Archief - Nieuw systeempje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jonten

Legacy Member
Ok...
m'n oude AMD Athlon 1600+ heeft afgedaan :doh:
daarom denk ik aan een nieuwe comp

wat dachten jullie hiervan:

AMD athlon X2 4400+ 477euro
Asus A8N-E PCI-E NForce4 90euro
Twinmos 2Gb DDR-400 Dualchannelkit 185euro
Asus EN7600GT 2DHT 256Mb TV/DV/HDTV 199euro
Midi Tower ATX C2826 Silver 400W (AMD/Intel) 39euro

Totaal = 990 euro
De CDROM drives en floppy drive kan ik nog uit de oude PC halen alsook m'n harde schijven.
zo blijf ik netjes onder de 1000 :applause:
Wat denken jullie ervan ?

Insaniacx

Legacy Member
Kzou een lagere CPU nemen (3800+ ofzo) en een beter kast/voeding + 7900GT als het voor vooral gamen bedoelt is.

Dayofdead

Legacy Member
Kan je geen twee maanden wachten, tot de nieuwe Intel's er zijn?
Zoniet, volg het advies van hierboven :)

jonten

Legacy Member
Toegegeven...een betere kast en voeding zou wel mogen dus...:D

AMD athlon X2 4200+ 374euro
Asus A8N-E PCI-E NForce4 90euro
Twinmos 2Gb DDR-400 Dualchannelkit 185euro
Asus EN7600GT 2DHT 256Mb TV/DV/HDTV 199euro
ANTEC Sonata II 450W Black 116euro

totaal: 964euro...

btw...die nieuwe intel's zullen aanvankelijk ook wel hun prijs hebben he...
wil wel onder de 1000 blijven :)

bernardo

Legacy Member
Als ge echt nog ne tijd wilt blijve game met high res zou ik toch ne andere video kaart neme, toekomst gericht dan

Yank

Legacy Member
Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL3 (F1-3200PHU2-2GBNT) € 176,00 € 176,00 [Wissen]
MSI K8N Neo4-F Nforce4 socket 939 € 79,00 € 79,00 [Wissen]
MSI NX7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 326,00 € 326,00 [Wissen]
Aplus CS-3010 Qubic zonder voeding € 36,00 € 36,00 [Wissen]
LC Power 550W Green Power Silent Giant € 50,00 € 50,00 [Wissen]
AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939 € 312,00 € 312,00 [Wissen]
Totaal: € 979,00 bij jaha.be

jonten

Legacy Member
Ik denk dat ik met deze videokaart mooi in de "midrange" zit...voor een betere (7900GT 256Mb) moet je al vlug 100euro meer ophoesten :cry:
Er word "gegamed" op deze pc.....maar ook veel meer...:D

wel vraag ik me ook af of een AMD X2 4200+ merkbaar beter is als een Intel Pentium Dual 950 (3.4GHz) 800MHz 4Mb...? (die ook een klein stukje goedkoper is.., rond 350 dacht ik)...zo nee kan ik misschien overwegen om voor intel te kiezen (met juist moederbord natuurlijk) en een betere videokaart te nemen..? :help:

wat denken jullie ?

drxero

Legacy Member
-Gigabyte GV-NX79T256DB-RH NVIDIA 7900GT, 256MB, PCIe €276,45
-ASUS A8N-SLI SE, Sockel939 NVIDIA Nforce4 SLI, ATX €88,89
-2048MB DDR Corsair PC3200/400 CL 2 Corsair Twinx XMS €188,52
-AMD Athlon64 X2 4200+ "box" 2x512kB, 200 MHz FSB, S.939 €331,41
-Aerocool Turbine Power 450W ATX-Netzteil €62,52
-Thermaltake Swing schwarz VB6000BWS ohne Netzteil €51,04

samen: €998,83 + verzendingskosten @ www.hardwareversand.de

ff edited ^^

Davion

Legacy Member
Intel is een pak trager.
Kzou gaan voor dit

Antec Sonata II 450W
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
1x1024MB PC3200
GeForce 7900GT

HDD enzo gebruik je opnieuw, ik spaar wat uit op de RAM en voeg dat bij de graka na een maand of 2 als ge terug wat geld hebt koopte u gewoon 1x1024Mb PC3200 bij en dan hebde een kickass config.

Yank

Legacy Member
Maar Intel is ook wel wat goedkoper, de 940 (3.2Ghz) kost zo'n 260€, ongeveer 50€ goedkoper dan de goedkoopste dual-core van AMD.

jonten

Legacy Member
Davion...
een bedenking..
MSI K8N Neo4-FI support geen dual-core ?
"Supports Socket 939 for AMD® Athlon™ 64 FX / Athlon™ 64 processor"
dat is geen 64 X2 ... of heb ik dit verkeerd ?:confused:

Davion

Legacy Member
@Yankee: Maakt dat het een goede processor? Sorry, maar die AMD X2 3800+ is die 50€ meer ZEKER waard.

@jonten: Dat klopt niet, er zijn er hier op het forum al enkelen met een DualCore config, is geen enkel probleem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan