Archief - nieuwe crt schermen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ok, mijn 2 vrij oude 17" crt schermen hebben dit weekend eerste tekenen van overlijden laten blijken. De uitvaart zal waarschijnlijk voor één dezer dagen zijn :p

Nu zoek ik 2 nieuwe CRT schermen maar deze keer van een formaat tussen de 20" en 22" (groter mag ook maar vond ik niet direkt). Ik werk met geluidsprogramma's zoals cubase en vele andere en daar moeten heel wat tooltjes en andere rommel op kunnen verschijnen dus heb veel beeldscherm nodig :p

Voorstellen voor lcd of tft zijn overbodig daar ik daar niet echt voor te vinden ben, ik zoek haarscherp beeld van kwaliteit en dat vind ik daar niet, jawel maar die zijn dan weer veel TE prijzig en voor dat geld koop ik me dan wel 2 crt's.

Budget: +- 1000 euro voor de 2 schermen heb ik wel over (dat mag ietsje meer of minder zijn natuurlijk)


Alvast bedankt voor de verstrekte info!

sneax

Legacy Member
Haarscherp beeld van kwaliteit vind ge neit bij tft? omfg tis weer computerxp logica :p ik zou gewoon gaan voor de ilyama's of hoe noemt da weer, daar zult ge wel een stevig model naar uw goesting vinden

om toch terug te komen op tfts nu :p
- ze zijn trager kwa beeldopbouw maar das nu net bij u geen probleem, het grootste nadeel van een tft is dus geen probleem voor u (games speelt ge ni op het niveaundat dit belangrijk nis)
- de kijkhoek is ook niet zo belangirjk aangezien ge gewoon achter uw pc zit, en dan nog - een tft is licht en kunt ge makkelijk wa verzetten als ge in uw zetel in de hoek van de kamer gaat zitten (ofzoiets)

vinde dit bv niet intressant?
http://accessories.euro.dell.com/sn...age=productlisting.aspx&instock=&refurbished=
1920*1200 op nen digitale uitgang = scherper dan ge u ooit kunt voorstellen
dit is een voorbeeld eh, er zijn nog andere modellen om te bekijken

echt ze xp, ge wilt scherp beeld - dan moet ge nen digitale tft pakken, analoog mijn crt aansluiten dan zie ik duidelijk artefactjes (die weinigen zullen opvallen, maar kheb er ervaring mee), diezelfde artefacten zie ik ook op mijn tft als ik die analoog aansluit. als ge 2 schermen gaat aansluiten op 1600*1200 zult ge analoog zéker artefacten zien (tenzij ge met 2 video kaarten werkt, en dan nog)

digitaal is gewoon uberscherp geloof mij, en ge hebt tien keer meer plaats!

zeg is mij nu iseerlijk waarom ge geen tft wilt? ok ... 2 crts van 1600*1200 zullen u een resolutie geven van 3200*2400 - maar wel met een irritante scheiding int midden, en het feit dat ge ana de 'kaderkes' duidelijk voelt dat ge met meerdere schermen bezigzijt (kheb da ook nog gehad en eelrijk gezgd was ik het kotsbeu dat dialog boxkes zich overal gingen verstoppen op één van mijn twee schermen - ook in photoshop bv. de tools op het éne scherm en de rest op het ander dat ging altijd tezamen met brossel en vensterkes die versprongen etc...

DPL

Legacy Member
Ik kan beaman da da scherm ZEER goed is want da is mijn 2e scherm aan mijn PC (voor grafisch toepassingen en een paar games gebruik ik het)

Ik kwam ook van een CRT maar een TFT is gwoon veel beter voor uw ogen, ge kijkt in het scherm bij een GRT en bij een TFT erop,...

Maar als ge een CRT wilt, ik hou u ni tege (iiyama is idd zeer goed)

Ironpole

Legacy Member
sneax zei:
Haarscherp beeld van kwaliteit vind ge neit bij tft? omfg tis weer computerxp logica :p ik zou gewoon gaan voor de ilyama's of hoe noemt da weer, daar zult ge wel een stevig model naar uw goesting vinden

om toch terug te komen op tfts nu :p
- ze zijn trager kwa beeldopbouw maar das nu net bij u geen probleem, het grootste nadeel van een tft is dus geen probleem voor u (games speelt ge ni op het niveaundat dit belangrijk nis)
- de kijkhoek is ook niet zo belangirjk aangezien ge gewoon achter uw pc zit, en dan nog - een tft is licht en kunt ge makkelijk wa verzetten als ge in uw zetel in de hoek van de kamer gaat zitten (ofzoiets)

vinde dit bv niet intressant?
http://accessories.euro.dell.com/sn...age=productlisting.aspx&instock=&refurbished=
1920*1200 op nen digitale uitgang = scherper dan ge u ooit kunt voorstellen
dit is een voorbeeld eh, er zijn nog andere modellen om te bekijken

echt ze xp, ge wilt scherp beeld - dan moet ge nen digitale tft pakken, analoog mijn crt aansluiten dan zie ik duidelijk artefactjes (die weinigen zullen opvallen, maar kheb er ervaring mee), diezelfde artefacten zie ik ook op mijn tft als ik die analoog aansluit. als ge 2 schermen gaat aansluiten op 1600*1200 zult ge analoog zéker artefacten zien (tenzij ge met 2 video kaarten werkt, en dan nog)

digitaal is gewoon uberscherp geloof mij, en ge hebt tien keer meer plaats!

zeg is mij nu iseerlijk waarom ge geen tft wilt?


Bij hem gaat het er wel om om zoveel mogelijk beeldschermplaats te hebben. Als je dezelfde hoeveelheid plaats met 2 TFT's wil, ben je ofwel veel geld kwijt, ofwel heb je voor dezelfde hoeveelheid centen als die CRT's slechte kwaliteit.

Maar ik vrees ervoor dat je zelden nog een CRT tekoop zal zien staan.

ComputerVISTA

Legacy Member
Om deftige kwaliteit te hebben op tft's op lcd's of wathever dan moet ge een half fortuin uitgeven, ik zeg niet dat ze niet bestaan, ze bestaan zeker maar voor die prijs neem ik wel crt's.


Edit: en de bedoeling is voor 2 misschien 3 schermen zoals nu naast elkaar te zetten, doe ik dat met degelijke tft's dan ben ik serieus wat geld kwijt. Ook die grote scheiding kan geen kwaad want het is voor prog's te laten op lopen en geen games. Bij games zou dat idd lastig zijn (FS2004 of zo niet natuurlijk) Maar de normale games wel, al moet ik zeggen de games dat ik speel, speel ik telkens maar op 1 van de 3 schermen hoor. Enkel fs2004 gaat over 2 v/d 3 (3de is trouwens een heel ouwe bolle 17" die al veel langer de container op moest :D)

Ik had btw aan eizo schermen gedacht, weet iemand hier wat over kwa prijzen? (ja ik weet het ik kan ook zoeken en heb ook google maar ben hier aan pc's aan't sleutelen die dringend weer bij hun eigenaars moeten zijn daar ze in men weg staan)

Dus zeker alvast bedankt he!

sneax

Legacy Member
computer xp zei:
Om deftige kwaliteit te hebben op tft's op lcd's of wathever dan moet ge een half fortuin uitgeven, ik zeg niet dat ze niet bestaan, ze bestaan zeker maar voor die prijs neem ik wel crt's.

echt niet ze, digitale flatpanels zijn bijna altijd beter kwa kwaliteit dan crt's tegenwoordig (wel geen brol kopen eh, maar voor een paar honderd euro zijt ge er zeker al)

anyway, zoals al gezegd - ga voor ilyama

het probleem is wel als ge crt wilt kopen kunt ge die niet meteen bestellen op internet (lastig om te laten leveren) dus ge zult winkels moeten vinden waar ze die nog verkopen, ge zijt best dat ge eigenlijk ZELF op zoek gaat in de winkels en rondvragen welke winkel bereid is om te bestellen

anders kunt ge mss nekeer naar ne winkel gaan en nekeer het verschil checken tussen nen digitale tft en ne crt? ge zult snel het verschil zien, de scherpte van zo'n tft op hoge resolutie is onevenaarbaar voor een crt

ComputerVISTA

Legacy Member
Toch wel, de meeste gewone tft's die maar evenveel of net iets meer kosten dan eend egelijke crt moeten imo serieus onderdoen en spreek van ervaring want wekr altijd op vrij grote resoluties.

Ik heb gezegd dat er degelijke tft's etc... bestaan maar voor dat geld koopt ge een pak meer zeer goede crt's zeker als het over 20" en groter gaat.

Mako

Legacy Member
ik heb paar maand geleden nog een neovo F419 gekocht, 19inch tft, en ik moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben. Zeer scherp, veel groter dan ik had verwacht, en relatief goedkoop (300€ in vandenborre)
Dus dan kan je voor 600€ 2 tft's kopen...
PS: iemand heeft mij ooit verteld dat 19inch tft veel groter is als 19inch crt, dus vergelijkbaar met 20inch of 21inch crt zelfs. Ik weet wel niet zeker of dit klopt...

ComputerVISTA

Legacy Member
Ja dat is zo hoor, de werkelijke grote van een tft of lcd is zo ie zo groter dan een crt omdat der eens tukje wegvalt in de kast.

Ge moet dit niet verkeerd opnemen he mensen ik ben geen koppigaard of zo maar blijf echt wel bij crt schermpjes of ik moet echt het tegendeel bewezen worden met het zelf te zien. En tot nog toe diegene die ik zag .... voldeden niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan