Archief - Medion 23"led breedbeeldscherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KR87

Legacy Member
Hallo iedereen,

Zoals hier te lezen ben ik momenteel bezig een nieuwe PC samen te stellen, maar losstaand daarvan ben ik ook al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe monitor, aangezien ik nu al een jaar of drie op een 19" TFT-monitor zit te staren en pakweg digitale foto's er op m'n iPhone drie keer zo mooi uitzien als op m'n pc...

Nu, ik dacht gisteren nog toen ik op het web aan het rondkijken was voor een LED-scherm "hmm, het afgelopen jaar hebben ze ook wel nog af en toe leuke schermen gehad in de Aldi/Lidl/enz...", en net vandaag staat er eentje in de reclamefolder:
MEDION® MD20444 23" led-breedbeeldscherm

€139 lijkt me goed meevallen voor een LED-scherm, zeker voor 23 inch, en de specs zien me er ook deftig uit al ken ik er niet zo heel veel van.

In een ander topic zag ik echter voor dezelfde prijs (waar ik wel van opkijk eigenlijk) deze Samsung:
Samsung SyncMaster S23A300B - 58,4cm(23'')/5.000.000:1/250 cd/m²/5ms - Samsung | redcoon België

Wat dus uiteindelijk wel een bekend(er) merk is (Samsung Syncmaster).

Wat denken jullie? Andere aanbevelingen?

Merci!!

edit: ik merk wel net dat die Samsung geen HDMI-aansluiting heeft...zijn er andere goede opties/aanbevelingen? Zou die Medion goed zijn?

edit 2: deze lijkt me ook wel leuk (TIPA AWARD), maar ze is wel zo'n 60 euro duurder ook al lijkt ze ongeveer dezelfde specs te hebben; al veronderstel ik dat je dat misschien niet zomaar kunt vergelijken?
LG IPS236V 23'' Monitor

mdgf

Legacy Member
Tbh: zet ze naast elkaar en vergelijk das de enige manier om je over beeldkwaliteit uit te spreken, specs zeggen daar niets over.

edit 2: deze lijkt me ook wel leuk (TIPA AWARD), maar ze is wel zo'n 60 euro duurder ook al lijkt ze ongeveer dezelfde specs te hebben; al veronderstel ik dat je dat misschien niet zomaar kunt vergelijken?
LG IPS236V 23'' Monitor
Das een IPS paneel, die andere zijn TN (het goedkoopste/slechste) dus die kun je inderdaad niet zomaar vergelijken.
Trouwens eerder 30€ minder.
Heeft wel geen super reputatie qua out-of-the box kalibratie en voet.

playforfun91

Legacy Member
Volgens mij gaat da nie slecht zijn maar zaal imo nooit tippen aan de panelen van Dell. De IPS panelen dan toch. Goeie prijzen kan je vinden op komplett. Krijg wel een aantal pagina's down momenteel op hun site maar heb er zelf al besteld en erg goede service imo voor een scherpe prijs :)

Kriminal

Legacy Member
Ga het risico nemen zoek ook een goed scherm. Weinig reviews van op dit moment. Komt nu ook pas op de markt in Aldi Duitsland dus.. :(

lelouche

Legacy Member
Ben deze vandaag gaan kopen.
Werkt allemaal ok, mooie weergave etc maar dan..
Ik sluit de ps3 erop aan en van zodra ik een spel afspeel gaat het geluid van 'trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr', dit doen de ingebouwde boxen alleen op de ps3, muziek op de pc werkt gewoon normaal met de scherm speakers.

Weet iemand waar dit misschien aan zou kunnen liggen?

somfortiwan

Legacy Member
Misschien ondersteunt het geen Dolby Digital (wilde gok), zet dat eens af in de geluidsopties en kijk of het opgelost is.

lelouche

Legacy Member
spits99 zei:
Misschien ondersteunt het geen Dolby Digital (wilde gok), zet dat eens af in de geluidsopties en kijk of het opgelost is.

Ja nu werkt het.

Are you a wizard?!

somfortiwan

Legacy Member
Nee, ik heb dit een meegemaakt met een televisie van Philips en een Telenet Digicorder. Alle zenders speelden perfect af, behalve Eurosport HD. Naar de klantendienst gebeld, die wilden al een technieker sturen. Ik heb het eens voorgelegd hier op het forum en iemand zei hier op het forum: kijk eens of DD niet opstaat.

Kort samengevat: ik ben een wizard :baard:

Preske

Legacy Member
r1sthebest zei:
Het geluid dat er uit komt is wel héél stil vind ik! :(

een flatscreen koop je dan ook niet voor het geluid, en al zeker geen led-flatscreens
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan