Archief - Nieuwe budget pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[=$=]Sepultur

Legacy Member
Voor office, internet e.d. (en simpele kinderspelletjes, ketnet toestanden)

Mobo:
ASUS K8V-MX /LAN/SATA/OEM M-ATX ViaK8M800,DDR400,VGA 53.00 €

meer info: http://itware.webware.be/info.php?artid=128-005

Processor:
AMD Sempron64 2800+ sock754 (Boxed, met cooler ) 77.00 €

Geheugen:
TakeMS 512Mb DDR PC3200 (DDR400) CAS 2.5 42.00 €

Harde schijf:
Western Digital 80.0 Gb 7200rpm WD800JB 8MB Cache 53.00 €

Lezer/schrijver:
Nec 4570 dvd-rewriter zwart zonder soft (Dual Layer) 38.00 €

Behuizing:
Midi Tower CM468BS Zw/zilver (zonder voeding) 20.00 €

Voeding:
Maxline voeding 350W + Stroomkabel 13.50 €

Toetsenbord:
Maxline Multimedia Keyboard PS/2 (zwart/zilver) 5.00 €

Scherm, muis en boxen heb'k al.

Wat denken jullie van dit basic pc'tje?

Totaal: 301.50 €

Groeten!

Lashknife

Legacy Member
perfect imo, denk dat je niet veel lager kan gaan qua huidig aanbod :)

80 sata of pata, kan je 1 euro op besparen :D

Speciall

Legacy Member
mss best toch een iets betere voeding,
zoals bijvoorbeeld in de Aopen QF50 reeks zit, je hebt dan ook meteen een behuizing met extra 12mm FAN
mss ook net ietsjes meer geven en een deftig klavier van Logitech ofzo kopen :) Ik wordt altijd zot als ik moet typen op een 5€ klavier

kibo

Legacy Member
ik zou andere voeding nemen(lc-power 420w),
ik heb al enkele gelijkaardige systemen in elkaar gestoken(ook van itware),
en 2/7 sytemen problemen met die std voeding(gewoon nimmer opstarten,doet gewoon niks...voeding kabel eruit en terug erin en werkt terug een tijdje).
Als je dan Serge en Tom(zijn technieker) moogt geloven komen komen er veel van die std 350w voeding terug voor te rma'en.

dendaak

Legacy Member
Ik zou een bekender merk nemen:

Geheugen:
TakeMS 512Mb DDR PC3200 (DDR400) CAS 2.5 42.00 €

Ik ken het merk TakeMS niet. Ga voor Corsair, of Twinmos zijn zeker evengoed, zelfs beter denk ik. En zoveel prijsverschil is er niet.

Lijkt mij ook niet een straffe graka ^^ ( neem er een andere zou ik zeggen, Nvidia 6600 of zo.

-Timo-

Legacy Member
wardkennes zei:
Lijkt mij ook niet een straffe graka ^^ ( neem er een andere zou ik zeggen, Nvidia 6600 of zo.
Voor kinderspelletjes :wtf: Geldversmossing ...

[=$=]Sepultur

Legacy Member
Dan ga'k straks eens bellen of ze de bestelling zouden kunnen veranderen, ipv die case en maxline voeding een Aopen QF50A Black, zou normaal geen probleem mogen zijn. 't Laatste wat ik wens bij een nieuwe pc voor familie is een brakke voeding... (ok, 'k had het moeten weten, 13,5 euro voor een voeding zegt eigenlijk al genoeg)
Groeten!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan