Archief - Low-end/budget pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jannick werckx

Legacy Member
Kennis van me heeft gevraagd hem een PC samen te stellen.
Zijn enige vereisten zijn dat er grafieken kunnen worden op bekeken en internet moet ook toegankelijk zijn,hij had het er ook niet zo op om in het buitenland te bestellen(kon hem niet van gedacht veranderen). Het budget is onbekend, hij zei gewoon dat het zo goedkoop mogelijk moest zijn en dat het systeem niet zwaarder hoeft te zijn dan waarvoor hij het zou gebruiken.
Ikzelf dacht aan deze config met onboard VGA :

MSI K8MM3 V Socket 754 57€
AMD 2800+ 64 BIT Sempron Socket 754 Boxed MET Koeler 80€
CORSAIR 512MB PC3200 Valueselect 50€
NEC DVD Black DV5800 24€
WESTERN DIGITAL 80GB 8MB SATA150 7200RPM 60€
ANTEC SLK2650 Black Behuizing 80€
NEC Floppy Black 8€

Totaalsom: 359€
Prijzen komen van Tones

Verbeteringen zijn welkom!

Jannick

Yank

Legacy Member
Aopen QF50C Silver + Airguide 300W € 55,00 € 55,00 [Wissen]
NEC DV-5800D DVD 16x zilver € 22,00 € 22,00 [Wissen]
TakeMS 512mb DDR PC3200 CL2.5 € 41,00 € 41,00 [Wissen]
Gigabyte K8VM800M micro ATX socket 754 € 58,00 € 58,00 [Wissen]
AMD Box Sempron64 2800+ socket 754 € 83,00 € 83,00 [Wissen]
Seagate 80 Gb SATAII 3.0 GB/S 7200rpm 8mb € 59,00 € 59,00 [Wissen]
FDD Sony zilver € 8,00 € 8,00 [Wissen]
Totaal: € 326,00

Of als het nog goedkoper moet:
Aopen QF50C Silver + Airguide 300W € 55,00 € 55,00 [Wissen]
NEC DV-5800D DVD 16x zilver € 22,00 € 22,00 [Wissen]
TakeMS 512mb DDR PC3200 CL2.5 € 41,00 € 41,00 [Wissen]
FDD Sony zilver € 8,00 € 8,00 [Wissen]
PC Chips M863G 4000+ ( met Athlon 2400+ ) € 112,00 € 112,00 [Wissen]
Seagate 40Gb 7200 rpm 2mb cache 8,5ms € 49,00 € 49,00 [Wissen]
Totaal: € 287,00

Alles van jaha.be
De eerste config is ongeveer zelfde als jouwe, gewoon wat goedkoper. De tweede is met een 'All-in-one' moederbord, nog altijd voldoende voor wat het moet doen, maar weer wat goedkoper.

Eigenlijk heeft hij al genoeg met een P3 (700MHz, 256mb ram, 10-20gb hd en nic), tweedehands al te vinden voor een goeie 100€, maar garantie is er dan natuurlijk wel niet en dan is er kans dat hij binnen korte tijd redelijk wat kosten eraan heeft.

Speciall

Legacy Member
jannick werckx zei:
Kennis van me heeft gevraagd hem een PC samen te stellen.
Zijn enige vereisten zijn dat er grafieken kunnen worden op bekeken en internet moet ook toegankelijk zijn,hij had het er ook niet zo op om in het buitenland te bestellen(kon hem niet van gedacht veranderen). Het budget is onbekend, hij zei gewoon dat het zo goedkoop mogelijk moest zijn en dat het systeem niet zwaarder hoeft te zijn dan waarvoor hij het zou gebruiken.
Ikzelf dacht aan deze config met onboard VGA :

MSI K8MM3 V Socket 754 57€
AMD 2800+ 64 BIT Sempron Socket 754 Boxed MET Koeler 80€
CORSAIR 512MB PC3200 Valueselect 50€
NEC DVD Black DV5800 24€
WESTERN DIGITAL 80GB 8MB SATA150 7200RPM 60€
ANTEC SLK2650 Black Behuizing 80€
NEC Floppy Black 8€

Totaalsom: 359€
Prijzen komen van Tones

Verbeteringen zijn welkom!

Jannick


goed pcke, 'k zou mss voor een A-open QF50 case gaan, deze zijn fluisterstil en 30€ goedkoper en eventueel ipv de MSI een Asrock Nforce plankje met onboard gforce 6100,

jannick werckx

Legacy Member
@speciall: Ik weet niet , die Aopen voeding lijkt me niet zo schitterend, of vergis ik me hierin ..
En qua airflow weet ik ook 100% zeker dat die Antec goed is , dit weet ik ook niet over de Aopen.

@Yankee: Ja, op 20€ steekt het natuurlijk niet:) En inderdaad die P3 zou genoeg zijn atm maar over paar maanden zit ge dan natuurlijk weer met nieuwe aankoop.

En ik had dus gedacht om XP met mijn (originele,die ik ook op mij pc gebruik) cd te installeren op zijn PC, volgens mij heeft dit geen nadelige gevolgen , ofwel ? En kan ik 2x registrere met dezelfde keycode?

Jannick

Insaniacx

Legacy Member
Aopen zijn zeer zeker heel goede kasten hoor voor hun geld, zit ook een goede voeding in, vrij stil en is ATX 2.0 (2x 12V lijnen). Enkel de powercable ontbreekt altijd :)

Speciall

Legacy Member
Insaniacx zei:
Aopen zijn zeer zeker heel goede kasten hoor voor hun geld, zit ook een goede voeding in, vrij stil en is ATX 2.0 (2x 12V lijnen). Enkel de powercable ontbreekt altijd :)

bij de QF50 zit tegenwoordig ook altijd standaard een 120mm fan

jannick werckx

Legacy Member
Ahja,ok dan zal ik hem de Antec en de Aopen eens laten zien en vragen waar zijn voorkeur naar uitgaat qua design.


En dat installeren van XP gaat dat lukken?

Jannick

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Het is niet legaal...
Maar het is ook niet onmogelijk...

jannick werckx

Legacy Member
Nuja, veel legaals valt er tegenwoordig niet meer te doen eh :evil:
Maja, merci voor de hulp, denk dat het deze config zal gaan worden:

MSI K8MM3 V Socket 754 57€
AMD 2800+ 64 BIT Sempron Socket 754 Boxed MET Koeler 80€
CORSAIR 512MB PC3200 Valueselec 50€
NEC DVD Black DV5800 24€
WESTERN DIGITAL 80GB 8MB SATA150 7200RPM 60€
ANTEC SLK2650 Black Behuizing (of Aopen QF50) 80€
NEC Floppy Black 8€
ANTEC Antec PRO 120MM FAN 16€

Totaal: 375€ (of 345€ met Aopen)

Jannick

jannick werckx

Legacy Member
Ok , config bevestigd, topic mag gesloten.
Merci voor alle hulp mannen ! :applause:

Jannick
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan