Archief - Nieuwe game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tofke1978

Legacy Member
AMD Athlon64 X2 3800+ "box" 2x512kB, Sockel AM2 299,00 €
MSI K9N Ultra-2F, Sockel AM2 NVIDIA Nforce570, ATX PCie 95,00 €
2048MB DDR2 Corsair Value-Kit CL 4, PC4300/533 189,00 €
Thermaltake Soprano schwarz VB1000BWS ohne Netzteil 68,00 €
ATX-Netzteil TAGAN TG480-U22 480 Watt 79,00 €
Laufwerk 1.44 MB,3.5" schwarz 7,76 €
XFX Geforce 7900GT NVIDIA 7900GT, 256MB, PCIe 289,00 €
Benq DW1640 bulk schwarz DVD+-RW/+-R-Laufwerk IDE 47,90 €
Seagate Barracuda 7200.9 16MB,SATA-II,NCQ,ST3300622AS 111,00 €
ZPC Rechner - Zusammenbau 10,00 €
1.195,66 €

Iemand andere suggesties
budget is 1200 euro
bedoeling is om toch weer een tijdje verder te kunnen

Thnx

RealFlub

Legacy Member
kzou geen XFX of EVGA nemen voor graka : reden ;)
maar neem een ASUS ofzo. daar zijn er weinig problemen mee ;)

maar voor de rest ziet het er goed uit.

vinnieman

Legacy Member
mooie config, en van die XFX... ik heb er nog geen problemen mee gehad!
goeie kaart imo :)

stephkuh

Legacy Member
idd ik heb hier ook een XFX GF7800GTX EXTREME XXX 256MB
en heb er geen klachten over dus dat is allemaal zever
greetz

RealFlub

Legacy Member
leer lezen stephkuh, ik heb het over de 7900GT, niet de 7800GT ;)

boostah

Legacy Member
ja en omdat 1 iemand geen problemen heeft zou niemand problemen hebben? das pas jumping to conclusions :p

en de 7900GT heeft imho veel uitval vooral dan de xfx hier in belgie

DPL

Legacy Member
gwoon ff 2 heatspreaderkes op IC's en tis opgelost (is bewezen want kad da probleem me de mijne ook

mOnKeYbUtt

Legacy Member
ezuh ondersteunt dat wel DDR2??? ge moet toch M2 processor pakken bij AMD voor DDR2...

RealFlub

Legacy Member
ziet er idd goed uit, maar ik wil niet dat je miserie wilt hebben met graka ;)

vinnieman

Legacy Member
Op voorhand weet je zoiets natuurlijk niet. Maar als je ziet dat de meeste 7900 GT's in belgië van XFX zijn (omdat zij in het begin de enigste waren die GEEN leverproblemen hadden), isset ook wel normaal dattet "lijkt" alsof de 7900GT van XFX een slechte kaart is, omdat ze blijkbaar de enige kaart is die problemen vertoond.
Maar nogmaals, je moet geluk hebben.
En als je liever ASUS neemt, doe da dan gewoon:)

boostah

Legacy Member
vinnieman zei:
Op voorhand weet je zoiets natuurlijk niet. Maar als je ziet dat de meeste 7900 GT's in belgië van XFX zijn (omdat zij in het begin de enigste waren die GEEN leverproblemen hadden), isset ook wel normaal dattet "lijkt" alsof de 7900GT van XFX een slechte kaart is, omdat ze blijkbaar de enige kaart is die problemen vertoond.
Maar nogmaals, je moet geluk hebben.
En als je liever ASUS neemt, doe da dan gewoon:)

als ge zo redeneert dan is de 7900GT een klote kaart, zoveel uitval, maar als ge dan verder kijkt ziet ge overal (ni alleen belgie) dat het vooral de xfx'en zijn die uitval vertonen

JackF

Legacy Member
Het probleem met de XFX en eVGA kaarten zou ondertussen opgelost moeten zijn. De GPU kon blijkbaar moeilijk overweg met het hoger geclockte geheugen van deze kaarten.

SMa

Legacy Member
Neem gewoon de goedkoopste 7900GT
Het zou erg zijn moest bvb XFX nog extra slechte kaarten op de markt gooien.

Bovendien lost de laatste driver veel op. En heatsinks op de voltage-regulatoren doen ook héél veel.


@stephkuh
Dat jij dat zever durft noemen!:angry: Dit maakt gewoon duidelijk dat je niet op de hoogte bent van wat er allemaal gebeurt in hardware-land.
Wereldwijd zijn er problemen! Op iedere hardwareforum is er wel een topic over 7900GT-problemen.
@mOnKeYbUtt
M2 bestaat niet, 5 maanden geleden werd het hernoemd naar AM2

PineMangoes

Legacy Member
x1800xt is ongeveer even snel en kost een paar tientjes minder (als ge ATi ziet zitten, natuurlijk). Voor de rest lekkere config!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan