Archief - Laptop voor 3D tekenen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bruiswater

Legacy Member
Hallo

Een collega van mij zoekt een laptop waarop je zwaardere 3D tekenpakketen op kan draaien. Vooral het mechanische Inventor 10 moet er op kunnen werken. Nu weet ik uit ervaring dat de beste grafische kaarten voor dit soort programma's Nvidia Quadro's of ATI Fire GL's zijn. Nu had hij deze HP nw9440 LINK gevonden, maar die is iets buiten zijn budget.

Heeft iemand een ander model/merk wat aan te raden is, met allesinds een vergelijkbare graka maar iets budget vriendelijker.

Thanx

Lamsednav

Legacy Member
Mja als je zo'n Quatro of FireGL erbij wilt, ga je toch fameus er voor dokken denk ik ze :)

Davion

Legacy Member
Zo een Quadro of FireGL is nu ook weer niet echt een must hoor.

Yank

Legacy Member
Die hp ligt niet in budget, maar wat is budget dan wel ongeveer? want 'k weet niet meteen de prijs van die hp.

Kijk anders eens bij de Dell Precision M65, die kun je als gewone consument ook bestellen met de e-value code BEBSDONL-W10M61 of BEBSDONL-W10M62 (die laatste is wel al vrij prijzig). De eerste komt standaard met Core 2 Duo T7200, Quadro 350M 256mb, 2x1GB geheugen, 60gb hd, 3j next-business day garantie, complete care (zou je kunnen afzetten om wat te besparen), business support (enkel als je via bedrijf bestelt), mogelijk voor hoge resolutie op scherm,...

Als je de complete care en business support niet neemt en wel de 1680x1050 resolutie (1280x800 lijkt me wat laag, 1920x1200 kan ook nog) kom je rond de 1850€.

Bruiswater

Legacy Member
Heb ondertussen wat verder gezocht en die Dell M65 heb ik ook gevonden. Qua budget zit die een pak lager dan die HP. Heb ook een IBM Thinkpad Z61P gevonden, maar die zijn budget ligt veel hoger.

Ik heb die Dell ondertussen al eens voorgelegd aan mijn collega. Ga zelf ook nog wat verder zoeken.

Alvast bedankt

MacK

Legacy Member
kijk ook eens naar de m90 van dell. Dat is het groter broertje van de m65 met een quadro 1500m (ook 2500m verkrijgbaar) . Deze is véél beter dan de 350m. Daar zal je gemakkelijk Solidworks, AutoCAD, AutoCAD inventor, ... kunnen mee draaien.. Mits een beetje spelen met de configuratie kan je misschien nog een deftig prijsje maken. Misschien wat meer betalen en wat toekomstgerichter?

lexy

Legacy Member
hallo iedereen

ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen, maar heb geen idee de welke dat ik moet kopen. laptop moet goed kunnen draaien op een teken programma ( cad 3D)
mijn budjet is 1000 euro.

kan er iemand mij helpen aub?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan