Archief - Monochrome Laserprinter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moloch

Legacy Member
ja kheb al rongezocht, maar toch nog wat vraagskes, wat is nu ne toner en drum eigenlijk en hoe moet ge dat vervangen? (kort samengevat, eventueel met pics?), heb al gelezen dat die hp printers nen drum in den toner verwerkt hebben, nuja tis nie voor dagelijks gebruik, eerder zo eens af en toe iets afprinten van tekst en dergelijke, dus kga er ook geen 300€ aan uitgeven :), en inktprinters waag ik mij niet meer aan (meer miserie dan wat anders), en hoe kunt ge zo ne laserprinter uitkuisen? als er bvb wat stof op die rollen of gelijk waar komt te liggen dat mijn prints er nie fucked up uitzien? heb al op jaha.be zitten kijken naar diene brother hl2030 of zouk voor 60€ meer den 2040 nemen? en aja, netwerk moet geen optie zijn (heb hier maar ene pc staan), en als het kan liefst nen zwarten printer maar da moe nie, dus welke zou ge mij aanraden als totale noob op laserprinter gebied? :p

alvast bedankt!

RealFlub

Legacy Member
zwart-wit printer of zwart gekleurde printer? (niet echt duidelijk)

- over toner en drum, dit is heel gemakkelijk te vervangen.. handleiding is simpel. ge kunt bijna niet missen. je moet dit normaal rond de 6000 a 7000 pagina's vervangen, maar doen hier 12000 paginas met dezelfde toner
- kuisen van laserprinter, gewoon keer met een droog doekje alles deftig uitkuisen, ge kunt eigenlijk niet veel verkeerd doen.

Moloch

Legacy Member
beide :) afdrukken in zwart-wit, en de printer zelf (omhulsel) liefst int zwart maar nie noodzakelijk

Mr. M

Legacy Member
der sta toch monochrome
da is toch zwart-wit :p (toch zeker geen kleur :))

boostah

Legacy Member
drum moede bijna nooit vervangen (dacht ook dat da nog vrij kostelijk was)

Moloch

Legacy Member
idd, em gaat 10k of 12k mee, tegen dan kopek gewoon ne nieuwe printer aangezien de prijs dan bekan evenveel zal zijn, en ja, diene 1.5k toner is goe genoeg ze, dan zouk al 5 paginas per dag moeten printen zodat em na een jaar versleten zou zijn, dus meer dan genoeg (en ik print verre van 5 paginas per dag :p)

dus tzal den Brother HL-2030 worden, wel spijtig dat alleen den 2070N int zwart is uitgevoerd (casing)

RealFlub

Legacy Member
hier ne oude zwart-wit laserprinter, doen soms 2 jaar met dezelfde toner, en toch al heel veel cursussen afgedrukt (+-12000 pagina's, en toner is nog niet leeg) soms moet je gewoon keer toner uithalen, voorzichtig schudden en erinsteken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan