Pomme
Legacy Member
Jow mensen,
Ik ga me in 't kort een AMD64 config kopen. Ik ben blijkbaar niemeer up to date van de prijs/kwaliteit verhoudingen van die dingen..
Soit, mijn doelstellingen: huis/tuin/keukengebruik, en ietsje meer dan dat. Ik code geregeld Java, Photoshop en aanverwanten komen ook wel eens van pas. Gamen doe ik niet vaak, en heb ook niet alle eye candy nodig, ben niet veeleisend.
Het geheel wordt zowiezo overclocked.
Mijn budget: 800-900 euro.
Waaraan ik al dacht:
Bemerkingen/adviezen: smijt het in de groep. Voorstellen voor bepaalde winkels mogen ook altijd. Ik dacht aan tones voorlopig (maar daar hebben ze de DFI niet..)
Alvast merci voor uw inbreng
Cheers,
Pomme
Ik ga me in 't kort een AMD64 config kopen. Ik ben blijkbaar niemeer up to date van de prijs/kwaliteit verhoudingen van die dingen..
Soit, mijn doelstellingen: huis/tuin/keukengebruik, en ietsje meer dan dat. Ik code geregeld Java, Photoshop en aanverwanten komen ook wel eens van pas. Gamen doe ik niet vaak, en heb ook niet alle eye candy nodig, ben niet veeleisend.
Het geheel wordt zowiezo overclocked.
Mijn budget: 800-900 euro.
Waaraan ik al dacht:
- een Opteron 14x cpu'ke. Zijn beestige dingen voor die prijs, en laten zich ferm overclocken naar 2700/2800/2900 mhz op lucht mits een beetje chance
- Ik heb ne gig oude (en dus beestige) BH5 ram liggen, dus die moet ook niet upgegrade worden.
- SLI/CF zie ik mezelf niet kopen. Ik dacht aan een DFI ultra-d moederbordje. Zeer degelijk, en niet te overprized. Die hebben ook een fijne functie om de ram tot 4.0 volt te kunnen voeieren, en voor die BH5 mag dat graag wat meer volt zijn, dus dat komt goed uit.
- GFX: die 6800GS lijkt precies goeie prijs/kwaliteit verhouding ? of zit ik er hier naast ? Ook waren die GTO² (dus met een twee'ke) van ATI ook wel goeie deals, een tijdje terug ? Perfect te unlocken naar een x800xt, naar verluidt ? Is dit nog steeds zo ?
- Koeler: nen thermaltake big typhoon, is dat te koop in belgie ? welke andere goeie koelers (zalman?) die niet te luidruchtig zijn, vallen nog zowat aan te raden ?
- Voeding: een Seasonic voeding zag ik wel zitten. Welke voedingen zijn er nog zoal de moeite ? da mag 100 euro kosten.
Bemerkingen/adviezen: smijt het in de groep. Voorstellen voor bepaalde winkels mogen ook altijd. Ik dacht aan tones voorlopig (maar daar hebben ze de DFI niet..)
Alvast merci voor uw inbreng

Cheers,
Pomme
