Archief - Mobo/CPU

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Repeltje

Legacy Member
ja kzit met een vraag
ik heb momenteel een socket A moederbordje van asus en ne amd athlon xp 2200
onlangs heb ik een nieuwe graka gekocht ne V9999GE van asus
das ne 6800 van nvidea ma tis AGP
de meeste spellekes kan ik wel spelen ma bij oblivion ist maar schokkerig
nu is PCI veel beter dan AGP?
zou ik het best nog wachten tot SLI en dual core of maakt da nie zoveel uit?
en welk bordje en cpu raden jullie mij aan, tmoet dus nog AGP hebben?

Davion

Legacy Member
- Neen.
- SLI is nogal overdreven imo. DualCore is wel nuttig.

AMD A64 3500+ Venice
Asrock DualSATA2
1024MB DDR PC3200.

R-evolution™'

Legacy Member
Repeltje zei:
ja kzit met een vraag
ik heb momenteel een socket A moederbordje van asus en ne amd athlon xp 2200
onlangs heb ik een nieuwe graka gekocht ne V9999GE van asus
das ne 6800 van nvidea ma tis AGP
de meeste spellekes kan ik wel spelen ma bij oblivion ist maar schokkerig
nu is PCI veel beter dan AGP?
zou ik het best nog wachten tot SLI en dual core of maakt da nie zoveel uit?
en welk bordje en cpu raden jullie mij aan, tmoet dus nog AGP hebben?

Op pci worden gewoon betere kaarten uitgebracht maar verschil tusse 6800 PCI-e en AGP zulde nie merken .
Amd venice 3000+
Asus A8V deluxe
512 of 1 gb ram naarmaten je budget .
hiermee kan je je huidige kaart ook houden maar je pc gaat een stuk sneller zijn

belgarath03

Legacy Member
wat Davion is zeker niet slecht, die asrock oc'ed mooi, mss een X2 3800+ als je budget het toelaat, anders een venice, ram ga wrs ook nieuw moeten denkik, als je niet gaat oc'en zal valueram wel volstaan

Repeltje

Legacy Member
ja ik heb momenteel 1 GB ram ddr 300 (geloof ik) erin steken
dus das wel in orde

laatste vraag is er een groot verschil tussen
AMD A64 3500 Venice en de X2 3800 +
tis zowa 100€ verschil ma wrss kan het er nog bij

en is een nieuw moederbordje plaatsen moeilijk? sofwarematig dan?

belgarath03

Legacy Member
softwarematig heb wel wat werk maar dat is in feite goed te doen, als er iets moet je het maar vragen:)

boostah

Legacy Member
miejas zei:
Neem maar die tweede :cool:

hij vraagt het verschil, geef em dat dan

de 3500+ loopt op 2.2gig en is singlecore

de x2 serie is dualcore, dus als ge veel aplicaties tesamen open staan hebt (bv encoden tijdens gamen) hebde ni veel vertragen, terwijl da op een singlecore ni meer mogelijk zou zijn te gamen

pas wel op x2 is duurder (normaal isn't it) en games maken er nog geen gebruik van, voor de moment is da goe voor programma's die erop gemaakt zijn (autocad, photoshop,...) of als ge bv tijdens het gamen nog iets anders doet aka virus scan, spywarescan, encoden en al die andere shit

Davion

Legacy Member
Ge moet wel rekening houden dat men in THEORIE die 2 dingen tegelijk kan doen, maar rendert gij maar eens iets van ne Gig of 2 terwijl ge gamed, ge gaat u frames zien zakken als de HDD aant schrijven is zen.

miejas

Legacy Member
boostah zei:
games maken er nog geen gebruik van
Hier volgt een lijstje van een aantal games die ervan gebruik maken:

Age of Empires III
Battlefield 2
Battlefield 2: Special Forces
Black & White 2
Call of Duty 2
City of Villains by NCSoft
F.E.A.R. by Vivendi (allegedly enabled, but real world no real performance increase to FPS, tho it still performs)
Peter Jackson’s King Kong
Quake 4
Quake 5 (promised when released)
Serious Sam 2 by Croteam
The Elder Scrolls IV: Oblivion (on pre-order)
The Movies
Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter
Tom Clancy’s Rainbow Six 3
Tony Hawk’s American Wasteland
Vangauard Saga of Heros
World of Warcraft

En dan nog, met een dualcore, kunnen achtergrond services naar de 2e core verplaatst worden (zoals onboard audio, die toch wel aardig wat van je cpu inneemt).

Davion

Legacy Member
Omg, onboard audio pakt tegenwoordig nog geen 3% in, en dan nog, dat omzetten naar de andere core moet ge meestal manueel doen zen.

miejas

Legacy Member
Davion zei:
onboard audio pakt tegenwoordig nog geen 3%
Ik vind een verlaging van 17% naar 2% nochtans redelijk indrukwekkend.
Athlon64 3500+, trouwens...

Davion

Legacy Member
17%, Ofwel scheelde der iets met u drivers, ofwel is da wel UBERCRAP zen, kheb hier ook Onboard, en max CPU load tijdens muziek is 2%, en soms springt da ff gewoon op 0%.

Als Onboard 17% Load heeft dan zou iedereen een ander kaartje hebben steken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan