Archief - nieuw geheugen en gfk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bernardo

Legacy Member
Ik zou graag me pc update zodat ik nog een jaar of meer deftig wa kan gamen en werken, me specs zijn nu:

Tis dus ne aldi pc is dit nog de moeite om kosten aan te doen?


Processor
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.66GHz
Snelheid : 2.67GHz

Moederbord
Bus(sen) : ISA AGP PCI USB FireWire/1394 i2c/SMBus
Moederbord : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-6701
Totaal Geheugen : 512MB DDR-SDRAM

Chipset 1
Model : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS648 CPU to PCI Bridge
'Front Side Bus' Snelheid : 4x 134MHz (536MHz data rate)
Totaal Geheugen : 512MB DDR-SDRAM
Geheugen Bus Snelheid : 2x 134MHz (268MHz data rate)

Video Systeem
Monitor/Panel : Plug en Play-monitor
Adapter : NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

Ik zou als eerste geheugen willen veranderen.
Men geheugen sloten zitte vol met 2* 256 mb , kzou liefst min 1 gig willen. Kan iemand mij hier de goedkoopste en beste oplossing geven.

En van grafische kaart weet ik totaal niets van af wat zou hier een goede oplossing zijn. prijs gfk rond de 200 euro.

Is dit nog de moeite of zou ik beter binnen een tijdje nieuw systeem kopen.

Yank

Legacy Member
'k Zou eigenlijk geen geld meer in dit systeem steken. 't Gaat duur zijn voor wat je krijgt en tenslotte blijf je gelimiteerd door je CPU.
Maar als je budget niet zo hoog ligt: 2x512mb PC3200 (= +- 80€ samen) + 2e hands 6800GT/X800Pro kaartje (= 100-150)

TekkaBlade

Legacy Member
Yankee zei:
'k Zou eigenlijk geen geld meer in dit systeem steken. 't Gaat duur zijn voor wat je krijgt en tenslotte blijf je gelimiteerd door je CPU.
Maar als je budget niet zo hoog ligt: 2x512mb PC3200 (= +- 80€ samen) + 2e hands 6800GT/X800Pro kaartje (= 100-150)

En dat zal al een WERELD van verschil maken :)
trust me, ik heb hetzelfde systeem als jij... Zit al een hele tijd met een gig ram... en een andere vga kaart ( 9800 pro / xt of 6600GT ) maakt een wereld van verschil...
Hoger dan deze kaarten zal echter voor een bottleneck zorgen.

bernardo

Legacy Member
Kheb juist me pc is open gedaan en het ram da er nu insteekt is pc2100.
Als ik er dan 2* 512 pc3200 zou kopen past dat daar wel op, ik kan me inbeelde dat ik vroeger eerst 512 mb pc 3200 had gekocht en ingestoken maar mijn pc wou toen ni opstarte of sloeg toen altijd af. En toen heb ik 2* 256mb pc 2100 geruild met iemand en dit werkte wel.

Weet iemand of die pc 3200 zou werken op men moederbord?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan