI.. zoek wat rond, heb al genoeg den uitleg gegeven waarom niet, kheb geen goeste van da constant te blijven herhalen wi, thang me de keel uit. Sheep heeft blijkbaar dezelfde mening als ik en heeft em in één zin beknopt kunnen zeggen.

SMa

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Nja, das ook een feit maar als je echt niet zou moeten kijken naar het geld...
Nuja.. over die SLI.. zoek wat rond, heb al genoeg den uitleg gegeven waarom niet, kheb geen goeste van da constant te blijven herhalen wi, thang me de keel uit. Sheep heeft blijkbaar dezelfde mening als ik en heeft em in één zin beknopt kunnen zeggen.
beetj vriendelijkheid tegenover de threadstarter ;)

SLI en CrossFire zijn gewoon marketingstunts, om het geld uit de mensen hun zakken te kloppen
een SLI systeem, die gelijkaardig presteert aan 1 high-end kaart, is over het algemeen een stuk duurder dan die 1 kaart

waarom sli 'slecht' is, ligt puur aan de prijs/kwaliteits verhouding
de prestaties zijn zeker niet slecht, en het lijkt me dan ook alleen maar nuttig met 2 high-end kaarten (bvb 2 7800GTX'n of 2 X1900XT/XTX'n)
maar in de praktijk ben je daar in feite niets mee, dit is enkel een goede investering voor fervent benchmarkers/overclockers
de kostprijs ligt niet alleen bij de 2 grafische kaarten en het moederbord, je moet er ook voor zorgen dat je cpu meekan, en dat is ook een redelijke kost (lees: 1000-tal euro), en je zorgt er dan beter ook voor dat je genoeg ram hebt zitten, die dan liefst vanal lage latency's en hoge bandwidth heeft (+-400 tot 500 euro)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
sheep zei:
beetj vriendelijkheid tegenover de threadstarter ;)
Steekt gwn tegen om alles elvendertig keer te moeten zeggen..
En was nie tov de ts gericht.

RealFlub

Legacy Member
elvendertig keer? :P

als je niet echt een oog op het budget hebt, zou ik gaan voor:

AMD Athlon X2 4400+
7800GTX512MB/x1900XTX
2x2GB
of wachten op AMD's nieuwe serie (AM2) en op de 7900GTX

SMa

Legacy Member
RealRoot zei:
elvendertig keer? :P

als je niet echt een oog op het budget hebt, zou ik gaan voor:

AMD Athlon X2 4400+
7800GTX512MB/x1900XTX
2x2GB
of wachten op AMD's nieuwe serie (AM2) en op de 7900GTX
2*2GB :eek: ja man... :p

ik zou zeker voor de X2 4400+ gaan, en 2gb ram
keuze graka hangt dan nog af van het budget, momenteel is X1900XTX de betere, X1900XT staat tweedes
maar ik zou maximum een X1900XT nemen (XTX lijkt me geldverspilling)

StimpyGoblin

Legacy Member
BEdankt voor jullie replys.

Ik denk dak het volgende ga aanschaffen:

- AMD Athlon64 X2 4200+
- OCZ Platinum PC3200 2048MB Dual Kit(2x PC3200 1024MB CL 2-3-2-5)
- ATI Radeon X1900XT
- DFI LANPARTY UT nForce4 ULTRA-D


... Dat wordt het! :)

SMa

Legacy Member
StimpyGoblin zei:
- AMD Athlon64 X2 4200+
- OCZ Platinum PC3200 2048MB Dual Kit(2x PC3200 1024MB CL 2-3-2-5)
- ATI Radeon X1900XT
- DFI LANPARTY UT nForce4 ULTRA-D

imo beter een X2 3800+ of een X2 4400+
de X2 4200+ is het prijsverschil niet waard

T€RM!N4T0R

Legacy Member
²nd @sheep & davion voor de voeding.

Aan mobo en ram te zien gaj blijkbaar ook overclocken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan