Archief - Kleurenprinter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

apriliars50

Legacy Member
Yo,

Ik zou een nieuwe kleurenprinter moeten hebben. Nu van printers heb ik geen verstand. Kunnen jullie mij goede kleurenprinters aanraden. Misschien zou het handig zijn vanop Tones te kijken want ik moe er binnenkort toch langs gaan.

Thx in advance

*edit* moet een goeie zijn, maar ook weer niet te duur. Gwn de beste prijs/kwaliteit

The Frak

Legacy Member
Ik heb zelf een Pixma iP3000 en ben er best tevreden over. Deze heeft afzonderlijke inktanks, kan (automatisch) dubbelzijdig afdrukken en geeft goede kwaliteit qua afdrukken (alhoewel de hp die we thuis hebben staan beter resultaat geeft op de laagste kwaliteit).

De hele iP-lijn van Canon is wel geüpdate, dus waarschijnlijk zal je dit model nergens meer vinden in de winkels. Wat er het meest bij in de buurt is de iP-4200

apriliars50

Legacy Member
RealRoot zei:
laser of inkjet?
Euh wat ist verschil? Hier thuis heb ik nen epson styles color 880 staan, wat is dat? inkjet? Zo een mag het zijn ja. Ken je een goede vanop Tones?

RealFlub

Legacy Member
wel, inkjet : das me verf en dat gaat niet zo zeer lang mee als je veel afdrukt.
laser is met toner en ect.. : gaat lang mee als je veel afdrukt. (zwart-wit tot 100.000 pagina's en meer)

apriliars50

Legacy Member
Wel het zou handig zijn als jullie (indien mogelijk op Tones) mij zowel een goede inkjet als laserprinter kunnen voorstellen ...

Speciall

Legacy Member
apriliars50 zei:
Wel het zou handig zijn als jullie (indien mogelijk op Tones) mij zowel een goede inkjet als laserprinter kunnen voorstellen ...
de canon IP4200 is een goei printerke en redelijk goekoop in gebruik

+/- 17€ voor 26ml zwarte inkt
(hp = 19€ voor 11ml in dezelfde prijsklasse dacht ik)

apriliars50

Legacy Member
En de goedkopere broertjes van die reeks? De IP2200 en 1600? Want tis voor mijn zus en tzou voor af en toe te printen zijn zeker geen dagelijks gebruik.

Cakeman

Legacy Member
RealRoot zei:
wel, inkjet : das me verf en dat gaat niet zo zeer lang mee als je veel afdrukt.
laser is met toner en ect.. : gaat lang mee als je veel afdrukt. (zwart-wit tot 100.000 pagina's en meer)
Als je een kleurenlaserprinter koopt moet je niet hopen dat je met één reeks cartridges 100.000 pagina's kan printen hoor. Met de thuisgebruikersmodelen haal je iets van een 4000 pagina's. Tenminste, met de reeks van HP.

Macdude

Legacy Member
Ik heb een canon IP 4200 en ik ben der heel content van. De hoofdreden dat ik voor deze printer gekozen is de prijs van de inktpatronen. Nog een voordeel zijn de vele mogelijkheden die deze printer heeft: Foto's afdrukken, Pictbridge, dubbelzijdig afdrukken, op cd's printen.

Ik dacht em vandaag in een reclameblaadje te hebben gezien van de mediamarkt voor maar 99€.

Macdude

Legacy Member
Ik heb een canon IP 4200 en ik ben der heel content van. De hoofdreden dat ik voor deze printer gekozen is de prijs van de inktpatronen. Nog een voordeel zijn de vele mogelijkheden die deze printer heeft: Foto's afdrukken, Pictbridge, dubbelzijdig afdrukken, op cd's printen.

Ik dacht em vandaag in een reclameblaadje te hebben gezien van de mediamarkt voor maar 99€.

Speciall

Legacy Member
apriliars50 zei:
En de goedkopere broertjes van die reeks? De IP2200 en 1600? Want tis voor mijn zus en tzou voor af en toe te printen zijn zeker geen dagelijks gebruik.

het ZEER grote verschil tussen de 4200 en zijn kleinere broers is dat de 4200 5 apparte inktpotjes heeft, bij de 1600 en 2200 is dit 1 zwarte en 1 3 kleuren

=> IP4200 zal uiteindelijk goedkoper in gebruik zijn

deven

Legacy Member
Ik heb nen Epson styylus photo R300. Goedkoop qua inkt en kan ook op alles afdrukken. Kwaliteit is prachtig.

saikoboarder

Legacy Member
ik heb hier de canon PIXMIA IP5200
en die is net iets beter dan de 4200 en kan op cd/dvd printen.
dit is zeker een aanrader.
beste printer die ik ooit heb gehad
en er zat wel een usb kabel bij :d

apriliars50

Legacy Member
Is de IP4200 het prijsverschil waard tov de 2200 als het zeker niet voor dagelijks gebruik is?

The Frak

Legacy Member
IP4200 heeft aparte inktpatronen voor kleur in tegenstelling tot de 2200 (die één enkel patroon gebruikt voor alle drie de kleuren).
Ik weet niet hoe jij ertegenover staat, maar ik vind het wel vervelend als ik een hele kleurencartridge moet vervangen terwijl er maar één kleur leeg is en de andere twee nog halfvol bv.
It's your decision.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan