Archief - Media Player

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Hi,
Ik ben op zoek naar een Media Player.
Daarmee bedoel ik een apparaatje (de grootte van een gameboy of dergelijk) waarmee je makkelijk media bestanden (filmpjes, muziek, pictures) kan overzetten van PC naar dat apparaatje, en die dan bekijken op dat apparaatje.
Wat de prijs betreft, het mag gerust een 200 à 300-tal euro kosten.

Persoonlijk had ik al gedacht aan de PSP van Sony, maar aangezien die hoofdzakelijk bedoeld is om te gamen (wat altijd wel mooi meegenomen is natuurlijk) vrees ik dat dit apparaat een beetje te beperkt is qua media-player mogelijkheden. Iemand die hierover misschien iets meer weet ?

Graag jullie mening :)

Thanks

Box

Legacy Member
Ik zou de cowon Iaudio X5 aanraden.
Of een archos gmini 402.

Welke je kiest is een beetje afhankelijk van wat je er precies mee wilt aanvangen.
Zo heeft de gmini een video uit, waarmee je het ding dus op je TV kan aansluiten. Je kan er ook spelletjes op spelen (nogal simpele gsm-achtige dingen). Ik weet ook dat er voor de 400 een emulator gemaakt was waarmee je oude Sega GameGear spelletjes kon spelen, voor zover ik weet is die echter nog niet aangepast om ook op de 402 te werken.
De X5 is dan weer een beter basispakket denk ik. Betere bouwkwaliteit, betere geluidskwaliteit, betere software en firmware... Van deze heb ik eigenlijk nog niets dan goeds gehoord... (ik persoonlijk zou voor deze gaan moest ik het geld hebben).

Voor (belachelijk veel) meer info kan je ook eens een kijkje nemen op dapreview.net. Als je daar eens zoekt naar die X5 zal je zien hoe positief ze daarover zijn (en over Cowon in't algemeen).

Er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als de iPod...maar daar ben ik niet voor te vinden (louter subjectief weliswaar).

Jedi M.S.

Legacy Member
Ok ik heb wat opzoekingswerk gedaan, ook heb ik de mediaplayers die jullie voorstelden bekeken.
Uiteindelijk stuitte ik op dit apparaatje.
Van al de mediaplayers die ik tot nu toe heb gezien, is dit er 1 die aan bijna al mijn vereisten voldoet.
Wat vinden jullie van deze mediaplayer ?

Box

Legacy Member
Ik denk niet dat ge er spijt van gaat hebben als ge die koopt.
Hij past wel niet in uw budget van 200-300€ he, is eerder het dubbele...

desert storm

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
Ok ik heb wat opzoekingswerk gedaan, ook heb ik de mediaplayers die jullie voorstelden bekeken.
Uiteindelijk stuitte ik op dit apparaatje.
Van al de mediaplayers die ik tot nu toe heb gezien, is dit er 1 die aan bijna al mijn vereisten voldoet.
Wat vinden jullie van deze mediaplayer ?

archos is wel goed dacht ik voor zo'n dingen ;) de 402 is een goed ding en dit is een iets groter model, dus...

Jedi M.S.

Legacy Member
past inderdaad niet in m'n budget, maar daar kijk ik niet achter :p

De 402 is inderdaad een groter model, maar heeft geen mogelijkheid om teksten te lezen, wat die PMA 400 wel heeft...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan