Archief - Nieuw Mobo .... need advice

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HappyMan

Legacy Member
Huidig systeem:

Gigabyte K8NS Triton
2x 512 Mb Jetram pc 3200
Amd Semporno64 2800+ (S745)
XFX 6600 GT AGP 8x 128meg
Seagate 160 Gb @ 7200 Rpm


Ben de laatste tijd wat aan het bijleren over OC-ing en toen ben ik tot de conclusie gekomen dat het zeer handig is bij OC-ing dat je in de BIOS je "Multiplier" kan aanpassen... en evenzo ook de "Devider" voor het Ram geheugen.

Met men huidig mobo kan ik alleen men FSB speed, FSB voltage, AGP Bus speed en AGP bus voltage aanpasse.

Nu de uiteindelijke vraag:

Welk Mobo kan ik (nog) kopen als ik de controle wil hebben over al het bovenstaande... en de multiplier en de devider.

Mss ook rekening houden met het feit dat ik op men 6600 een VF 700 Al/Cu heb steken die vrij veel plaats nodig heeft. Op men CPU staat ne zalman 7700 Al/CU en die heeft zeer veel plaats nodig rondom de socket.

Tnx in advance

Yank

Legacy Member
- multiplier: bij jouw CPU kan je de multiplier enkel verlagen, verhogen is onmogelijk, welk mobo je ook koopt. En normaal zou je in de bios daar een optie voor moeten hebben hoor, ben je zeker dat je al goed gekeken hebt?
- divider: die zou er normaal ook moeten instaan, kan eventueel andere naam hebben bvb DRAM Frequency,...

Maar als je goed oc-bordje wilt: DFI nF3 250GB (90€ @ bytesatwork.be)

boostah

Legacy Member
idd wil je goed oc'en ga dan voor dfi (of als je later mss ati graka koopt (of bij een enkele nvid gfx kaart blijft) dan is mss een mobo met de ati chipset goed voor je, kunnen veel meer aan de nf4 en nf3)

HappyMan

Legacy Member
Heb zeker goed gekeken... kan alleen FSB cpu, Bus speed AGP, Voltage CPU bus, Voltage AGP aanpassen. devider moet ik mss nog eens goed voor kijken... maar zal dan zeker niet in men Frequencies menu staan.

Maar als ik de multiplier alleen maar kan verlagen... kan ik men processor toch nooit zo hoog krijgen... die heeft een interne maximum clock van 3.0 Ghz, maar ik weet zelf wel dat ik daar nooit zal kunnen geraken.... maar als ik men frontside bus verhoog van 200 naar 235 begin ik schijnbaar toch te vrezen voor de temp van men Notherbridge en men Ram geheugen... iemand heeft me ook gezegd dat ik moet opletten voor men HD, dat die ook warm zou worden daardoor.... iemand daar info over? Men CPU zelf kan ik wel koel houden.. met die 7700 alcu draait men cpu Idle op iets van een 26 graden... en dat met men frontside bus op 220 Mhz... dus hij doet al 170Mhz overtoeren..... ik vrees gewoon voor de rest.

Any advice?

tnx

Davion

Legacy Member
Das zeker laag genoeg, en met een beetje caseflow zou ik begot niet weten waarom u HDD te warm gaat worden.

HappyMan

Legacy Member
HDD zit net boven den airstream van men intake fan. (en trouwens.... met dat OC-en de laatste tijd staat die case gewoon open :p

Hoe ver zou ik men FSB dan krijgen met die cooler? en vanaf hoeveel Mhz zal ik moeten oppassen voor men ram geheugen? Ben nog wel van plan om 3 ramchip heatsinks van coolermaster erop te steken.

HappyMan

Legacy Member
Naar welke tekenen moet ik gaan uitkijken als ik men frontside bus verder ga verhogen.... want ik zou niet graag hebben dat ik op deze manier te weten kom hoe ver ik kan gaan.......


240Mhz... geen probs... goed

245Mhz... geen probs.... goed

250Mhz... ram kapot... aha.... nie verder als 245Mhz dan....

==> zou een duur zaak van testen zijn eh??

zijn er bepaalde dingen waaraan ne comp laat weten da ge em te ver zijt aan het pushen... gelijk artifacts als ge ne graka bent aant oc-en?

tnx

Davion

Legacy Member
Ma zo is het ook niet, ge krijgt op 250Mhz gewoon fouten, en als ge terug lager gaat is er geen probleem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan