Archief - Mogelijk en is het de moeite waard.(Aankoop pc)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
Zou het de moeite waard zijn om de volgende systeem aan te kopen.

http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=3938

Het systeem zal vooral gebruikt worden om te gamen en voor multimedia.
Kzou de graka upgraden en 512 ram bijsteken.
Maar kheb geen flauw idee van het upgraden want kheb het nog nooit eerder gedaan.

Kunnen jullie mij aanraden welke graka het beste is om erbij te steken.
Kzou liefst spellen zoals WoW, FFXI, HL2,... etc vlot willen spelen.

Dus de graka moet niet het beste van het beste zijn.

Mich

Legacy Member
Je kan beter zelf een pc samenstellen, zal aan het einde van de rit goedkoper uitkomen en je leert er nog wat van bij. Eventueel lees je hier en daar eens een gids door of stel je je vraag hier op het forum als je vragen hebt.

ANTEC SLK2650 Black Behuizing => 79€
MSI K8N NEO4-f Socket 939 => 86€
CORSAIR 512MB PC3200 Valueselect 512mb *2 => 100€
NEC 4550 dvd-rw => 46€
AMD Athlon 64 3200+ venice => 168€
MSI 6800GS => 244€
WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM => 95€

totaal: 818€ (van tones.be)

Is bijvoorbeeld al een veel betere systeem met een degelijke graka en 1gb werkgeheugen. Het enige dat je nog nodig hebt, is een windows xp licentie.

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
ah thx voor de moeite alvast.
Ziet er een goeie systeem uit.
Maar bij tones kan je het laten leveren of moet je er achter gaan?

Edit: een andere vraagje over de graka. die 6800gs is het beter dan de 6600gt?
wsl wel maar tis gewoon voor de zekerheid :)

Mich

Legacy Member
[-AoLP-]Linkin zei:
ah thx voor de moeite alvast.
Ziet er een goeie systeem uit.
Maar bij tones kan je het laten leveren of moet je er achter gaan?

Edit: een andere vraagje over de graka. die 6800gs is het beter dan de 6600gt?
wsl wel maar tis gewoon voor de zekerheid :)
1. Je kan kiezen. Ofwel ga je het zelf afhalen, ofwel laat je alles brengen en betaal je contant (rembours), ofwel laat je alles brengen nadat je via overschrijving hebt betaald.
2. De 6800GS presteert ongeveer gelijk aan een 6800GT en is een pak sterker dan een 6600gt.

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
ok hondermaal bedankt voor de reply.
Kga gewoon die systeem die je hebt samengesteld kopen.

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
ohja voordat ik het vergeet
Moet daar nog iets anders bij of is dat alles dat er nodig voor is?

bv voeding of cooling of zit dat er al bij?

edit: kweet het zijn noob vraagsjes maar ken niets af (of toch bijna niets :p) van de hardware.

Mich

Legacy Member
Alles zit daarbij hoor. Elk onderdeel komt met garantie, in de doos geleverd, eventueel met extra's erbij etc. Bij je cpu zit een boxed koeling geleverd. De voeding zit bij de case, dus daar moet je je ook geen zorgen over maken :).

torquenstein15

Legacy Member
Betaal best 50€ meer en ze zulle dat voor jouw in elkaar stoppen.

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
om hem samen te stellen heb ik al iemand voor gevonden :)

MSI 7800 GT is deze graka veel beter of maar matig beter dan de MSI 6800 GS?

voordat ik het weer vergeet, is er al een geluidskaart of nog niet?

Davion

Legacy Member
Hangt van de config af, een 7800GT is toch wat krachtiger.
Geluidskaart is normaal niet nodig
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan