Archief - nieuwe game pc + toebehoren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ryxi

Legacy Member
Ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem te kopen. Ik ben al even aan het kijken geweest en heb al enkele dingen gevonden die mij aanspreken.

Ik heb een volledig systeem nodig en enkele toebehorenen:
- pc
- monitor
- skype micro
- hoofdtelefoon (niet draadloos)

De pc moet dus gebruikt worden om te gamen, schoolwerk, office, programmeren, wat streamen en dagdagelijks internetgebruik.

Deze config +- zag ik hier al enkele keren staan en spreekt mij wel aan: Azerty, is dit in orde?/verbeteringen?
Kast en voeding mag ook in 1, moest dit goedkoper uitkomen. Hoe kast eruit ziet maakt niet uit.

Een monitor die hier vaak aangeraden werd was de Dell U2311H bij Redcon. Ik vind die wel niet meer op deze site en is ook niet op azerty te verkrijgen. Koop ik deze dan beter in een andere winkel (extra verzendingskosten?) of is er iets gelijkaardigs te vinden op azerty?

Hoofdtelefoons ken ik ook helemaal niets van. Dit hoeft niet te goed te zijn, ik ben gewoon van oortjes te gebruiken. En ik weet niet of het aangeraden is om een aparte micro te kopen of een micro aan de hoofdtelefoon? De micro dient gewoon om te skypen maar dus liefst zonder gezoem en dergelijke. prijsklasse samen <&#8364;100

Ik hou het liefst alles samen onder de &#8364;1300 à &#8364;1400.

Het zou handig zijn zoveel mogelijk in dezelfde winkel te kopen zodat de verzendingskosten niet te hoog op lopen (bij voorkeur: azerty.nl? dit lijkt mij een goede winkel). Indien het echt de moeite is zou ik dit natuurlijk wel overwegen.

Wat raden jullie mij aan?

Heel erg bedankt!

fortuneke

Legacy Member
- gaat u overclocken ?
- moet win7 erbij ?
- welke programma's gebruik je om te programeren ?

azerty.nl is een zeer goede winkel en goedkoop , enigste nadeel is ... moest er iets aan uw hardware / pc zijn en je het moet terug sturen naar hun , moet dit terug naar nederland .

Ryxi

Legacy Member
- Overclocken zal ik wel doen, maar niet tot het uiterste gaan.
- Windows 7 moet er niet bij, die heb ik.
- Programma's om te programmeren, vanalles eignelijk: netbeans, visual studio, ...

Enig idee hoe lang het duurt voordat je een product terug krijgt indien het defect is en nog in garantie?

En die Dell U2311H, enig idee waar je die aan een deftige prijskan krijgen aangezien die niet te vinden is op azerty?

Yank

Legacy Member
- moederbord kun je wat op besparen als je geen CrossFire gaat steken, ASUS P8P67 LE B3 bvb
- extra koeler kun je ook wat goedkoper houden
- case kan goedkoper, bvb de Centurion 5 II van CoolerMaster. en persoonlijk vind ik de HAF 912 ook wat handiger dan de 690
- voeding kun je ook wat goekdoper nemen als je later geen extra kaart in CrossFire gaat steken, bvb de 550W van XFX of de OCZ StealthXstream 2 500/600W,
- headset: heb je voorkeur qua aansluiting: 3.5mm jacks of usb? als het enkel voor te skypen is zou ik sowieso niet teveel uitgeven.

en zeker eens bij verschillende winkels (azerty, salland, 4launch, afuture, komplett) gelijkaardige combinaties maken en prijs vergelijken (incl verzendkosten). kan soms meer schelen dan je denkt.

over de garantie: niet te zeggen, hangt van zoveel dingen af. DOA's en goedkope dingen heb je iets meer kans om meteen een nieuw product te krijgen (als het iets courant is natuurlijk), maar als ze het zelf naar de leverancie/fabrikantr sturen en wachten tot het terug is, kunnen ze er ook weinig aan doen. soms is het interessanter om zelf naar de fabrikant te sturen.

Zarnikon

Legacy Member
Yank zei:
- moederbord kun je wat op besparen als je geen CrossFire gaat steken, ASUS P8P67 LE B3 bvb
- extra koeler kun je ook wat goedkoper houden
- case kan goedkoper, bvb de Centurion 5 II van CoolerMaster. en persoonlijk vind ik de HAF 912 ook wat handiger dan de 690
- voeding kun je ook wat goekdoper nemen als je later geen extra kaart in CrossFire gaat steken, bvb de 550W van XFX of de OCZ StealthXstream 2 500/600W,
- headset: heb je voorkeur qua aansluiting: 3.5mm jacks of usb? als het enkel voor te skypen is zou ik sowieso niet teveel uitgeven.

en zeker eens bij verschillende winkels (azerty, salland, 4launch, afuture, komplett) gelijkaardige combinaties maken en prijs vergelijken (incl verzendkosten). kan soms meer schelen dan je denkt.

over de garantie: niet te zeggen, hangt van zoveel dingen af. DOA's en goedkope dingen heb je iets meer kans om meteen een nieuw product te krijgen (als het iets courant is natuurlijk), maar als ze het zelf naar de leverancie/fabrikantr sturen en wachten tot het terug is, kunnen ze er ook weinig aan doen. soms is het interessanter om zelf naar de fabrikant te sturen.

Is het dan niet gemakkelijker om de items toe te voegen aan een wenslijst op tweakers en gewoon de bestelkosten automatisch laten berekenen, dan geeft hij je meteen de goedkoopste oplossing.

Yank

Legacy Member
Zarnikon zei:
Is het dan niet gemakkelijker om de items toe te voegen aan een wenslijst op tweakers en gewoon de bestelkosten automatisch laten berekenen, dan geeft hij je meteen de goedkoopste oplossing.
als je overal 100% dezelfde config wilt wel, maar het aanbod verschilt altijd wel wat

mdgf

Legacy Member
De kans dat dat lukt is inderdaad heel klein, er zijn bv zodanig veel verschillende modellen van een bepaalde gpu dat je wss goedkoper af bent in een andere winkel mocht je een andere gpu nemen (die even goed, maar goedkoper is).

Ryxi

Legacy Member
Ik heb er wat over gesproken met Yank en de configuratie wat aangepast. Momenteel deze configuratie: Azerty en dit scherm: Dell UltraSharp U2412M - 61cm(24'') / 2Mio.:1 / 300cd/m2 / 8ms - Dell *| redcoon België
Config is nu dus om later geen crossfire te steken, ssd is ook aangepast naar grotere (iets minder snel).

Nog opmerkingen?

Enkel headphones weet ik dus nog niet, niemand voorstellen?
Heb zelf wat opgezocht maar ken er dus niets van. Mijn voorkeur gaat naar de Roccat Kave. Ik ben niet veel gewoon dus het moet niet super zijn maar liefst wel zijn geld waard.

Bedankt

mdgf

Legacy Member
Ik dacht dat een 6950 in het bovenste pci-e slot niet in een centurion II paste, maar kan me vergissen.

Enkel headphones weet ik dus nog niet, niemand voorstellen?
Tuurlijk, budget?
Das een headset =/= headphone as in: headsets zijn complete crap om mee naar muziek te luisteren, wil je er enigszins mee naar muziek luisteren (en ervan genieten, er gaat een heel nieuwe wereld voor u opengaan als je goedkope brol gewend bent) koop dan een headphone (zonder mic), wil je daarbovenop ook nog spraak hang er dan een Zalman ZM-MIC 1 aan.
Over games kan ik me niet uitspreken.

Ryxi

Legacy Member
Aah oké, ik zal dit zeker controleren!

En die headset vind ik ok als dat prijs/kwaliteit goed zit. Het zal sowieso beter zijn dan mijn oortjes nu zeker? Oortjes vind ik zelfs al ok om mee te luisteren dus ik zal het waarschijnlijk niet merken.
Indien ik toch verander:
Prijsklasse < € 100
Heb je een voorstel qua headphones dan voor dit bedrag?

Deze kaart past er inderdaad niet goed in. Dan toch voor de CM 690 II advanced gaan?

ik las bij de comments ook wel dit:

Ik heb net alles gekocht, maar in combinatie met mijn ASUS P8Z68-V Pro socket 1155 kan ik mijn Scythe Mugen 2 rev.B niet plaatsen door dat de uitsparing niet groot genoeg is want de socket van het moederbord zit bij de uitsparing op de kast bijna helemaal links hierdoor werkt deze optie dus niet.

Past die koeler er dan ook niet in?

Psy

Legacy Member
Pak als cooler eerder een Coolermaster Hyper 212 Plus of ne Zalman CNPS10X Flex, die heatsinks zijn een stuk kleiner & koeling quasi evengoed als de Scythe.

Vooral met ram kan de Scythe bijzonder irritant zijn, die komt meestal *net* over het eerste (soms zelf tweede) slot te zitten, en als ge dan met grote heatsinks (a la corsair vengeance) op uw ram zit kunt ge er wel naar fluiten.

In in elk geval, tenzij ge echt extreme overclocks wil doen zijn die coolers evengoed, de Scythe zal misschien iets betere resultaten geven op echt extreme clocks (i5 2500k 3.3 @ 4.6 & hoger bv), meeste mensen die die cpu's oc'en draaien eerder tussen de 4.0 & 4.2.

mdgf

Legacy Member
Er is ook nog de basic versie van die case.

Je hebt geen z68-v pro, bovendien betekent dat gewoon dat je de koeler zal moeten installeren voordat je hem in de case steekt.

Pak als cooler eerder een Coolermaster Hyper 212 Plus of ne Zalman CNPS10X Flex, die heatsinks zijn een stuk kleiner & koeling quasi evengoed als de Scythe.
Met de hyper212+ scheelt het al rap 10° en hij is wat luider. Die ander ken ik niet.
Je kunt natuurlijk wel discussiëren of die 10° wat uitmaakt zolang je niet al te ver overklokt.
Ik ben de mening toegedaan dat je het niet moet laten liggen voor die 10&#8364; (en vaak is het nog minder).

Vooral met ram kan de Scythe bijzonder irritant zijn, die komt meestal *net* over het eerste (soms zelf tweede) slot te zitten, en als ge dan met grote heatsinks (a la corsair vengeance) op uw ram zit kunt ge er wel naar fluiten.
Ja, maar dat heeft hij toch niet...

Ryxi

Legacy Member
Setup dus momenteel:


Scherm:
Dell UltraSharp U2412M
&#8364;296,45

Case:
Cooler Master CM 690 II Advanced
&#8364;83,80

Grafische kaart:
Sapphire RADEON HD 6950 Dirt3 Edition Grafische adapter - Radeon HD 6950 - PCI Express 2.0 x16 - 2 GB GDDR5
&#8364;226,50

Processor:
Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz - LGA1155 SocketL3 6 MB
&#8364;183,56

CPU koeler:
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
&#8364;36,00

SSD:
Kingston SSDNow V+100 - 2,5 inch96 GB - intern - 2.5" - SATA-300
&#8364;102,35

Voeding:
Corsair Builder Series CX500 V2 - Voeding (intern) - ATX12V 2.3/ EPS12V - 90-264 V wisselstroom V - E
&#8364;51,68

Moederbord:
ASUS P8P67 LE B3 Revision - LGA1155 Socket - P67 - USB 3.0, FireWire - Gigabit Ethernet
&#8364;87,20

DVD-rw:
Samsung SH-222AB - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) /DVD-RAM - 22x/22x/12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart
&#8364;16,89

HDD:
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm - buffer: 32 MB
&#8364;48,54

Geheugen:
2 x Kingston ValueRAM - Geheugen 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-ECC
&#8364;19,49 x 2 = &#8364;38,98

Headset:
Roccat Kave Solid 5.1 Gaming Headset
&#8364;70,18


Totaal: &#8364;1242,13

Ik zou het systeem vandaag nog bestellen, is alles in orde dan nu? Nog laatste opmerkingen?
Alles past in deze case?

Bedankt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan